priscil schreef:daar waar elke ouder bang voor is gebeurde mij dus vanmiddag! Mijn dochter rijdt nu zo'n half jaartje en ze stapt en draaft alleen nog maar ze zit er al met al misschien net een half uurtje p.d. op en haar vriendinnetje ook een half uurtje. Ze heeft dus sinds een weekje een eigen pony van 19 waar ze dus continu voor moet "zorgen". Ik weet dat er nu gezegd gaat worden maar ze is nog maar 5!! Okay ik geef jullie gelijk maar ze hoeft m alleen voor t rijden te borstelen te rijden en alles wat erna gebeurt! de rest wordt allemaal gedaan! Ik vind dus wel dat als zij een eigen pony wil dan kan dat maar ze moet er wel elke dag heen! Ze hoeft niet persee te rijden hij mag ook los gegooid worden en anders longeer ik hem.
Nu het mooie of eigenlijk niet maar hij is dus al 19 jaar en kon in de manegelessen niet meer mee draaien dus kreeg ik m te leen! De hele week is hij braaf en vanmiddag schrok hij ineens en zoals ik m ken(al zo'n 6 jaar) ken ik dit niet van hem!Hij galoppeerde dus ineens weg en boem..daar lag mijn kind!Mijn hart zat in mijn strot maar zoals ik dus niet gedacht had ging ze er na een beetje huilen zo weer op en reed weer weg! Dat vond ik zo dapper van haar! Nou ja morgen weer eendag en dan zullen we weer zien!
Mij hoor je niets zeggen hoor. Ik wilde dat iedere ouder hun kind zo haar of zijn verantwoordelijkheden leerde. Hoeveel kinderen krijgen geen pony uit 'status'? Wat mij betreft ga zo door. En of ze nou 5 is of 15 zorg kan je niet vroeg genoeg leren. Mijn moeder leerde mij al vanaf het moment dat ik kon lopen voor de 'poesjes'' te zorgen, er voorzichtig mee te zijn etc etc. Heb ik absoluut geen spijt van.
Is ze nu wel in orde? Zo'n val kan nog wel eens een blue spot veroorzaken. Maar ze wordt er hard van. Heeft wel een capje op he? Kids kennen angst nog neit zo goed. Dapper hoor van de kleine meid.
Groetjes Hanifa