paarden weg doen vanwege financiele problemen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

BraveSpots

Re: paarden weg doen vanwege financiele problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 22:02

Hoeveel paarden had ze dan en hoeveel waren de schulden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 22:03

Ze hadden toch een erg goed loon. En dan toch zo ver in de schulden. Ze stelde de hoefsmid en tandarts ook al uit, werd in het programma verteld. Het is voor haar en de paarden het beste. Het is wel sneu, ze had het paard uit een benarde situatie gehaald.
Gelukkig heb ik eventueel altijd mijn zuster achter de hand en kunnen mijn beestjes bij haar in de wei tegen een stuk lager tarief of voor niets als ik in de schulden zou komen.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 22:04

Weet je wat ik me nou echt afvroeg, volgens die 'vriendin' brachten beide paarden alleen slachtprijs op. Op de een of andere manier heb ik echt moeite om dit te geloven, ben ik de enige?

Anoniem

3 paarden en 45000 euro schuld, een inkomen van 4800 per maand en een uitgave van 5500 in de maand.

opisop_shop

Omdat je denk ik niet ineens klaar bent met je schulden.
Ze had beter de paarden al eerder weg kunnen doen (of verleasen), of althans eentje. Dan had ze toen kosten kunnen besparen en uiteindelijk 1 paard kunnen houden.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 22:05

2 paarden, geen 3

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-09 22:05

Ze hadden 45000 euro schuld, 4800 euro inkomen per maand en twee paardjes

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Claudia78 schreef:
Ja, echt een deprimerende aflevering....Maar ja zoieso als je dit soort programma`s ziet.
Hoe is het toch mogelijk dat mensen ment zo`n inkomen zichzelf zo in de nesten kunnen werken.
Ik vond het ook heel erg voor het dochtertje dat haar paardje weg moest.
Hoe kun je zoiets je kind aandoen? Jajaaa misschien klinkt het hard maar met zo`n inkomen zeg.... ;(

Klinkt inderdaad heel hard. Er kunnen allerlei redenen zijn waarom mensen in de schulden belanden, ook met zo'n inkomen... En je kind het aandoen? Zoiets doen ze echt niet bewust zo... Nu klink je net alsof ze het expres doen...

BraveSpots

Waarvan kwam de schuld precies, van de paarden af, of iets anders?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 22:06

het grote paard bracht slachtwaarde op, wegens geen papier :roll: ?? Misschien mankeerde er wat aan.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-09 22:06

Dat vraag ik me ook af waarom die paarden niet verkocht kunnen worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 22:07

Tja 45000 euro schuld gaat niet per ongeluk hoor.

HubbaBubba

Lagency schreef:
Ik heb het ook gezien.
Vreselijk het moment van afscheid.Dat gehinnik ;(
Maar om het zover te laten komen dat je je paarden moet weg doen om, door goed te doen aan de buitenwereld terwijl je tot je nek in de shulden zit dan vindt ik het ook wel haar eigen schuld.

Dat vind ik wel erg grof!!
Tuurlijk is het niet handig wat ze gedaan hebben, maar een schuld komt beetje bij beetje en het is niet plotsklaps zo'n bedrag!
Ze heeft echt niet voor d'r lol dit zo hoog laten komen, maar denk (gelukkig geen ervaring mee) dat je, als het al zover is, door de bomen het bos niet meer ziet.

Dieren (welke dan ook) wegdoen is zo ontzettend moeilijk, omdat je van jezelf vind dat je je dier het beste verzorgen kunt en omdat je denkt dat niemand ooit zo'n goede band met je dier krijgt als jijzelf.
Maar even met beide benen op de grond.... een dier kan zich (9 van de 10x) prima aanpassen aan een ander baasje en dus JA, ik zou als ik zo diep in de SH*T zit zeker mijn dieren wegdoen, omdat ze het op dat moment beter hebben dan bij mij.
Want de kosten gaan inderdaad gewoon door, je kunt ze niet even op stand by zetten ;)

Ben overigens wel heel erg benieuwd of iemand van bokt 1 van deze paardjes nu heeft?!?!
Heb het namelijk ook niet op m'n gemak bekeken, de tranen drukte zich een weg naar buiten, maar een paar keer slikken deed wonderen... :+

Aurelle_

Ze had een paard en twee shetlanders. De schulden waren 45000 euro en iedere maand kwam daar 500 euro bij. Het viel me trouwens best mee met de kosten voor de drie paarden €300 euro per maand. Maar ze stonden dan ook niet op een pensionstalling. Vond het ook vreemd dat die paarden alleen voor slachtprijs verkocht konden worden.

Ik heb mijn pony moeten verkopen vanwege mijn studie maar hij is verkocht aan een bekende, ik hoop hem ooit weer terug te kunnen kopen. Maar als ik hem moest verkopen vanwege financiele problemen aan een onbekende, dan zou ik nog liever mijn eigen benen verkopen bij wijze van spreken.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-09 22:07

BraveSpots schreef:

Van een verkocht huis daar was al 20000 euro schuld van achter gebleven en dan ga je dieper en dieper het gat in zeker ook omdat ze meer uitgeven dan dat binnen komt.
Ik vind wel dat ze de vakanties eens even moeten laten voor wat het is.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 22:08

omdat er geen papieren bij zouden zitten zou ze alleen slachtprijs opbrengen.

Ze had 1 paard en 1 shetlander, geen 2

Lagency

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 22:09

Ja vreselijk ook voor haar dochtertje.
Waar ik me aan stoorde was die onbenutte pedicure paraktijk aan huis >;)
Helemaal laten verbouwen voor een vermogen en het wordt niet eens gebruikt.
Als ze 25 klantjes in de maand zou hebben dan had ze haar paard kunnen houden.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 22:09

jesito schreef:
BraveSpots schreef:

Van een verkocht huis daar was al 20000 euro schuld van achter gebleven en dan ga je dieper en dieper het gat in zeker ook omdat ze meer uitgeven dan dat binnen komt.
Ik vind wel dat ze de vakanties eens even moeten laten voor wat het is.

Dan lijkt het me eerlijk gezegd niet meer dan logisch dat je je paarden wegdoet, of er uberhaupt niet aan begint als je niet met geld kan omgaan...

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-09 22:09

n_arelle schreef:
Ze had een paard en twee shetlanders. De schulden waren 45000 euro en iedere maand kwam daar 500 euro bij. Het viel me trouwens best mee met de kosten voor de drie paarden €300 euro per maand. Maar ze stonden dan ook niet op een pensionstalling. Vond het ook vreemd dat die paarden alleen voor slachtprijs verkocht konden worden.

Ik heb mijn pony moeten verkopen vanwege mijn studie maar hij is verkocht aan een bekende, ik hoop hem ooit weer terug te kunnen kopen. Maar als ik hem moest verkopen vanwege financiele problemen aan een onbekende, dan zou ik nog liever mijn eigen benen verkopen bij wijze van spreken.

Waaruit maak jij op dat ze niet op een pensionstal stonden, er stonden namelijk nog meer paarden en zij had maar twee paardjes zover ik begreep

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 22:10

eline_di schreef:
Ik heb het ook gezien. Het ergste vond ik dat de paarden
a) niks tot heel weinig opleverden
b) ze aan het eind van de aflevering een paar honderd euro in de plus waren en dus misschien haar favo paard Sandy hadden kunnen houden

Wat goed dat je dit zo neerzet, want dit is dus precies de gedachtengang waardoor deze mensen in die situatie zijn gekomen en nog steeds zitten; geld uitgeven dat er niet echt is. De gedachtengang is verkeerd omdat ze niet echt geld overhouden, ze hadden namelijk al 45.000 euro schuld die afbetaald moest worden. Zolang je schulden hebt, houd je geen geld 'over' om een paard te kunnen betalen. Het is jammer dat het in deze aflevering niet aan bod is geweest, maar de mevrouw zal deze gedachtengang ook hebben gehad en dan was het wel handig geweest om het uit te leggen.

Caira

Re: paarden weg doen vanwege financiele problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 22:11

Ik vond haar opmerking over barbiepaard wel heel apart, alsof ze het paard alleen voor het 'plaatje' had.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 22:12

Kan ik dit nog ergens terug zien?

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-09 22:13

Ik denk dat ze gewoon heel emotioneel was en dat haalt soms herinneringen naar boven.
Ze was heel lief met haar paard, dus ik denk niet dat het voor het plaatje was.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 22:14

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 22:14

Ik heb ook zitten kijken. Wat een struisvogel politiek hadden die twee zeg! De paarden waren al een tijd niet bij de smid geweest, geen geld. Sandy moest naar een tandarts maar geen geld. Dan gaat er toch een lampje bij je branden dat het zo niet kan! Als je schulden hebt dan snap je toch wel dat paarden houden gewoon niet kan. Ik heb ook een traan gelaten, vond het heel erg, maar voor de paarden echt beter.