De onderlinge sfeer op stal

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Angeliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 22:51

Bij ons is de sfeer BIJZONDER gezellig. *LOL*
Bij ons kan alles!
Iedereen is bij ons even gek.. Tong uitsteken
Soms hoor je wel dat er door sommigen geroddeld word, maar dan praat je over 3 a 4 mensen. Frusty
Als er iemand nieuw bij ons op stal is gaat iedereen er even een praatje mee maken.
We gaan vaak met anderen van stal naar een ruitersportzaak,naar indoor-brabant, en naar Goa. enz....Haha!
Natuurlijk hebben we wel een paar aparte op stal staan, daar word ook over geroddeld.
En als iemand geen Groom voor op concours heeft gaat er wel iemand van stal mee.
Dat soort dingentjes allemaal.

Stalhouder is aardig, helpt ook iedereen. *LOL*
We helpen elkaar als iemand ziek is zetten wij zijn/haar paard buiten enz. Ach gut
Zo gaat er bij ons op stal met elkaar omgegaan. *LOL*
HEEL GEZELLIG!! *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 22:56

Op de stal waar ik momenteel sta heb ik het vreselijk naar mijn zin. Er staan niet veel pensionklanten en een groot deel komt overdag. Het is een sportstal met dekhengsten, fokmeries en handelspaarden en een heel klein deel pensionklanten. Er is wel een kantine maar die zit achterin de stallen en heeft geen uitkijk op de rijhal. De mensen die op deze stal staan, staan er voor hun paard en zijn wat meer op zichzelf.
Hiervoor heb ik op een manege gestaan en ondanks dat mijn paard er erg goed werd verzorgd heb ik er mijn draai nooit kunnen vinden. De mensen zijn op een andere manier met hun paarden bezig en dat brengt ook een andere sfeer met zich mee. Het groepsgebeuren is er erg belangrijk. Alle springers springen in dezelfde les. En ook de dressuurruiters hebben een bepekerte keus aan instructie. Dan is er de rij-vereeniging die wekelijkse lessen en jaarlijks speldagen voor de leden organiseerd. Als je daar op een manege niet aan mee doet en er je eigen ideeen op na houdt val je er toch een beetje buiten.
Ik heb met mijn eerste paard jaren op een manege gestaan en het daar super naar mijn zin gehad en ben ookaltijd actief geweest in die 'groeps' evenementen. In de loop van de tijd ben ik me anders bezig gaan houden met paarden en is ook mijn behoefte veranderd. Ik wil echt nooit meer op een manege staan.

ingrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 23:08

ik sta nu dus op een pensionstal die pas is begonnen.
we staan er met alleen maar vriendinnen dus heel gezellig.
het staat nog niet vol maar dat komt omdat het ook niet af is.
tuurlijk zijn er weleens woorden maarja dat heb je als je met vriendinnen op stal staat maar vaak is het super gezellig bij ons

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 00:21

Ik heb het hartstikke naar mijn zin op stal. Allemaal gezellig mensen, niemand die op een ander neerkijkt en misschien nog belangrijker is dat niemand van de pensionklanten op lesklanten (mensen zonder paard) neerkijken, wat ik nogal vaak op maneges zie.
Vanalles lenen van elkaar, wortelen en appels delen, paarden voor elkaar losgooien en soms rijden, tips uitwisselen...en altijd lachen, gieren en brullen Geweeeeeldige stal!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 12:20

De paarden die ik verzorg staan gewoon bij de eigenaar thuis. In totaal staan er 4 paarden. Ik doe er 2, een ander vrouwtje doet er 2 en de eigenaar zelf natuurlijk.
Het is echt supergezellig, wat soms toch moeilijk is met zo weinig mensen. Je bent echt op elkaar aangewezen. Maar het gaat echt harstikke goed. Ik kan gewoon mijn eigen gang gaan en doe dat ook als ik dat wil, maar we doen ook veel samen.

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 14:01

Op de manege waar ik eerst stond was echt een goede sfeer. Het was toen nog een kleine manege met maar een paar pension klanten, maar er heerste helemaal geen concurentiesfeer zoals ik op veel maneges juist wel meemaak... We waren allemaal wel een soort van vriendinnen van elkaar en hielpen elkaar ook met dingen.

Nu rij ik op een privestal. Er is hier maar een pensionklant en dat is een goede vriendin van mij. Verder zijn alle 8 andere paarden van de mensen die daar ook wonen. Een gezin. De sfeer is daar altijd erg gezellig Haha!

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 14:13

Bij ons op stal heb je meer dan genoeg manege-trutjes die op de boeren-jochies van de boerderijen om de manege heen vallen Tong uitsteken
*roddel* *roddel* overal Tong uitsteken
Maar ik ga dan ook meer met de volwassenen om, want al die trientjes.. oh zo erg! Misselijk
Er zijn natuurlijk wel een paar aardige meiden Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 14:50

Ik had hier op bokt dus allerlei horrorverhalen gelezen over vreselijke sferen op stal, dus wat dat betreft zag ik er wel tegenop om naar mijn huidige pensionstal te gaan. Ik had hiervoor namelijk mijn paard aan huis en dan heb je van anderen geen last. Het is me al behoorlijk meegevallen, die eigenaar die de boel leidt is een enorme babbelkous, maar da's wel gezellig om een eind weg te banketstaaf. De andere mensen heb ik eigenlijk nog niet zoveel gezien. Een man is best wel geschikt, en anderen heb ik alleen op afstand gezien. En tja dan Leon nog, maar da's m'n klasgenoot en hij had me die stal aangeraden, dus dat telt niet echt mee. Maar ik denk dat het wel mee zal vallen, de meesten zagen er wel geschikt uit (ik sta er nog maar 1 week), en we zullen wel zien, en de eigenaar denkt gelukkig ook hetzelfde over paarden (houden) als ik dus da's ook mooi.

Ojasper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 16:19

Ik sta op een pensionstal, totaal 9 paarden. Ik ben er meestal rond de middag, er is dan bijna nooit iemand, dus heb ik de binnen- en buitenbak tot mijn beschikking
Verder is het wel gezellig, nooit ruzie of echt geroddel, en we hebben 3 keer per jaar een onderlinge wedstrijd! Heel gezellig dus!

Rinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 16:29

Het paard wat ik rijd staat ook bij de eigenaar aan huis, samen met hun andere paard. Meestal als ik er ben ben ik er alleen, maar de eigenaresse is er ook rgeelmatig (op stal dan he) en haar dochter is er ook best vaak als ik er ben. Ik vind het wel gezellig!!

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 16:33

Mijn paard staat op onze vereniging. Bij hem op stal staan 3 manege paarden (en er zit nog eentje in de manegepony's buik Haha!), en dan 6 pensionpaarden.
Ik rij er nu bijna 14 jaar denk ik en ben er dan ook kind aan huis. Ik heb dan ook een tal van mensen komen en gaan. De ene jaren is het altijd leuker dan de andere jaren.
Dit jaar is het jaar van de afgunst. Niemand gunt elkaar wat, ook al laten ze van blijken van wel. Achter je rug om, hoor je alles dan. De saamhorigheid wat we eerst als vereniging hadden, is er niet meer. Ik kom expres op tijden dat ik weet wanneer er niemand komt. Altijd hebben ze wel wat op te merken.

Het wordt tijd dat er bij ons weer een nieuwe generatie binnenkomt Lachen

Fabienne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 17:21

Mijn verzorgpony staat bij een boer met een pensionstal. We zijn er met ongeveer 10 mensen. Toen ik er in het begin kwam had ik het er meer naar mijn zin dan tegenwoordig.
Met de eigenaar kan ik het minder goed vinden. Hij is een beetje nors en hij vind mij niet zo aardig. De dingen die ik doe vind hij niet altijd verstandig, en andersom ook. Gelukkig staat er wel een goede vriendin van mij op die stal. Sinds een tijdje hebben we meer jonge kinderen gekregen. Dat is toch heel anders. Ik kan best goed met kinderen, maar eentje wil alles weten enzo.
Maar ik kom er voor mijn paardje, zo denk ik altijd als het wat minder gaat.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 17:36

Op de stal waar ik nu tijdelijk 1 paard heb staan kom ik al jaren om te lessen, het is een grote manege met veel pensionklanten.
Vrijwel alemaal dressuurmensen en allemaal fanatiek aan de wedstrijden, het niveau ligt redelijk hoog, vrijwel het gros rijdt Z of hoger.
De sfeer is er echt super!
Als je op wedstrijd geweest bent vraagt iedereen hoe het gegaan is.

Vandaag was het ook weer top!
Heerlijk weer, aardig wat mensen die serieus aan het dressuren waren en ook nog wat kijkers aan de kant. Vanaf de kant werden er regelmatig opmerkingen gegeven waar de rijders ook echt wat mee konden. Op een andere stal had ik dat hardstikke vreemd gevonden maar daar is dat heel normaal. Iedereen helpt elkaar.
Echt een super sfeer!

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 17:43

gomir schreef:
Ik heb het op dezelfde manege iets minder naar mijn zin gehad, maar ik ben ook niet zo'n manegetype...Knipoog Ik word helemaal kriebelig als mensen zich steeds met me bemoeien en 'tips' geven...Bloos
De pensionstal erna(iets kleiner) begon me ook al snel te vervelen en daarna heb ik nog een tijdje bij een vriendin van de ponyclub gestaan. Dat was echt super! Ik ben daar weggegaan, omdat we zelf een aantal stallen konden kopen en dat is natuurlijk helemaal ideaal Party!!
Ik hoef met niemand rekening te houden en er is niemand die aan mijn kop zeurt als ik mijn dag eens niet heb *LOL*

Gelukkig krijg ik nooit commentaar, en tips krijg ik ook bijna niet, alleen als ik erom vraag dan.

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 18:44

onze stal is heel erg gezellig. Met heel uiteenlopende mensen.
Zolang je maar in je hoofd houd, wat je aan je eigen paard hebt en waarom je die hebt, moet je overal boven staan wat geroddel betreft. Daar ben ik wel achter.

duikpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 21:24

over onze stal geen slecht woord, we staan er tenslotte al 3 1/2 jaar.
de sfeer is uitstekend en ieder wordt in zijn/haar waarde gelaten of je nu dressuurt, alleen buitenritten maakt met je paard of western rijdt.
ik vind dat er een duidelijk verschil is tussen een mening uiten en roddelen.
blijkbaar zijn er mensen die hier anders over denken ......

@smousje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 23:48

Ik heb ook eindelijk de juiste plek gevonden voor mij en mijn paardjes.
Het is een kleine rustige pensionstal met hele lieve staleigenaren.
Ze zijn zeer goed voor de paarden!

De onderlinge sfeer is goed,tot zeer behulpzaam te noemen.

Ik ben blij dat ik deze stal heb ontdekt!

Ik heb het wel degelijk heel anders meegemaakt op sommige stallen Lips are sealed

We hebben trouwens nog een stal vrij,sinds kort en er komt er binnenkort nog 1 vrij, ivm met verkoop van een hafveulen.
Dus wil je een gezellige, diervriendelijke en in een rustig buitengebied(t,weegje) gelegen stalling met maar enkele stalgenoten,neem dan contact met mij op.

Groetjes Smousje

AnkeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 08:58

Mijn oude rijpony en mijn paard staan allebei bij mijn ouders thuis, op mijn pony rijdt er nu een ander meisje en er is ook nog een meisje die een stal huurt bij ons voor haar pony. Ik vind het hartstikke gezellig, lekker samen keuvelen over de paarden. Haha! Haha!

sharief

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 09:46

Als ik ooit ruimte voor eigen stallen en weiland heb, dan komt er weer een pony.
Nu is er hier overal gezeur en ruzie en bovendien vind ik de stalprijzen absurd hoog.
Wij mogen dus nog even doorsparen voor dat mooie huis op de veluwe of Utrecht......

Dorine
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 10:11

In oktober verhuisde mijn vriendin (56 jr.) naar een boerderij.
Ze bouwde vier grote paardenstallen, en het land werd verdeeld in drie grote weiden. Heerlijk.

Er kwam een paddock, vrij groot, met overdekt gedeelte ook nog, en een buitenbak met goede bodem (zand).
De buitenbak ligt vrij hoog zodat als het geregend heeft, het ook weer snel droog is in de bak, het water kan goed weg.

Gezellig?
We staan er met vriendinnen, de staleigenaresse zelf en haar paard, en nog twee pensionpaarden en mijn paard staat er ook in pension.
Vier merries, hardstikke leuk.

Elke zondag proberen we een buitenrit te maken en spreken dan om 13.00 uur af op stal.
Kun je een keer niet, geen probleem, maar op deze manier weet je dat je zondag niet alleen naar buiten hoeft.
Even bellen met de anderen ("Kan jij vandaag ook mee?") en je weet waar je aan toe bent.
Hele leuke regel! Party!! Party!!

Op 30 min. stap-afstand is de manege.
Zaterdags wordt altijd prive (dressuur)lessen gegeven door een instructrice waar we heel blij mee zijn!
Tijden daarvan afhankelijk van wanneer zij kan, wisselt nog wel eens. Maar door met elkaar te bellen (leve de portable!) weet je wanneer de bak bezet is enz.

Als er geen les is, kan iedereen gewoon bij elkaar in de bak rijden, geen probleem.
Springen is ook mogelijk want er is (goed!) springmateriaal aanwezig.

De verzorging is geweldig en de stallen worden voor ons gedaan, behalve op zondag dan doen we het zelf.
Een hemel op aarde deze stal, wat wil je nog meer? Party!!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 10:16

De sfeer bij ons is perfect. We hebben dan ook erg weinig mensen om bonje mee te hebben. We zijn met z'n 2en. Tamara en ik doen samen de paardjes en hebben in dik 2 jaar nog nooit wat gehad. Gewoon geweldig dus.

max_gekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 10:52

Ik rij op een vrij kleine manege, die ook voor

gehandnicapten is en die mengel moes van

'gewone' en gehandnicapten mensen is echt heel

gezellig! Kortom ik vind de sfeer op mijn manege

echt top!
doei

phoenix4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 13:12

haha dacht ik dat ik de enige was nou mooi niet dus er zijn er meer waar de sfeer niet te harden is.
toch fijn dat ik niet de enige ben zeg.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 15:33

phoenix4ever schreef:
haha dacht ik dat ik de enige was nou mooi niet dus er zijn er meer waar de sfeer niet te harden is.
toch fijn dat ik niet de enige ben zeg.

Ach het paardenvolk blijft apart volk. Haha!
En zoveel mensen zoveel meningen.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 15:37

Wij staan op een kleine stal. Ik ben erg kat uit de boom kijkerig geworden na de laatste ervaringen maar heb hier toch wel een goed gevoel over. Leuke mensen met humor. Voel me er erg op mijn gemak. En wat ik nog veel fijner vind is dat men daar open staat voor zaken die niet altijd meteen binnen de reguliere geneeskunde etc staan. Ik wordt hier dus niet uitgelachen als ik de fysio laat komen enzo.