Snik!!! Sando Artrose !

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

moekoekoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 18:03

Ik kan je 1 heel goed advies geven. Ga met je paard naar Rodinde!
Als je het nr wilt hebben kun je me PBen

X Suzanne

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 23:20

Jeetje, heel veel sterkte!!!
Mijn vorige paard had ook artrose, ben naar meerdere klinieken geweest maar ik ging toen ook naar Someren en toen kwamen ze er pas op de scan achter wat er was, de foto's waren nml. goed, ik heb veel voor Reus gedaan maar helaas hielp het niks....ik hoop dat jullie er beter vanaf komen!!!

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 09:06

Wat vreselijk zeg!Ik hoop dat hij toch weer wat opknapt door alle middelen en wat suzanne zegt probeer rodinde eens.
sterkte en succes

Sando

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-03 11:35

Ja, maar ik wil hem dan wel eerst laten helpen.
Dat is denk ik wel beter , want die verkalking moet zo veel mogelijk weggehaald worden.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 12:23

Rodinde kan geen wonderen verrichten en ik ben bang dat zij ook niet in staat is iets aan de artrose te doen. Er zijn veel artsen die nooit iets van Primeval hebben gehoord, cortaflex kennen de meesten wel. Ik denk dat primeval nog erg nieuw is en door een veterinaire praktijk verkocht wordt. MAar ik heb er veel goede dingen over gehoord. Het is een goede optie om eens uit te proberen.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 12:30

Ik heb een 17-jarige met lichte artrose, hier geef ik sinds 3 weken Cortaflex voor. Na 3 maanden zal ik de balans eens opmaken, kijken of het enigszins werkt, maar dat is moeilijk te zeggen omdat mijn paard (nog) niet echt veel mankeert - ik wilde er vroeg bij zijn.
Voor Primeval ben ik een beetje huiverig, omdat het een gelatinepreparaat is, en gemaakt van koeienbeenderen. Ik vind het niet OK om een vegetarisch dier als een paard een dierlijk product te gaan geven. Dierlijke resten zijn niet voor niets sinds kort verboden in voer voor koeien, het was de oorzaak voor BSE. Wie weet wat de effecten van dierproducten bij paarden op de lange termijn zijn.

Sando

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-03 19:41

Hij is geopereerd gisteren.
Wat ze zagen was niet erg veelbelovend. beschadigde gewrichten en kraakbeen. Maar ze hebben meer voor hem kunnen doen dan ze aanvankelijk dachten. Wellicht dat ik straks weer recreatief met hem kan gaan rijden, gelukkig. Tja, die artrose is nog hetzelfde, maar paarden kunnen best leven met artrose. Het was die verkalking die hem zo`n pijn veroorzaakte, en dat is er allemaal uit. Lets hope for the best !

Thanx voor al jullie reacties, heeft wel geholpen.

Jolande

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 12:53

Gelukkig dus toch een beetje goed nieuws, als de artsen meer hebben kunnen doen dan verwacht.
Ook ik adviseer je eens naar Rodinde te gaan. Met bv. accupunctuur kun je heel wat bereiken.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 12:56

naalden......... au au au!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 13:08

is rodinde niet meer iemand voor spieren kwesties?

Jolande

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 16:10

Rodinde is inderdaad ook voor de spieren, maar ze is accupuncturiste en manueel therapeute maar wat het belangrijkste is, ze is een afgestudeerd dierenarts. Ze kan ook gewrichten inspuiten, maar door accupunctuur kun je schijnbaar ook bij artrose de nodige hulp bieden. Er zat een keer dat ik bij haar was met mijn paard ook een man met een labrador met artrose. Hij ging ieder 3/4 jaar naar haar toe om hem te laten behandelen met accupunctuur en (een week) na de behandelen kon die hond weer normaal opstaan en bewegen zonder pijn. Dus misschien is dit voor Sando ook een optie. Zeker de moeite van het navragen waard in elk geval!

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 18:13

Hmmm ik heb al heel wat accupunctuur behandelingen gehad. Het is bedoeld voor de spieren, de doorbloeding. Dus lijkt me vreemd dat een aandoening als artrose behandeld kan worden, dit gaat immers niet om spieren. De spieren zullen wel behandeld worden waardoor deze wer goed doorbloedt worden en weer soepeler zijn.

Adrienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 21:33

Branca schreef:
Hmmm ik heb al heel wat accupunctuur behandelingen gehad. Het is bedoeld voor de spieren, de doorbloeding. Dus lijkt me vreemd dat een aandoening als artrose behandeld kan worden, dit gaat immers niet om spieren. De spieren zullen wel behandeld worden waardoor deze wer goed doorbloedt worden en weer soepeler zijn.

Klopt maar wat je even vergeet is dat bij artrose vaak chronische ontstekingen zitten. Door de doorbloeding te verhogen kunnen de afweercellen de bewuste plaats beter bereiken en de ontstekingen te lijf gaan. Verder worden afvalstoffen en vrij komende "gif" stoffen aangemaakt door de ontsteking afgevoerd.

Hier kun je er meer over lezen, dit is de site van drs Rodinde Hoogenraad en drs A van Unen.
http://www.paardenkliniekvinkega.nl/acupunctuur.html

Sando

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-03 15:10

Adrienne schreef:
Klopt maar wat je even vergeet is dat bij artrose vaak chronische ontstekingen zitten. Door de doorbloeding te verhogen kunnen de afweercellen de bewuste plaats beter bereiken en de ontstekingen te lijf gaan. Verder worden afvalstoffen en vrij komende "gif" stoffen aangemaakt door de ontsteking afgevoerd.

Dit klinkt wel heel logisch.
Probeer het eerst zo even, voordat ik aan de rest begin. Wil ook nog wel even wachten met speciaal beslag en dergelijke.... Wel wil ik voor Sando ook Cortaflex gaan gebruiken.