dochter van 5 van haar pony gevallen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 08:55

priscil schreef:
daar waar elke ouder bang voor is gebeurde mij dus vanmiddag! Mijn dochter rijdt nu zo'n half jaartje en ze stapt en draaft alleen nog maar ze zit er al met al misschien net een half uurtje p.d. op en haar vriendinnetje ook een half uurtje. Ze heeft dus sinds een weekje een eigen pony van 19 waar ze dus continu voor moet "zorgen". Ik weet dat er nu gezegd gaat worden maar ze is nog maar 5!! Okay ik geef jullie gelijk maar ze hoeft m alleen voor t rijden te borstelen te rijden en alles wat erna gebeurt! de rest wordt allemaal gedaan! Ik vind dus wel dat als zij een eigen pony wil dan kan dat maar ze moet er wel elke dag heen! Ze hoeft niet persee te rijden hij mag ook los gegooid worden en anders longeer ik hem.
Nu het mooie of eigenlijk niet maar hij is dus al 19 jaar en kon in de manegelessen niet meer mee draaien dus kreeg ik m te leen! De hele week is hij braaf en vanmiddag schrok hij ineens en zoals ik m ken(al zo'n 6 jaar) ken ik dit niet van hem!Hij galoppeerde dus ineens weg en boem..daar lag mijn kind!Mijn hart zat in mijn strot maar zoals ik dus niet gedacht had ging ze er na een beetje huilen zo weer op en reed weer weg! Dat vond ik zo dapper van haar! Nou ja morgen weer eendag en dan zullen we weer zien!

Mij hoor je niets zeggen hoor. Ik wilde dat iedere ouder hun kind zo haar of zijn verantwoordelijkheden leerde. Hoeveel kinderen krijgen geen pony uit 'status'? Wat mij betreft ga zo door. En of ze nou 5 is of 15 zorg kan je niet vroeg genoeg leren. Mijn moeder leerde mij al vanaf het moment dat ik kon lopen voor de 'poesjes'' te zorgen, er voorzichtig mee te zijn etc etc. Heb ik absoluut geen spijt van.

Is ze nu wel in orde? Zo'n val kan nog wel eens een blue spot veroorzaken. Maar ze wordt er hard van. Heeft wel een capje op he? Kids kennen angst nog neit zo goed. Dapper hoor van de kleine meid.

Groetjes Hanifa

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 09:04

Ach, iedereen valt er weleens af en daar leer je ook van als kind.
Mijn moeder heeft mij ook vaak zien vallen.
Een keer bij een shet met mijn voet in de beugel blijven hangen en het was echt een kreng dus dat beest maar rennen. Vond ik toen ook niet zo, maar ben er wel weer opgegaan.
Vraag me af of ik dat ook had gedaan als ik veel ouder was geweest.

Maar toch blijft het niet leuk om je kind te zien vallen.
Ik heb geen kinderen, maar ik kan mezelf wel opvreten wat ik op wedstrijden zie. Dan doen amazones die de dressuurring uitkomen, leuk zo'n klein kind voorop het zadel of laten ze alleen rondstappen zonder cap.
Hij doet niks, het is zooooo'n braverd.
En dan denk ik altijd bij mezelf: ja, maar de mijne niet.
Die wil nog wel eens een sprintje trekken en dan gaat die braverd echt wel mee en dan is het ook nog eens mijn schuld.
Daar kan ik echt niet tegen.

Pardon even een kleine frustratie hier Haha!
Je weet in elk geval zeker dat de paardensport geen bevlieging is, want dit wordt een echte *LOL*

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 09:09

essie79 schreef:
Dan doen amazones die de dressuurring uitkomen, leuk zo'n klein kind voorop het zadel of laten ze alleen rondstappen zonder cap.
Hij doet niks, het is zooooo'n braverd.

*LOL*

Of hij struikelt simpelweg.................Ik heb het ook weleens gedaan met Sanne en toen dacht ik bij mezelf TRUT waar ben je IGN mee bezig CAP opt Knarretje.............

JollyJumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 10:31

Mijn kinderen weten niet beter of de veiligheidshelm hoort erbij. Dat vergeten ze ook nooit, zit er vanaf het begin ingestampt he... Daar word ook niet over gezeurd, ik heb hem zelf ook altijd op.
En wat betreft status. Rick heeft zelf zijn pony uitgezocht (of liever gezegd, die pony heeft ons uitgezocht...) en er hard voor moeten vechten om hem te krijgen (pony was eigenlijk al aan andere mensen verkocht) en ik hoef hem nooit achter de vodden te zitten voor het verzorgen. Hij voert zelf, onderhoud zijn eigen spullen, maakt netjes de trailer schoon als we naar de les zijn geweest en hij rijdt zo'n 4 keer in de week (dat vind ik ook genoeg voor zo'n jonge pony). Daar hoef ik nooit om te vragen. En daar hebben we ook duidelijke afspraken over, als hij zijn pony verwaarloost dan gaat ie weg, heel duidelijk! Hij zit ook heel vaak gewoon in de stal of wei om met Insley te spelen, uit school gaat ie eerst naar hem toe enz. Best wel schattig (zeker van een jongen verwacht je dat niet zo gauw)

iwayalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 19:45

tja ieder kind valt wel een keertje en meestal vallen ze ook nie zo hard.is maar goed ook. maar ik kan me voorstellen dat je geschrokken bent.
goed dat ze er weer op gegaan is.

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 21:35

*LOL* Mijn moeder zette de manege al op stelten als een pony uit zn "pan" ging Tong uitsteken