Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Wat ik hierboven heb geschreven is zwaar overdreven flauwekul. Groot gelijk als je me hier op zou aanvallen en me eens de waarheid zou zeggen over hoe inslapen vaak wel verloopt. Ik denk dat ik mensen hier ook ontzettend mee zou kwetsen, die de keuze hebben gemaakt hun paard te laten inslapen. Maar dat is precies wat hier ook staat over slachten. En ik denk dat mensen die de moeilijke keuze van de slager hebben gemaakt zich ook nog steeds gekwetst voelen door zulke ondoordachte meningen. Less schreef:Ik lees vaker over paarden die vechten tegen het inslapen. Graag wil ik eens zeggen dat dit dan simpelweg niet goed wordt uitgevoerd. Een goede dierenarts weet hoe de procedure werkt!
En hoe sterk de verhalen ook zijn, daarmee vertel je meer over de dierenarts dan over het "inslapen".
merensje schreef:Kunnen we niet gewoon respecteren wat een ieders keus is??
Goof schreef:wendy7 schreef:Dat veel manegepaarden naar de slacht gaan daar sta ik niet van te kijken...Maar ook echt veel particuliere paarden gaan naar het slachthuis..
Is het dan zoveel gevraagd om het paard of de pony waar je altijd fijn op hebt gereden gewoon in te laten slapen?????
En het verschil tussen een manegepaard en privepaard is?? Op de een is wel fijn gereden en op de ander niet?
Equimotion schreef:merensje schreef:Kunnen we niet gewoon respecteren wat een ieders keus is??
Hoewel de topics met regelmaat terug komen vind ik het niet erg dat het onderwerp ter sprake blijft komen. Iedere diereneigenaar krijgt er namelijk mee te maken (als je je verantwoordelijkheid durft te nemen tenminste), en net als Less heb ik ook veel moeite met mensen die te lang blijven doormodderen omdat ze de beslissing niet durven maken.
Juist door afwegingen en de voors en tegens van mensen die al eens wat hebben meegemaakt krijg je een realistischer beeld en hopelijk helpt dat weer anderen om een goede beslissing te maken.
Ik ben het wel met je eens dat de openingspost nogal "gekleurd" is
Citaat:Ik heb respect voor mensen die dan toch de beslissing nemem om te laten slachten en dan zelf hun paard wegbrengen en wachten tot het schietmasker op het hoofd van hun paard staat en de pen schiet. Met andere woorden erbij blijven tot hun paard echt dood is.
wendy7 schreef:Is het dan zoveel gevraagd om het paard of de pony waar je altijd fijn op hebt gereden gewoon in te laten slapen?????
Less schreef:Ik lees vaker over paarden die vechten tegen het inslapen. Graag wil ik eens zeggen dat dit dan simpelweg niet goed wordt uitgevoerd. Een goede dierenarts weet hoe de procedure werkt!
En hoe sterk de verhalen ook zijn, daarmee vertel je meer over de dierenarts dan over het "inslapen".
Daarnaast denk ik dat je een behoorlijk waarde oordeel omschrijft in je begin post. Je paard drie dagen aan de weg laten liggen met allerlei verschijnselen die je liever niet wil weten, is ook geen pretje.
Je paard laten afmaken, welke keuze dan ook, is afschuwelijk en iedereen wil dit liever niet. Ik heb respect voor de mensen die dit wel doen ongeacht de wijze waarop. Paarden eigenaren die hun dier laten leven met pijn vind ik een veel groter probleem!
Ik heb twee keer voor inslapen gekozen. Ik heb geleerd tijdig in te zien wanneer het klaar is voor een paard. Klinkt hard maar als ik een buitenrit maak en mijn paard breekt een been o.i.d. van ernstige aard en er is een boer in de buurt die in 1 keer goed schiet. Dan weet ik wat mijn keuze is.