Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
her en der eens eentje waarvan ik dacht "dat kán toch niet?!" maar opzich viel het mee, vond het qua paarden ook rustig dan voorgaande jaren, maar dat kan aan mij gelegen hebben.

) zijn ook oude tradities die verwerpelijk zijn.
Less schreef:Ik begrijp niet dat je überhaupt naar een paardenmarkt gaat, als je er moeilijk tegen kan. Je weet van te voren dat dit niet de plekken zijn waar je een poetskistje naast het paard ziet staan.
Juist omdat je al gewaarschuwd was.
Juangi schreef:Tja, eigen keus. De ene doet het voor de confrontatie, de andere wist er niets van af!
Less schreef:Nikki_L: ik heb je stukjes heel goed gelezen. Daarom juist mijn reactie. Je was al gewaarschuwd en had van je schoonmoeder al gehoord dat er een paardenmarkt is.
Maar goed. Ik kan zelf ook niet tegen de paardenmarkten en zorg daarom gewoon dat ik daar niet naar toe ga. Ik zie denk ik het probleem niet zo, juist omdat je dit zelf had kunnen voorkomen.
meliciana schreef:euh, je ziet kraampjes? en ineens beland je in de paardenmarkt? met alle respect, maar paarden zijn net iets dikker dan een vlieg, dus je kon op afstand al zien dat er een paardenmarkt was. Dit vind ik echt een flauw excuus. Je kan hier nog zoveel je wilt afgeven op paardenmarkten, en hoe erg het is en zo, maar als het enkel daarbij blijft, is het hypocriet. Er zijn zoveel manieren waarop je je kan in zetten om die markten te verbeteren, en er mss zelfs voor te zorgen dat ze verboden worden. Hier in belgie zijn er een paar organisaties die ver gaan daarvoor. Soms té ver, maar in mijn ogen heiligt het doel dan wel de middelen. Onderneem acties als het je zo aangrijpt. Het is makkelijk om organisaties aan te vallen, maar welke zijn hun bevoegdheden? mss zijn zij ook beperkt in hun kunnen. Doe het dan gewoon zelf ipv commentaar te geven.
En wat betreft de opmerking van: ze weten toch dat ze naar het slacht moeten, dus waarom de omweg? tja, ik denk dat het simpel is: GELD!! En zo worden er toch nog wel paarden van het slacht gered, en krijgen ze nog een mooi leven. Is dat geen mooie bijkomstigheid?