Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
pernill schreef:ik rij altijd zonder cap en ja heel veel mensen vinden het gevaarlijk maar ik rij niet echt op een groot paard ofzo gewoon een ponytje van 1.25 dus en ik val ook haast nooit maar enkele keren en dan moet ik er altijd zelf om lachen en het is me nog nooit gelukt om op mijn hoofd te vallen... en ik rij al vanaf me 2e ofzoiets in die richting
.
.
De hoogte maakt wel degelijk verschil vvoor een val. Tuurlijk kan je van allebei goed fout terecht komen. Bij een shet is het boem, bij een grote KWPN-er is het aaaaaaahhh boem
IndianLady schreef:Waar ik me soms wel aan irriteer als niet capdrager dat sommige mensen zich ermee bemoeien. Ik rijd altijd buiten en zaterdag reed een vriendin van mij op mn pony (zonder cap) toen kwamen we langs een stel fietsers en zij hoorde iemand zeggen lekker slim zo zonder cap.
Dan denk ik dat gaat jou helemaal niet aan. Ik vind het zwaar belachelijk als fietsers met helm fietsen, maar hoor je mij daarover? Nee
Al is het nu al een hele lange tijd gewenning om voor het rijden eerst de cap te pakken. Denk er niet bij na, t is een goede gewoonte geworden! 
en op mn hoofd gevallen, had een beetje hoofdpijn maar verder niks, maar had erger kunnen zijn, (bodem van de wei was erg hard door lange droogte.) maar verder op andere paarden enzo altijd wel met cap, misschien als ik een braaf en betrouwbaar paardje weer heb om mee te rijden enzo ga ik wel weer zonder, maar alleen na een tijdje gewenning en al sik het volledige vertrouwen heb van het diertje.