Wat betekent paardrijden voor jou?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 10:04

Het een zijn met een dier.
genieten van de natuur op de rug van een geweldig dier en het paard daarbij de oortjes naar voren zien staan met blije oogjes.
Ontspannen en je hoofd leeg maken.

mvs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 10:07

paardrijden is voor mij mijn passie

paarden geven mij ontspanning, geluk en laten me heel veel voelen. Nog steeds kan ik overweldigt worden als een paard goed springt of met zijn hart en ziel een sprint neemt in het bos. zo'n machtig dier onder je is toch echt iets heel bijzonders, dat samenwerken is waarom ik van paardrijden hou

Caesar

Re: Wat betekent paardrijden voor jou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 15:44

Paardrijden is voor mij een spiegel op mijzelf. Met alles. De samenwerking, het vertrouwen... ik moet leren mijzelf los te laten en te ontspannen. Met mijn paard heb ik het gevoel dat dat steeds meer helpt om dat te bewerkstelligen.

charlie1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 15:48

elke dag streven om beter te worden.

capriz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 21:38

paardrijden is ontspanning maar ik geniet ook van de verzorging, het grondwerk, longeren,...kortom met hem bezig zijn. Mijn paard is een deel van mijn leven geworden en iedere dag wil ik bij hem zijn. Al de energie die ik er insteek, krijg ik terug door zijn onvoorwaardelijke vriendschap.

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 10:33

Paardrijden betekend voor mij tegelijkertijd een hobby, en een sport. Ik doe het graag, en ik zoek hierdoor de ontspanning op. Als het rijden niet lekker gaat, dan doe ik daar niet moeilijk over en word ik zéker niet boos op mijn pony. Ik doe dan de bak open, zet een cap op en ga lekker even crossen door de polders/weilanden. :)

nelleke13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 10:36

paardrijden betekent voor mij ontspanning en ff plezier hebben met je pony

xJaycc

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 18:56

Het is ontspanning, het zijn geweldige dieren, nooit hetzelfde.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 18:41

paardrijden is gewoon geweldig!

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 18:50

Mijn leven, mijn bron van inkomsten, hetgeen waarvoor ik heel veel moet doen en ook laten maar waar ik superveel plezier en ontspanning uithaal.

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 18:53

paardrijden (en de omgang met mijn paardje) betekent voor mij een rustpunt in mijn leven.

Ik heb een druk en hectisch leven en bij mijn paardje kan ik even helemaal tot rust komen.
De wind door je haren en je verstand op nul. Heerlijk.

De enige tijd dat ik nergens aan denk is als ik op mijn poown zit, alleen hij en ik en het moment bestaan dan nog.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 18:57

Rijden, maar vooral het bezig zijn er omheen is voor mij het rustpunt van mijn dag. Gefoccussed zijn op je paard en niet op alle andere dingen, alleen maar werken aan de eenheid en verbondenheid met je paard. Dat is voor mij pure ontspanning en daar haal ik heel veel voldoening uit.

naomi_mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 13:09

Paardrijden betekent voor mij: Ontspanning, en de tijd doorbrengen met dat lieve paardje !

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 10:14

Even helemaal mijn hoofd leegmaken en alleen maar bezig zijn met (aan)voelen, ontspanning door inspanning, genieten van het gevoel van samen bezig zijn en de band die je hebt met je paard. Het is zoveel dat het niet in woorden is uit te drukken. Ik ga het liefst iedere dag naar ons paard en kom altijd anders terug dan ik erheen gegaan ben.

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 11:48

niet alleen het paardrijden , maar alles wat er bij komt kijken met mijn paard geeft mij een intens gelukkig gevoel. Ik voel me vrij , ik voel me blij . Het is voor mij ook een stuk ontspanning en ik voel een band met mijn paard die niet te evenaren is. Dat maakt het zo speciaal.

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 11:58

Grappig dat velen schrijven, wat ik voel bij deze vraag:
"ontspanning, het even niet meer aan werk denken, even geen (werk)stress, etc."

Ik voel het net zo.
Maar aan de andere kant,.. laten wij dan onze stress achter bij ons paard?
Immers, wij krijgen er een positieve boost van, en zijn dan wat van de stress kwijt, toch?
Of zorgt die boost er alleen maar voor om er weer even flink tegenaan te gaan, en is de stress er nog in dezelfde mate, maar kunnen we het beter handlen?

Dat vraag ik mezelf weleens af: laten we onze zorgen, onze negatieve energie achter bij ons paard?
Want als dat zo is, is het wel erg sneu voor het dier,... of zou het paard hier geen hinder van ondervinden?

Klinkt misschien wat zweverig, maar zo denk ik er af en toe weleens over na,... :o

Hoe zien jullie dat?

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 17:20

Plezier van beide kanten, en de bijzondere samenwerking van een dier en mens. En het leveren van prestaties. :j

Kaboutertjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 17:32

Paardrijden betekend voor mij ontspannen en tot rust komen.

Als ik 's avonds naar een drukke dag eveneen heerlijk een buitenritje
kan maken met losse teugel is mijn hele dag weer goed :)

Serieus aan het werk met een paard doe ik niet meer want ik ben
zo goed als gestopt met het rijden.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 02:20

Paardrijden is onderdeel van mijn hobby, en mijn hobby is mijn paard :) Van mijn paard leer ik vreselijk veel, door naar hem te kijken, door na te denken over hoe en waarom hij iets doet, en daarnaast is hij ook een lieve vriend. Die af en toe het bloed onder mijn nagels vandaan haalt, waar ik dan weer van leer :P Omgang met paarden, waar het rijden een onderdeel van is, is vooral het je verdiepen in het paard en in jezelf, en veel leren over beide.
Ik wilde niet zomaar een paard, ik wilde een rijpaard. Want ik rijd graag paard. Ook dan leer ik namelijk van hem. Ik leer ook van andere paarden. Over mezelf. Over paarden. Over rijden. Rijden op mijn eigen paard is anders dan op andere paarden. Omdat hij van mij is, mijn vaste paard is, en ik zijn vaste ruiter ben, ben ik ook degene die probleempjes moet oplossen. Dat moet ik samen met hem doen, en daarvoor moet ik aan mijn band met hem werken, en ook duidelijk aan hem kunnen uitleggen wat ik bedoel. Als hij mij dan niet begrijpt moet ik het op een andere manier uitleggen. Die interactie heb je veel minder wanneer je op het paard van een ander zit, althans zo ervaar ik dat. Daarnaast heb ik ook een rijpaard omdat ik graag met hem wil starten, gewoon voor de lol, en om te kijken of we ons in de loop van de tijd verbeteren, en waar nog verbetering haalbaar is. Want ook daardoor leer je weer :) Eigenlijk is een paard, en het rijden, dus een lange leerweg, die bij een volgend paard (gedeeltelijk) opnieuw begint.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 02:56

Paardrijden is voor mij totale ontspanning, even weg van alle zorgen. Het is mijn sport, mijn beweging, ze zijn mijn vriendjes en zelfs een zeker gevoel van "familie". Het is verbonden zijn met mijn dier en samen overal doorheen raken... Het is kritisch naar mezelf zijn, zelfreflectie en verbeteren, zowel mentaal als fysiek.

Het moment dat ik op een paard stap, is het enige moment dat ik helemaal mezelf ben... Dat je ziet wie ik écht ben. Mijn maskertje blijft op de grond.. Dan sta ik "er boven" (letterlijk). Stap ik af, gaat dat maskertje weer op :)

koekjes1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 12:56

voor mij betekent het dat me niet zo depressief voel. Het maakt me vrolijk, eet er minder door, voel me gelukkiger en ik ben meer buiten. Ik wil het echt niet meer missen, anders verveel ik me ook steeds en bovendien vind ik het leuk om me paardje weer te zien.
buiten zijn
ontspanning
afleiding
afvallen
contacten
band met me paard

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 13:15

Ontspanning en alle zorgen en gedachten over het dagelijkse leven even helemaal van je af kunnen zetten.
Als ik met paarden bezig ben, ook als ik aan het verzorgen of uitmesten ben, kan ik daar zo erg in op gaan dat ik even nergens anders meer aan hoef te denken. Wat het rijden zelf betreft: niets is zo speciaal als paardrijden; de samenwerking tussen mens en dier en het gevoel dat ik heb als ik rijd zijn gewoon onbeschrijfelijk. En het gaat heus niet altijd van een leien dakje, er zijn ook dagen waarop het rijden gewoon niet lekker gaat en soms echt alle moed mij in de schoenen zakt. Maar dat hoort er allemaal bij en ondertussen ben ik wèl druk bezig met mijn paardje, waardoor ik automatisch alle andere zorgen van mij af zet!
Verder betekent het voor mij ook leren vertrouwen in mijzelf en anderen op te bouwen, omdat ik zelf erg onzeker ben. Als je met paarden bezig bent moet je zorgen dat je sterk in je schoenen staat, zodat je paard vertrouwen in je kan hebben, maar het moet ook een beetje van twee kanten komen: je moet af en toe ook je paard een beetje kunnen vertrouwen.

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 21:17

Paardrijden is ontspannen. Het samen bezig zijn met een doel waar we plezier in kunnen hebben. Leuke dingen doen met mijn beste vriendinnetje en ook nog samen lol hebben. Even alle zorgen opzij kunnen zetten en samen werken aan nieuwe dingen.

LovesHerPony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 08:22

1 woord tja :P : Samenwerking

Voor mij is het een verslaving, klaar met paard 1 kom maar op met nummer 2, 3, 4, 5 en 6 ;) (bijwijzen van spreken)
Ik vind het gewoon geweldig en plezierig, 1 dag zonder paarden kan bij mij niet :+

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 08:30

Voor mij is het het omgaan met een dier. Vooral de ontspanning die ik erin vind maakt paardrijden tot een uit de hand gelopen hobby.