gemeente is gek!Weilanden zijn voor paarden...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 10:42

vlak bij loulou gaan ze nou ook honderden huizen bouwen, aan de rand van het bos. ze bouwen echt alles vol!

gelukkig mogen ze op de wei van loulou nooit bouwen, want daar liggen gasleidingen onder. daarom ligt nou wel heel de wei overhoop omdat die dingen om de 25 jaar ofzo vernieuwd moeten worden
maar ik heb liever 1x in de zoveel jaar de wei overhoopt, dan dat ze er huizen gaan bouwen. Lachen

Crissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 10:52

nederland is over een aantal jaren 1 grote stad geworden zonder weilanden. De boeren worden toch ook steeds meer in de verdrukking geduwd.

Met de paardenhouders is het al hetzelfde. In Dordrecht komt er een peperduur wijk en golfbanen om miljonairs naar de stad te trekken. Er blijft in Dubbeldam geen stukje land over voor de paarden.

Maar de miljonairs krijgen een tuin zo groot als een voetbalveld..........

Er zijn mensen die nog nooit wat gehoord hebben van de gemeente, maar hun huis en stallen zijn gewoon weggevaagd op de tekeningen.

Het is allemaal business en de projectontwikkelaars willen zoveel mogelijk verdienen en de gemeente laat ze hun gang maar gaan.

Op een voorlichtingsavond werd doodleuk gezegd door de wethouder. We zien liever de miljonairs komen dan dat jullie er blijven wonen. Sommige families wonen er al met de 4e generatie. Heel veel mensen hebben een bezwaarschrift ingediend, maar het wordt gewoon van de tafel geveegd.

Ik ben bang dat wij hier niets aan kunnen doen, het is het landelijke beleid geworden..........................

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 11:51

Hoe meer mensen er komen, hoe meer huizen er nodig zijn. Klote maar het is nou eenmaal zo, of je moet net als in China de 1 kind regel toe gaan passen, of idd een fokverbod voor mensen opleggen.... En waar moeten die huizen anders gebouwd worden dan op plekken waar ze nog niet staan, landbouwgrond en weilanden dus?

Ik baal er zelf ook van, ik woon in een gebied dat nog niet zo lang geleden is aangewezen als historisch landschap, maar de bestemmingsplannen zijn alweer gewijzigd, er komt nu een gigantisch industriegebied, pal achter ons huis. Dit industriegebied komt er om Drechtsteden (Dordrecht en omstreken) te ontlasten..... Het industriegebied komt ook pal naast een natuurgebied trouwens....

sharief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 13:04

tja. dat heb je overal inderdaad, voordat ik in Spijkenisse kwam wonen (7 jaar geleden) vond ik het een echte paardenstad, stallen en weiland genoeg, nu ze de stad hebben volgebouwd komt er zolang ik hier woon echt geen pony helaas.
Geen plaats, ruimte of veeel te duur( vanwege tekort dus wordt het duur gemaakt, ze komen toch wel).

Jammer en frustrerend.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 13:07

mensen moeten nu eenmaal wonen. En dat kunnen ze niet in een weiland. Als je niet wil dat er te veel gebouwd wordt, moet je beginnen bij de wortel van het probleem: te veel mensen. Dus moeten mensen niet te veel kinderen krijgen, en er moeten ook niet te veel uit het buitenland hier komen wonen. Want dan moet alles inderdaad volgebouwd worden.

Heranda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-03 15:30

Jah natuurlijk moeten mensen wonen, maar diertjes hebben ook recht!
Die hebben ook recht om in het groen te staan...
Ja, heel veel buitenlandse mensen komen hierheen, daardoor wordt het natuurlijk ook hardstikke vol!
Maar toch, ik vind gewoon dat de dieren ook een plekje moeten krijgen...

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 16:12

Bij ons zijn ze ook alleen maar aan het bouwen,
er komen wel nieuwe natuurgebieden (waaronder op ons land)
en dan moeten we dus weg,maar dit jaar dus niet.
Bij ons achter willen ze ook gaan bouwen, ik hoop dat het niet doorgaatanders gaan die mensen weer zeuren dat paarden stinken (bulshit dus ! )

rebati

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 16:47

Ik vind dat er ook stukken natuurgebied moeten blijven/komen.
Gewoon een stuk land waar de natuur zijn gang kan gaan.

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 17:11

Ik ga mee met Desiree!
Bij ons zijn de wachttijden voor huurwoningen al 10 jaar. En in de randstad geloof ik 15 jaar? Frusty Je moet tegenwoordig al 2 verdiener zijn, om een kleine koopwoning te kunnen aanschaffen.

Yentl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 17:38

Ik haat de gemeentes! Boos! Wij raken de helft van de wei kwijt omdat er zo nodig een nieuwe afrit vanaf de snelweg moet komen,bah!
Maar huizen vind ik wel iets logischer als een afrit maken terwijl er al een is,maar deze is beter ofzo Verward

Heranda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-03 20:29

Ajah... Maar toch! Mensen moeten wonen, maar groen moet er ook zijn!
Ik vind dat Rebati helemaal gelijk heeft!

Rocco

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 20:42

Bij ons is het ook hopeloos! Wij moeten voor november uit onze wei omdat er een neuwe bestemming voor is. We zijn nu al een half jaar ntensief aan het zoeken (advertenties, overal aanbellen, enz.). Maar elk stukje is al verkocht aan de gemeente, of gaan ze verkopen aan de gemeente. Echt hopeloos!!!!! Ik wil mijn pony's dus echt niet op een manege gaan zetten, en al wou ik dat wel, ook daar is geen plaats. Is niet leuk...
Dus mijn steun heb je ook.

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 21:49

bij ons willen ze in de achtertuin (lees: in de weien) bedrijven gaan bouwen Boos! Boos! gelukkig was niemand het er mee eens en kan het nog wel 10 jaar duren Haha!

Heranda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-03 13:53

Rocco schreef:
Bij ons is het ook hopeloos! Wij moeten voor november uit onze wei omdat er een neuwe bestemming voor is. We zijn nu al een half jaar ntensief aan het zoeken (advertenties, overal aanbellen, enz.). Maar elk stukje is al verkocht aan de gemeente, of gaan ze verkopen aan de gemeente. Echt hopeloos!!!!! Ik wil mijn pony's dus echt niet op een manege gaan zetten, en al wou ik dat wel, ook daar is geen plaats. Is niet leuk...
Dus mijn steun heb je ook.

Nou zie... Alles is al zowat verkocht aan de gemeente of word binnenkort verkocht aan de gemeente!

Heranda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-03 13:54

Okkie1 schreef:
bij ons willen ze in de achtertuin (lees: in de weien) bedrijven gaan bouwen Boos! Boos! gelukkig was niemand het er mee eens en kan het nog wel 10 jaar duren Haha!

Daar moet je blij mee wezen... Haha!
Gelukkig dan maar dat je erin ieder geval nog 10 jaartjes kan blijven!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 14:02

Ach ja nederland is DRUK he!!

En ja we willen allemaal een huis en een paard en daarnaast willen we ook nog een stukje vlees en een ei op ons bord.

En nu onze regering al langer dan een jaar een PUINHOOP is zie ik het de komende tijd (lees jaren) niet veranderen.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 21:00

1 lichtpuntje Lachen
Als ik het goed heb komt er een natuurgebied bij tussen Rithem en Nieuw- en Sint-Joostland (Zeeland). Wel banketstaaf voor de kippeboer die net z'n nieuwe kippenstal had gebouwd, die moet weer weg Scheve mond

tukker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 09:35

JA mijn steun heb je

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 09:53

mijn steun heb je ook, het is hier in Groningen ook heel erg, Zilvia en de andere paarden daar op stal moeten ook binnen een paar jaar verhuizen want waar ze nu staan wil de gemente industrie terrein geen bouwen Misselijk en rondom de stad zie je nu ook alleen nog maar nieuwbouw, vreselijk Verdrietig

Heranda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-03 16:21

Sieltjuh schreef:
1 lichtpuntje Lachen
Als ik het goed heb komt er een natuurgebied bij tussen Rithem en Nieuw- en Sint-Joostland (Zeeland). Wel banketstaaflig voor de kippeboer die net z'n nieuwe kippenstal had gebouwd, die moet weer weg Scheve mond

Dat is ook vlakbij mij! Dat is natuurlijk wel weer fijn...
Alleen wat minder voor die kippeboer!

fancylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 17:21

Ik steun je ook hoor!!!!
er gaat niets boven een lekkere buitenrit door de natuur, Extreme duivel dus niet door een drukke straat waar allemaal huizen staan. Boos!

Heranda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-03 15:15

Inderdaad...

Annechien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 12:25

mijn steun heb je ook..... hier hadden ze ook zo'n lekkere actie. Paardenwei (incluis manege) moest maar wijken voor een nieuwbouwwijk Boos! En waar mochten de mensen met hun paarden heen??? Juist op het voormalig vliegveldje voor van die spuitvliegtuigjes. En anders maar richting het bos/kruidentuintjes. Waar gaat het heen met deze wereld?

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 12:49

Cowgirl schreef:
Ach ja nederland is DRUK he!!

En ja we willen allemaal een huis en een paard en daarnaast willen we ook nog een stukje vlees en een ei op ons bord.

En nu onze regering al langer dan een jaar een PUINHOOP is zie ik het de komende tijd (lees jaren) niet veranderen.

Niet mee eens. We willen gewoon wat ruimte.
je had neer moeten schrijven:
we willen allemaal een hoop kinderen, we willen allemaal dat buitenlanders hier komen wonen > het wordt drukker en dat schijnen we zelf te willen. Nou, dit is het gevolg! niet mijn keuze, niet wat ik wil!

Overigens, de regering is hier ook deels oorzaak aan, die laten ook maar iedereen binnen. Misschien is het wel handig dat er al een jaar niet geregeerd wordt. Worden er ook geen achterlijke beslissingen genomen.

pojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 13:34

Te Druk tja wat moet je daar van zeggen he.
Mijn mening is dat ik het te druk vind worden, ieder een wil een stukje groen achter het huis, en door de bossen kunnen wandelen op zijn tijd.
Maar ja over een x aantal jaar weet je niet eens meer wat groen of bos is.
Het word gewoon VOL. (het is blijkbaar wel nodig)
Ik zie het hier in mijn omgeving ook, er is in 15 jaar een hoop bij gebouwd, 4 groote wijken een nieuw winkel centrum en nu zijn ze ook nog eens met de HSL bezig (die op 150m van mijn hius komt te liggen).

ook waar mijn paardje staat word het zo langzamerhand vol gebouwd.
Hier een plaatje van de nog mooie natuur, waar ik nog van mag genieten.
Maar voor hoelang? Nou dat kan ik je zeggen voor nog 5 tot 10 jaar omdat daar een door lopende weg over heen komt. Met alle poes pas erom heen.

Zo is het achter in de polder waar mijn paardje staat
Afbeelding
Maar ja hoe zal het er daar over een x aantal jaren eruit zien (ik moet er niet aan denken)

Nee ik denk dat ik maar ga emigreren naar weet ik veel waar (waar er niet zoveel mensen wonen)