Rijden zonder zadel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 11:17

Ik kom er niet meer op zonder zadel sinds ik 3 maanden terug m'n pols gebroken had. Als ik me laat maar zeggen op wil drukken als je er zo half overheen hangt, doet het zeer aan m'n pols. (agh had toch altijd al moeite er op te komen, heb paard van ruim 1.70m :P )
Ik gebruikte overigens altijd een stoel

Marleen74

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 11:18

Ik val er gewoon af??!!! :P

Eva_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 11:20

Ik kan me niet eens opdrukken op de grond dus laat staan dat ik op een paard kan klimmen. koos spierloos :x

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 11:20

Ik stap altijd op via het hek :D De laatste tijd rij ik alleen maar zonder zadel. Geloof dat het er dit jaar nog maar een paar keer opgelegen heeft. Mijn pony is herstellende van een blessure dus we doen nu nog heel rustig aan. Maar ik kan zonder zadel ook prima serieus rijden. Ik vind het eigenlijk ook wel fijner, want je voelt nog veel beter wat ze allemaal onder je doet, of ze haar rug goed gebruikt bijvoorbeeld. Bovendien is het ook erg goed voor mijn eigen houding en zit.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 12:08

Victory2000 schreef:
Ik val er gewoon af??!!! :P

Tijd om iets aan je houding en zit te doen! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 12:09

Zie mijn onderschrift, braaf paard :D Ik doe het heel af en toe. Soms ook in de paddock zonder halster oid. helemaal vrij.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 12:10

Ik rijd af en toe een buitenrit zonder zadel, goed voor mijn zit!

Paard_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 13:54

Ik vind zonder zadel op zich wel lekker rijden, maar het ligt eraan op welk paard je zit. Bij de een zit het heerlijk en bij de ander juist niet

lambiek_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 14:05

Goede oefening voor mijn houding (:
Maar ben er al een paar keer van af gevallen :D

Kaygee

Re: Rijden zonder zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 14:07

Heerlijk, ik doe het regelmatig, zonder zadel aan het halstertje. De laatste week wel noodgedwongen helaas. Heb wel nog steeds regelmatig spierpijn na het rijden.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 15:50

Verplaatst van RUI naar PP.

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 15:52

Ik rij regelmatig optomingloos :) kijk maar in mijn onderschrift.. :) .. ik vind het heerlijk!

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 16:49

Ik dressuur regelmatig zonder zadel, bevalt prima. En een sprongetje is ook heerlijk (moet er wel bij zeggen dat ik een lekkere stevig Fjord heb, dus geen last van een hoge schoft en uitstekende ruggengraat). Mijn paardje vind het ook prima, alleen het erop klimmen he...

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 17:20

Ik vind het niet zo lekker op mn paardje zonder zadel te rijden, ze heeft een hele hoge schoft en ruggengraat en is best wel dun. Ik doe het wel eens, maar blijf dan wel stappen :+

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 17:25

Ik vind het niet zo lekker zitten. Tenminste, op het paard waar ik op had gereden zonder zadel.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 17:26

Ik rij regelmatig zonder zadel of met bareback pad. Ik stap altijd op via het hek, zowel links als rechts. Lekker met touwhalstertje samen 1 zijn, heerlijk en ontspannen!!! Voor het echte werk rij ik wel liever met zadel, maar ik vind het een leuke afwisseling en ook het uitstappen doe ik vaak zonder zadel.

Mijn paard heeft een superruggetje voor het zonder zadel rijden (sterk, rond, breed, geen schoft, zacht). :)

Het is absoluut goed voor je zit en je balans. :j

Dooow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 17:27

Vind het heerlijk, voornamelijk leer jeje evenwicht beheersen!

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 17:28

Zo stap ik op :) .. let niet op mijn hoofd .....
Maar ik ben nogal atletisch dus kom met gemak op bijna elk paard...

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door xmarliez op 18-06-09 17:30, in het totaal 2 keer bewerkt

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 17:29

Ik denk trouwens ook niet dat ik op mijn paardje zou kunnen komen, ze is bijna 1.70 en ik dus ook :P

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 17:36

Ik doe het heel veel, eigenlijk alleen buiten, en soms spring ik 1 het weiland even op 1 van de paarden voor een rondje zonder wat dan ook :) Rengalop op het strand is ook echt heel gaaf, maar dan moet je paard zich wel een beetje gedragen.
Vind het heerlijk, alleen sommige paarden hebben een iets minder heerlijke ruggegraat.
Erop ga ik trouwens met de 'indianenzwaai' :Y)

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 17:50

Ik ging laatst een heel eind wandelen met mijn paardje aan de hand.
Ik had een touwhalster met een touw eraan vast.
Op een gegeven moment begonnen mijn voeten heel erg te branden.
Dus besloot ik om er maar op te gaan zitten. ;)
We waren trouwens toen met 3 pony's aan het wandelen.
Mijn pony is lekker stevig en daar reed ik dus zonder zadel met alleen een touwhalster.
sturen ging van links over haar hoofd naar rechts.
Ging prima en sinds die tijd ben ik vaker zonder zadel gaan rijden. Heerlijk vind ik het :D
Ze is trouwens nog maar pas ingereden, nu is ze 5 en een paar maandjes oud.
Ik vind 3 nl veel te jong :(:)

lasco

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 20:24

Zonder zadel rijden vind ik juist heerlijk!
Mn paardje loopt er ook lekkerder door.
En het verbeterd je houding

Bismarck

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 20:34

Ik rij de laatste drie maanden noodgedwongen zonder zadel. Maar ik vind het heerlijk. Heb sinds kort een barebackpad tegen de haren maar zonder zit net zo goed. Ik doe echt alles zonder zadel, springen, dressuur en sinds kort ook buitenrijden.
Het enige probleem is erop komen. Ik ben niet zo lenig en mijn paard blijft niet stil staan, dus heb altijd een voetje nodig.

Het is trouwens geweldig voor je zit, ik merk dat ik inmiddels veel steviger en onafhankelijker zit, een uitgestrekte draf is nu geen probleem meer om uit te zitten.

Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 21:37

Ik stap soms wel even uit zonder zadel met een halster. Ik vind het geweldig haha, lekker rondjes galloperen :P. Aan het begin stuiterde ik best erg, maar nu heb ik mijn zit wel gevonden! :+:

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 22:12

Ik rij regelmatig zonder zadel met mijn Haflinger, hij zit echt heerlijk omdat hij lekker rond en breed is, je voelt totaal geen schoft of ruggengraat. Nadeel daarvan is dat je wel gemakkelijk gaat glijden !! Ik rij met hem altijd buiten, in het verkeer, door de polder, in het bos, duin, op het strand, noem het maar op. Ik kan zonder zadel overal met hem stappen, draven en galopperen. Toen ik er net mee begon gooide hij me er wel vaak af met aanspringen in galop, maar nu doet hij dat zelden of nooit meer. Alleen heeft hij wel door dat hij zonder zadel gemakkelijker zijn eigen gang kan gaan, omdat ik minder stevig zit. Ik merk zelf dat je zit en evenwicht duidelijk verbetert en dat je je paard heel goed aanvoelt, ik voel bijv. de rug van mijn paard aanspannen op het moment dat hij wil gaan bokken. Je leert je paard hierdoor wel echt beter kennen met rijden, dat is leuk. Het allergaafste vind ik nog zonder zadel galopperen over het strand, zonder andere mensen om je heen. Dat geeft zo'n geweldige kick !!! Zit dan echt met een big smile op m'n paard, het is gewoon een super gevoel dat een paard zich op die manier door jou laat leiden, dan moet je toch wel echt een band hebben met elkaar. In 1 woord fantastisch !!!