Paarden wassen > mensen shampoo ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

BenB

Re: Paarden wassen > mensen shampoo ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 09:12

Persoonlijk ben ik niet zo'n voorstander van wassen met shampoo's. Ik vind dat afspoelen met alleen water ook voldoet.
Maar als het echt nodig zou zijn (voor een wedstrijd met een schimmel) op de donkere vlekken een beetje zilvershampoo wat je heeeel goed uitwast.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 20:03

Ik zou het zelf echt nooit doen!
In mensenshampoo zitten geurtjes waar sommige/vele paarden niet tegenkunnen.
En er zelfs een alergische reactie kan ontstaan.

Het kan altijd met neutrale mensen schampoo natuurlijk ;)
maar ik zou er mee oppassen.

vooral bij de gevoeligere paarden.
Bij mijn leasepaard zou ik dat dus echt niet moeten doen die krijgt er gegarandeert jeuk van ;)

powerzoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 20:24

Kinder Dora shampoo van de Axion :+

staceYii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 14:22

ik was ook altijd met mensen shampoo en heb nog nooit iets gemerkt aan mijn paard!

Surface

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 22:50

Ik gebruik dan meestal babyshampoo, van Zwitsal oid.
Daar zitten meestal geen parfums enzo in, gebruik ik toch wat liever dan gewone shampoo, zeker als ik niet weet of het paard er gevoelig voor is. :)

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 23:01

Concorde schreef:
Ik was ze niet vaak met shampoo (beestje loopt ook overdag buiten), maar als ik dat wel doe is 't meestal gewone goedkope babyshampoo of maar net wat ik nog in de badkamer heb staan en niet lekker vind voor mn eigen haar. Momenteel is dat Palmolive. Paard doet het er prima op.

Ik doe het precies zo :D !
(Alleen is de Palmolive hier op het moment Nivea :+ )
Nu was ik ze nauwelijks (eens in de 2 jaar ofzo) en ze hebben tot nu toe nog nooit iets van een reactie gegeven op hetgeen ik gebruik. Alleen de staart van de meiden was ik vaker, als ze ze weer eens vol gepist hebben en de hele handel kleeft :r :roll: .

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 12:08

Ja hoor :D ik doe het met baby-shampoo!
Maar let wel op, het moet PH-neuthraal zijn, anders kunnen ze last krijgen ofzo ... :)

mille1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 12:15

Wij gebruiken C1000 shampoo er gebeurt je niks want mijn zus gebruikt het meestal voor haar schimmel en wij voor de witte benen.

cupcake__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 18:30

powerzoe schreef:
Kinder Dora shampoo van de Axion :+

_O- :') hilarisch

Ik gebruik altijd babyshampoo van zwitsal. Werkt goed als je maar goed uitspoelt.

Jasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 14:51

Ik neem altijd babyshampoo, en voor haar neus doe ik een klein beetje shampoo op een doekje, wrijf haar neus in, en doe het er daarna af met een natte spons.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 14:52

Op stage wasten wij de paarden gewoon met dreft! Zou ook niet mijn eerste keus zijn maar het ging prima, zolang je het maar niet iedere dag doet natuurlijk.
Ontvet lekker en ze gaan er super van glansen.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 14:55

BenB schreef:
Persoonlijk ben ik niet zo'n voorstander van wassen met shampoo's. Ik vind dat afspoelen met alleen water ook voldoet.
Maar als het echt nodig zou zijn (voor een wedstrijd met een schimmel) op de donkere vlekken een beetje zilvershampoo wat je heeeel goed uitwast.

Ik ook niet idd. Ik spuit hem wel regelmatig na zwaar werk lekker af en dan ook nog met koud water. Doe dit al zo ruim 30 jaar nog nooit een ziek paard gehad.

Soms wil ik nog wel eens zijn staart wassen met wedstrijden en zijn witte benen. Maar haren kort houden en goed borstelen doet hetzelfde.

Met veel wassen breek je de natuurlijke vetten af op zijn lijf die hij nodige heeft.

Kleinester

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 15:40

Ik gebruik het ook altijd hoor!
Gewoon simpele C1000 babyshampoo extra mild
Krijgtie hele witte voetjes van :D
Bij mij werkt het bij de voetjes beter dan met paardenshampoo

nakoma1232

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 16:45

ik heb eens een tip gekregen dat je zwarte paarden best met bruine zeep kan wassen. zo wordt hun vacht zeer glanzend en helpt echt :)
na een paar keer wassen gaat de vacht echt glanzen :)^^

maar ook zeer goed afspoelen om schilfers te voorkomen!!

twinkelchw

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 21:15

Mariekwyf schreef:
Ik zou het zelf echt nooit doen!
In mensenshampoo zitten geurtjes waar sommige/vele paarden niet tegenkunnen.
En er zelfs een alergische reactie kan ontstaan.

Het kan altijd met neutrale mensen schampoo natuurlijk ;)
maar ik zou er mee oppassen.

vooral bij de gevoeligere paarden.
Bij mijn leasepaard zou ik dat dus echt niet moeten doen die krijgt er gegarandeert jeuk van ;)

Ik was mijn paard normaal gesproken altijd met mensen shampoo (zilver shampoo), ze heeft hier nooit last van gehad.. ik had pas paarden shampoo gekocht omdat het bij de ruitershop in de aanbieding was :D Toen ik haar daar mee gewassen had (ik spoel altijd goed uit !) kreeg ze over haar hele lichaam grote bulten. Waarschijnlijk een allergische reactie. Je hebt inderdaad wel gelijk dat er veel paarden niet tegen mensen shampoo kunnen maar dit verschilt wel per paard natuurlijk ;)
zei kreeg dus niet van de mensen shampoo een allergiche reactie maar juist van de paarden shampoo ...maar petroes is ook wel een heel appart geval hoor hihi

Maarloeesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 21:57

Ik ga mij paard nooit wassen met shampoo voor mensen, zitten allemaal parfums etc in.
Ik was de staart en / of paard meestal met groene zeep (drie hoek zeep).

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 22:29

ik was ze zoiezo alleen in de zomer, en niet te vaak: tast de beschermlaag aan, of het nu is met mensen of met paardenshampoo ;) . verder was ik altijd met mensenshampoo, maar wel alleen met natuurlijke van de natuurwinkel ofzo. ;)

bumbaluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 22:35

Avelienvd schreef:
Ik was ook altijd met mensen shampoo.
Nog nooit problemen mee gehad.
Je kan dus gewoon je paard er mee wassen hoor, wel goed uitspoelen...

^

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 22:44

Ik was die van mij alleen voor wedstrijden soms is dat 2x per maand soms 2 maand helemaal niet :+ Ik was dr altijd met de babyshampoo van de aldi en dr manen en staart met zilvershampoo overigens heb ik een fjord dus vandaar dat ze er geheel aan moet geloven. Doe het al jaren zo en ze heeft nog nooit ergens last van gehad

lovepalomina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 06:33

ik doe altijd badyshampoo, heel goed!

Buffelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 08:47

Ik gebruik zelf altijd Zwitsal, nooit problemen mee gehad, en inderdaad, goed uitwassen, zo voorkom je een schurende pony :D

smaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 08:58

Ik heb dat ooit een keer aan de da gevraagd, omdat hij juist als advies gaf om met anti roos shampoo te wassen, omdat mijn pony toen last had van schilfers in de manen, is toen naar een paar keer wassen helemaal verdwenen.
Hij zei dat het niet uitmaakte, alleen paardenshampoo is getest speciaal voor paarden en mensenshampoo niet, maar dan nog kunnen paarden overgevoelig zijn voor paardenshampoo. Hij zei ook dat je heel veel producten voor paarden beter niet in de ruitershop kunt kopen maar gewoon bij een drogist, dus voor mensen, vaak zit er hetzelfde in, alleen is het goedkoper.
Trouwens je tast altijd de vetlaag aan met wassen, eender welke shampoo je gebruikt, dus als je paarden in de winter altijd buiten hebt staan, kun je ze het beste helemaal niet wassen, alleen in de zomer kan het. Afspoelen met water is vaak ook al genoeg, te vaak wassen met shampoo is niet goed.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 08:59

Zwitsal shampoo is echt heel fijn om paarden mee te wassen. Soms nog fijner als met paardenshampoo :o

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 09:01

Ronne schreef:
Wat ook super werkt is die groene Badedas, heb altijd geleerd dat dat de enige mensen shampoo/ douchegel is die je voor paarden mag gebruiken. En hij lekker goedkoop (zeker niet onbelangrijk)

Groene badedas goedkoop? Waar haal jij die dan?

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 09:03

Ik was de manen meestal met anti roos van de hema.. werkt super goed..
Dit heb ik een tijdje moeten doen omdat ze veel schuurde.
en anders was ik haar met herbal essence.. en natuurlijk goed afspoelen ;)