Met of zonder cap?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Onali

Re: Met of zonder cap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 09:51

Gaan we weer. Dit is nu al het zoveelste topic over Cap gebruik. Ik Tem wel even

Natalie1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 09:59

pernill schreef:
ik rij altijd zonder cap en ja heel veel mensen vinden het gevaarlijk maar ik rij niet echt op een groot paard ofzo gewoon een ponytje van 1.25 dus en ik val ook haast nooit maar enkele keren en dan moet ik er altijd zelf om lachen en het is me nog nooit gelukt om op mijn hoofd te vallen... en ik rij al vanaf me 2e ofzoiets in die richting

Van een groot paard val je even hard als van een shetlander ;).
Cap altijd op dus, als je anders een ongeluk krijgt is het eigen schuld, dikke bult, mensen die zo eigenwijs zijn, zijn in mijn ogen gewoon ongelofelijk DOM :Y) .

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 10:07

Dat is niet waar :n De hoogte maakt wel degelijk verschil vvoor een val. Tuurlijk kan je van allebei goed fout terecht komen. Bij een shet is het boem, bij een grote KWPN-er is het aaaaaaahhh boem
:')
Wat ik wil zeggen lukt me niet, maar geloof me hoogte maakt verschil.

Waar ik me soms wel aan irriteer als niet capdrager dat sommige mensen zich ermee bemoeien. Ik rijd altijd buiten en zaterdag reed een vriendin van mij op mn pony (zonder cap) toen kwamen we langs een stel fietsers en zij hoorde iemand zeggen lekker slim zo zonder cap.
Dan denk ik dat gaat jou helemaal niet aan. Ik vind het zwaar belachelijk als fietsers met helm fietsen, maar hoor je mij daarover? Nee :n

twilight13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 10:14

ik rij altijd zonder cap. :D

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 10:17

Ja, meestal wel.
Tenzij ik na het longeren er even op ga zitten om uit te stappen, dan niet altijd.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 10:42

IndianLady schreef:
Waar ik me soms wel aan irriteer als niet capdrager dat sommige mensen zich ermee bemoeien. Ik rijd altijd buiten en zaterdag reed een vriendin van mij op mn pony (zonder cap) toen kwamen we langs een stel fietsers en zij hoorde iemand zeggen lekker slim zo zonder cap.
Dan denk ik dat gaat jou helemaal niet aan. Ik vind het zwaar belachelijk als fietsers met helm fietsen, maar hoor je mij daarover? Nee :n

+:)+
Zolang die mensen niet weten op welke gronden jij die keuze hebt gemaakt, kúnnen ze er niet eens iets van vinden.
Als ze je beweegredenen wel kennen, dan kunnen ze wel een mening hebben, maar die doet er nog steeds niet toe omdat het jouw goed recht is die keuze te maken.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 11:20

Ik rijd altijd zonder cap! En dat is mijn eigen verantwoordelijkheid! Vind het ook zwaar irritant als mensen daarover zeuren :o
Buiten gaat wel altijd mijn cap op!

bumbaluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 13:35

Alleen op de manege draag ik een cap, lekker thuis in de wei niet.

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 13:38

Ik rijd altijd met cap, ik train (dressuur/springen)meestal bij de manege die in het bezit is van het veiligheidscertificaat en dan is het bovendien verplicht.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 13:40

Mijn moeder zei: als ik je ook maar 1 keer betrap zonder cap, dan gaat het paard direct weg! (paard is officieel hun eigendom)

Dus de cap gaat altijd op :) Al is het nu al een hele lange tijd gewenning om voor het rijden eerst de cap te pakken. Denk er niet bij na, t is een goede gewoonte geworden!

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 14:37

Dit past beter bij Paardenpraat[PP].
Zodoende een verplaatsing van RUI-->PP.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 14:54

Sinds mijn ongeluk met meer dan een jaar revalidatie, gewoon altijd een cap. Het vraagt geen moeite, je hebt hem maar eventjes op en mij heeft het men leven gered.

Iedereen is uiteraard voor zichzelf verantwoordelijk, ik mocht niet meer beginnen met paardrijden zonder cap en nu is het gewoon een automatisme.

simsimba

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 15:00

Bij veel manege's is het verplicht.
Maar bij ons op de manege was zo ons verplichte ze om met cap te rijden
maar de manege eigenaar deed het nooit, dan denk ik dan geeft je ook geen
goed voorbeeld :o
Maar veder is het op wedstrijd inderdaad tot M2 verplicht.
Maar ik rij alleen zonder als ik een pony echt vertrouw, maar rij vaak ook wel gewoon met

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 15:05

Met buitenritten heb ik altijd mijn cap op.
Als ik 's in de wei ga rijden,dan rijd ik meestal zonder.

hafjegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 23:18

op mijn ouwe hafje reed ik altijd zonder, tot ik een dag iets had van ja waarom eigenlijk? en toen deed ik hem op en het was nog warm ook, maar ik ben die dag wel keihard er af gebokt :+ en op mn hoofd gevallen, had een beetje hoofdpijn maar verder niks, maar had erger kunnen zijn, (bodem van de wei was erg hard door lange droogte.) maar verder op andere paarden enzo altijd wel met cap, misschien als ik een braaf en betrouwbaar paardje weer heb om mee te rijden enzo ga ik wel weer zonder, maar alleen na een tijdje gewenning en al sik het volledige vertrouwen heb van het diertje.

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 23:21

Vaak met mooi weer zet ik m'n cappie ook af, maar s'winters zit die zoiezo op mn hoofd (ook deels voor warmte en regen) & voor eerste keer op paarden ook zoiezo.

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 23:28

Altijd met cap....
Het vervelende is namelijk dat je niet eens altijd met je hoofd op de grond terecht hoeft te komen om hoofdletsel op te lopen. Al land je op je kont, als je dan omvalt en alsnog tegen een paaltje of wat dan ook aanklapt, is het ook gebeurd :n
Om nog maar niet te denken aan een natrappend paard/pony die je eventueel op je hoofd kan raken...
Gewoon altijd met cap, veel veiliger, wat er ook gebeurd :j

williejanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 09:03

Ligt eraan, ik rijd niet altijd met cap, maar in het bos doe ik het nog wel eens. in de bak rijden doe ik het niet. ligt er gewoon aan of ik zin heb,

wittedirk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 12:59

ik reed jaren zonder en wil hem nu niet meer kwijt!

Maxitaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 17:55

Ik rij ook altijd met cap. Vind het ook wel lekker praktisch, want ik heb halflang haar dat niet in een staart past. Met cap op waait het tenminste niet in mijn gezicht, haha!

Horses4life_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 19:49

met cap rijd ik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 17:42

Altijd met cap.
Maakt niet uit wat voor weer het is ;)

PinkPrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 17:45

Tegen mij werd altijd gezegt '' Eigen risico''
Dus ik heb altijd zonder cap gereden. alleen toen ik heel klein was niet dan. sinds mijn 13e mocht ik het zelf weten van mij mama.
binnenkort ga ik naar een stal waar een cap verplicht is. dus dat word wel even wennen. en een goed passende en mooie nieuwe cap kopen :+

x__Rosanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 17:49

Met

Macho_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 20:14

op mijn eigen pony heb ik eigenlyk in de bak nooit een cap op alleen als ik iets nieuws moet aanleren ( hij kan noggal kippig zijn dan ) . dan wel maar als het gewoon een basistraining is niet hoor dat is het gewoon hupla cap af bah veels te warm . krijg ik zo'n streep op m'n voorhoofd en gaat dat jeuken . maar bijv als ik ff op iemand anders zijn paard moet dan hup cap op ...

=)