Nee maar, een blindegeleidepony?!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 16:20

Ik zeg even tussendoor dat ik nooit heb beweerd dat het mishandeling is. Wel stel ik mij de vraag of het wel zo slim is om een vluchtdier bij zulk werk in te zetten.
En een hond is ondertussen wel zo geëvolueerd dat ze zelfs graag bij ons in bed slapen. Voor een pony lijkt me dat nog steeds raar. Staan die niet liever op de wei ipv 24u/24 paraat voor hun baasje? Een blindegeleidenhond heb je om je in alle situaties uit de nood te helpen. Ik kan me niet voorstellen dat je een pony 24/24 7/7 in je huis hebt rondlopen ...

Een pony slaapt overigens maar een uur of 4 , een hond om en bij de 18 ... Ik vraag me af waar ze de pony laten als hij niet kan slapen Haha!

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 19:21

Citaat:
Wel stel ik mij de vraag of het wel zo slim is om een vluchtdier bij zulk werk in te zetten.

Dan is een^polietiepaard ook niet geschikt voor zijn werk? Want das ook een vluchtdier. Dus wat doet met ? men traint de vluchtreflex voor BIJNA 100 procent weg. En dan gaat het toch prima. Ze zullen die beestje echt wel aan alles laten wennen voor ze er een blinde achter zetten hoor.

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 19:49

Quinzy schreef:
Citaat:
Wel stel ik mij de vraag of het wel zo slim is om een vluchtdier bij zulk werk in te zetten.

Dan is een^polietiepaard ook niet geschikt voor zijn werk? Want das ook een vluchtdier. Dus wat doet met ? men traint de vluchtreflex voor BIJNA 100 procent weg. En dan gaat het toch prima. Ze zullen die beestje echt wel aan alles laten wennen voor ze er een blinde achter zetten hoor.

Net wat je zegt , BIJNA 100% ...

Ik vind dat er overigens een heel groot verschil is tussen een politiepaard en een blindegeleide-pony. Die gehandicapten zijn immers aangewezen op hun dier , een agent heeft al zijn zintuigen nog en kan dus ook ingrijpen wanneer het mis gaat met zijn paard.
Het heet niet voor niets een blindeGELEIDE , hij moet je LEIDEN. Een agent leidt zijn paard , de blinde wordt geleid door de pony , dus ook als ie op hol slaagt of weet ik wat.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 20:07

Hmmz toekomst voor King? Haha!

*waarom moet er trouwens altijd zo'n zeurderige discussie omheen op bokt...*

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 20:50

Dat is hier nu eenmaal altijd veel mensen veel verschillende menigen. ik blijf het een prima oplossing vinden. Ze zullen blijkbaar niet op hol slaan anders werden ze er niet voor gebruikt.
Ja wie weet Leon ik zie King al lopen. zou best leuk zijn Lachen

hinnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 17:58

heeey ik heb het programma ook gezien.die gymschoenen hebben ze omdat ze anders uitglijden, ze gebruiken nu soms mini-shetlanders omdat die niet zoveel aandacht nodig hebben en die altijd de vlakste weg opzoeken ik vindt het trouwens helemaal geen mishandeling ,waarom wel!!!!!!!!!!! ze kunnen lejjer lang lopen maar misschien die gymschoenen ????????