waarom zijn dekje zo duur geworden?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

pizza

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 12:28

crossmonster schreef:
Ik kan me niet voorstellen dat mensen die ankymatrassen daadwerkelijk mooi vinden, ik vind ze vormloos en echt te dik onder het zadel.
Enige wat mooi is zijn de kleuren :D

Maar veel dekjes zijn van onder van fleece, fleece is plastick en daarom word het onder zulke dekjes veel en veel warmer.

Dat eerste gaat toch puur over smaak, dus misschien kan je het je niet voorstellen, maar 't is wel zo natuurlijk. ;) Net zoals ik soms moeilijk kan snappen dat mensen een bepaald soort paard mooi vinden... :Y) Dat is allemaal persoonlijk.

Ik heb geen ervaring met die Anky's, maar ze zien er inderdaad wel wat te dik uit om goed te zijn. Ik heb wel al gehoord dat ze super het zweet opnemen en zo dus effectief het zadel sparen van het zweet. :) Bij die dunne dekjes verlies je eigenlijk al snel het nut van zo'n dekje vind ik. ;)

Verder heb ik nog nooit een fleecen dekje gezien?

En ja, die dekjes worden inderdaad precies duurder en duurder! En ik vond vroeger 25 euro al veel voor een dekje! :P

Lyonesse

Re: waarom zijn dekje zo duur geworden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 12:31

BR Event en HH elite zijn bijv dekjes met fleeceonderkant. (toch? :+ )
Ik had vroeger een heel mooi dekje met badstof onderkant. Heel fijn ding was dat :j Heb er nu een schoftstukje voor de longeersingen van gemaakt :Y)

pizza

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 12:43

Ik ken geen enkele BR Event met fleece onderkant ;) (En ik ken er veel :) )

Van de HH elite zou'k het niet weten. :)

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 13:01

Ik vind de prijzen ook belachelijk.
Op dit moment neem ik de afgedankte dekjes over (waarvan de onderkant goed is!) en daar naai in zelf een stofje op en een randje om. Zo heb ik voor nog geen 10,- een heel apart dekje ;)
(hoewel ik wel op een pistache en oud roze dekje van Scapa zit te azen want die vind ik erg mooi maar echt niet meer dan 25,- voor beiden hoor :o)

En die Anky pads... Aan het eind van de rit ligt het als een verfrommeld maandverbandje onder het zadel!
Als ik aan het rijden ben wil ik mij daarop concentreren en niet steeds af moeten stappen om het dekje weer goed te leggen.

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 13:04

Ik gebruik het liefst van die dunne (goedkopere) dekjes van HH.
En ik koop af en toe tweedehands hier op bokt :D

Mijn dochter had 1 dekje met een fleece onderkant. Hopeloos, krijg daar de haren maar eens uit :( Hij is de laatste keer in de kliko beland :+
Laatst bijgewerkt door shera op 29-05-09 13:06, in het totaal 1 keer bewerkt

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 13:05

Ik heb 1 keer zo'n dikke eurostar gekocht (€ 50,-), omdat ik het zat was om elke keer met die schapenvacht onderlegger te rijden. Met dat dikke dekje lag mijn zadel weer gewoon lekker.

Helliepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 13:05

Succubi schreef:
En die Anky pads... Aan het eind van de rit ligt het als een verfrommeld maandverbandje onder het zadel!
Als ik aan het rijden ben wil ik mij daarop concentreren en niet steeds af moeten stappen om het dekje weer goed te leggen.

Sorry maar dit heb ik echt nog nooit gehad met mijn Ankypad? :)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 13:07

Ik heb gewoon de rete goedkope katoentjes! :D :D En ik heb 2 HH pads gehad met de kerst die ik af en toe gebruik :P

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 13:07

Helliepel schreef:
Succubi schreef:

Sorry maar dit heb ik echt nog nooit gehad met mijn Ankypad? :)

Ik ook niet, anders zou ik er echt niet mee rijden, hoe mooi ik ze ook vind!

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 13:10

Ja, bij sommige paarden kunnen Anky pads het onder het zadel verfrommelen.
Ik heb het dus meegemaakt (een paard van iemand anders) echt heel jammer want de kleuren zijn wel erg mooi.
Maar dat je alle Anky (of ander duur merk) zal verzamelen voor de kleurtjes... Pfff... Dan ga ik liever voor dat geld met mijn poownie op vakantie naar de Veluwe =)

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 13:12

*voelt zich aangesproken*
Ach, ik vind het gewoon om leuk om dingen voor hem te kopen. De rest heeft er niets onder te lijden, behalve misschien mijn eigen kleren kast want ik koop nu minder voor mezelf en meer voor Babel. Maar die klerenkast van mij zat toch al vol genoeg O:)

Helliepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 13:14

Ja tuurlijk, maar iedereen smijt z'n geld naar wat ie wilt he. ;) (Maar daar zijn ook al veel topics over en daar ging dit topic niet over zeker?)

Ik kon me er vroeger ook in opfokken, maarja, mensen zitten nu eenmaal niet allemaal hetzelfde in elkaar. :) Dus ik respecteer de mensen gewoon voor wat ze doen en laten. :) Zolang hun paard er niet onder te lijden heeft, maakt het imo allemaal niets uit. ;) Ieder zijn hobby. :)

En ik denk inderdaad ook dat dat verfrommelen of niet, of schuiven of niet, aan de bouw van het paard ligt. :) Ik had het ook al gehoord hoor, dat ze schuiven, maar ikzelf heb er gewoon nog geen last van gehad. :) Je moet gewoon voldoende aansingelen. :)

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 13:15

@Babel: Niet persoonlijk bedoelt hoor! Ik begrijp heel erg goed dat het leuk is om te verzamelen!
Veel mensen verklaren ons voor gek dat wij zoveel dieren hebben. Zij hebben liever 1 kat en gaan op vakantie, bij hebben dieren ;).

Ps: Gaaf dekjes rek!

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 13:18

Weet ik wel hoor ;) Ieder zo zijn hobby toch.
Maar van mij mogen de dekjes ook wel wat goedkoper, graag zelfs! Maar als ze zo duur zijn koop ik ze ook wel. Voor een mooie Eurostar heb ik die 55 euro best wel over. 80 euro voor een dekje gaat me tever, dan mag ik er wel een deken oid bij krijgen :+.
Dekjes van Scapa bijvoorbeeld, van 80 euro!!!! vind ik dus erg mooi maar koop ik niet, tenzij ik ze in de aanbieding kan krijgen. 60 euro is de max voor mij, tenzij het een heeeeeel bijzonder dekje is die ik al een tijdje wil hebben en die bijna niet verkrijgbaar is.

Thnx, dat rek ben ik wel heel blij mee, is vooral heel praktisch dat niet steeds de hele stapel om dondert als ik de onderste wil hebben!

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 14:42

crossmonster schreef:
Ik kan me niet voorstellen dat mensen die ankymatrassen daadwerkelijk mooi vinden, ik vind ze vormloos en echt te dik onder het zadel.
Enige wat mooi is zijn de kleuren :D

Maar veel dekjes zijn van onder van fleece, fleece is plastick en daarom word het onder zulke dekjes veel en veel warmer.

Welk dekje heeft fleece aan de onderkant? :Y)

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 14:47

Succubi schreef:

Dan doe je iets echt niet helemaal goed.

Mijne liggen nog strak onder het zadel ná het rijden

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 14:49

Ik weet 1 dekje met een fleece onderkant, nou dat meisje háat het dekje, glijd steeds weg. (niet zo weg, fleece is harstikke zacht)

Is dacht ik van HKM
Edit:
Deze dacht ik (of lijkt erop, ze heeft in grijs)
Afbeelding

Evanescence8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 14:54

Babel schreef:
*voelt zich aangesproken*
Ach, ik vind het gewoon om leuk om dingen voor hem te kopen. De rest heeft er niets onder te lijden, behalve misschien mijn eigen kleren kast want ik koop nu minder voor mezelf en meer voor Babel. Maar die klerenkast van mij zat toch al vol genoeg O:)

Tja, de een geeft zijn geld aan dit uit, de ander aan dat... maar uiteindelijk komt het toch wel op :D

Ik heb pas ook een leuk dekje gekocht. Gewoon zo'n basic dun dekje. Had de prijs ook wel wat minder duur verwacht, die lag al jaren in de winkel. En ik mocht hem meenemen voor 26 euro. En eigenlijk kost hij wel iets in de 45 euro! Maar oké, het is wel supergoede kwaliteit. Ik denk zoals er al meer zeggen, dat het aan het merk en kwaliteit ligt.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 14:55

Helemaal mee eens, hele kromme bedragen voor een dekje gewoon.
Zelf heb ik alleen maar goedkope..

Waaronder 2 hh ''pads'', een 2e hands en een nieuw.
Beide voor nog onder de 15 euro 2e hands gekocht.
En beiden zijn ze onder het zadel dunner als mijn br event.
De gebruikte pad gebruik ik het liefst, die is het dunste maar gelukkig worden de pads van hh heel snel dun. *\o/*
Anders had ik ze ook meteen weer verkocht. :j

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 15:19

Ik weet het :Y) Dekje dat ik ooit van Global had had een fleece onderkant :j

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 17:32

Ik heb toevallig gisteren een wit dekje gekocht, van Waldhausen. 18 euro, met een mooi biesje.
De grens ligt bij mij op 20 euro. En even afkloppen, tot op heden is het mij ook gelukt om hier altijd onder te blijven.
Ik heb ook best wel duurdere dekjes, maar wacht gewoon op de uitverkoop, dan komen ze in het prijssegment wat ik zoek.
Helaas zijn witte dekjes nooit in de aanbieding, want die 'verslijt' je het snelst. Worden ze niet mooi meer na een wasbeurt, dan kunnen ze nog gewoon in de training.

Daantje96

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 15:17

ik koop ook de duurdere dekjes die blijven bij mij hel erg lang mooi!

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-09 15:21

Wat is lang? EEn jaar ,of het seizoen dat het in is? Met mijn goedkopen doe ik ook jaren al wil ik soms wat anders.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 15:22

Mijn oudste goedkope katoenen dekje gaat al mee sinds ik mijn paard heb. Net iets langer dan 10 jaar. Hij is nog niet eens verkleurd :D

JuliaaZM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 21:35

Ik heb ook Anky en Eurostar pads, maar daarnaast ook lekker goedkope katoenen dekjes. Heerlijk vind ik ze allemaal. Bij t warme weer vind ik het te sneu om zo'n dikke pad op zn rug te leggen, dus neem ik een lekker katoen dekje.

Wel moet ik zeggen dat ik de kwaliteit van Eurostar het allerbest en mooist vind. :)