Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Storm76 schreef:JustaLive, maar mensen kan je niet met paarden vergelijken, wij kunnen hulp vragen en hebben een zelfbewustzijn, dat hebben paarden niet. Paarden snappen het gewoon niet en weten ook niet waarom ze niet op een been kunnen staan.
Storm76 schreef:Dani, bij paarden met peesproblemen zou ik hetzelfde handelen, als een paard niet meer een paardwaardig bestaan kan hebben en redelijk pijnvrij rond kan rennen door de wei, is het voor mij een makkelijke beslissing om het dier in te laten slapen.
DaniBanani schreef:Rianneke - ik heb 't meer over beenbreuken (of ander letsel) waardoor een been geamputeerd moet worden. Of anders het paard ingeslapen.
Storm76 schreef:Ik ken een eigenaar die geprobeert heeft een mooie botbreuk te laten zetten bij zijn paard, helaas kon hij snel daarna het paard alsnog in laten slapen, het paard had toch teveel op het been gestaan en de 2 helften waren verschoven...
Anne_GTI schreef:Ieder paard moet je bij wijze van spreken zo in een gemengde kudde kunnen gooien zonder er als mens zijnde naar om te moeten kijken en dan moet het paard zich gewoon staande kunnen houden. Op het moment dat dat niet kan moet je je conclusie trekken en de knoop doorhakken.
Citaat:Storm76 schreef:
Ik ken een eigenaar die geprobeert heeft een mooie botbreuk te laten zetten bij zijn paard, helaas kon hij snel daarna het paard alsnog in laten slapen, het paard had toch teveel op het been gestaan en de 2 helften waren verschoven...