KiWiKo schreef:bijvoorbeeld stalling. is not done
Heck, ik zit ook 8 uur per dag op mijn buro stoel, dan nog eens een uur of wat in de auto.en ik, ook ik ben gewoon een bewegingsdier!!
Paarden leggen van nature echt wel flink wat meer km af dan mensen hoor 
Bovendien, jij kiest er zelf voor, en je geeft hopelijk jezelf ook de kans om af en toe even 'uit te razen',
ik vind 22 uur per dag op stal heel wat anders dan 9 uur op je stoel/auto.
En ik gok zo dat jij net wat meer ruimte om je bureau hebt zitten dan een paard in z'n stal (zeker in verhouding)
KiWiKo schreef:over opgroeien. opgroeien is niet leuk, ik heb ook de nodige dingen meegemaakt in mijn jeugd en in het leerproces naar volwassen worden. maken paarden ook mee, en terecht

waarom mogen paarden geen vervelende dingen meemaken???????
waarom is een paard gelijk getraumatiseerd als die een keer een paar klappen krijgt. ik ben het ook niet, en ik heb ze ook wel eens gehad. evenzoveel mensen met mij.
Omdat paarden niet 'weten wat er gebeurt' om het zo maar te zeggen.
Jij weet dat het later weer over is, dat het weer goedkomt, en dat niet alle mensen zo zijn als degene die je iets aandoet.
Een paard weet dat niet, en als je wil dat ie later nog meewerkt dan kan je ze maar beter goed behandelen 
Anders krijg je weet het gezeur dat het een 'gestoord' paard is.
Dan nog wat: bij mensen probeer je toch ook zo veel mogelijk vervelende dingen te voorkomen? 
KiWiKo schreef:Mijn schoenen zitten ook niet altijd even lekker. sterker nog ik kan behoorlijk pijn aan mijn voeten hebben van sommige schoenen. maar ijzers is not done, terwijl een paard daar geen last van ondervind.
Er zijn anders zat paarden met ijzers onder de hoeven hoor 
KiWiKo schreef:Ik ben ook wel eens niet gelukkig in mijn leven, en ik moet ook wel eens dingen doen die ik niet wil............ is dat voor een paard anders????
Nee. Denk je dat alle paarden het leuk vinden om te werken? Geloof me, zeker niet.
Mijn verzorgpony weigert vaak de wei uit te komen als we de vorige dag hebben gelongeerd,
da's zijn manier om duidelijk te maken dat ie dat niet leuk vond 
Wil niet zeggen dat ik dat dan maar meteen niet meer doe 
Ik krijg hier een beetje het gevoel dat jij je achtergesteld voelt ten opzichte van het paard 
Zal wel niet hoor, maar dat viel me even op 
Bovendien: je kunt appels en peren niet vergelijken, geld ook voor paarden en mensen 
En sorry voor het verknipselen van je quote