En dan opeens, zit je met een probleem..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

benneton

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 16:02

Ik heb een Arabier, die is ook echt best wel snel, maar die kan ik wel gewoon stoppen als het moet en ook aan een lange teugel rijden dus het wil niet persee zeggen dat als je een snel paard hebt dat die dan ook zo doordramt.

Aan de andere kant heb ik ook NF'ers en dat zijn echt best wel leuke pony's en ook heel sterk en een leuk karakter dus....NF is ook leuk Haha!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 18:52

hoi
je verkoopt je dravertje omdat hij te snel loopt en dan wil je weer een draver kopen omdat hij je het meest aanspreekt.. ik vind dat persoonlijk ''not done"'
ga voor een brave pony en kijk rustig rond..

naiade

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 18:55

Zoals ik al zei heb ik 2 super brave dravers.... dus ga gewoon op zoek maar ga niet perse naar een ras / soort zoeken.

Dravers zijn niet al te beste springers, wel een paar hindernisjes maar geen hele parcoursen omdat ze niet zo heel makkelijk wendbaar zijn.

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 18:57

Neem iig geen overhaaste beslissingen! Kijk net zo lang rond tot je het juiste paardje gevonden hebt!
En inderdaad, die draver klinkt leuk, maar is denk ik niet echt geschikt. Een welsh K kan over het algemeen ook veel hebben en zijn prima wedstrijdpony's....of misschien een klein uitgevallen KWPN'er?

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 20:18

Ik heb als eerste eigen pony(was toen al ruim 1.70 hoor) een klein gebleven 7 jarige Holsteiner-merrie gekocht, een betere had ik niet kunnen kiezen! zo relaxed buiten, maar toch heel geschikt voor dressuur en springen! maar zo lekker koel in t hoofd! en als ik met een groep ging buitenrijden kon ik haar makkelijk onder controle houden(ging weleens samen met een draver en een nrps buitenrijden, en hun hadden hun handen vol en ik en een meisje op een kleine kwpn, hadden een relaxte rit en als we dan op een stuk gingen crossen liepen die van ons weer gewoon voorop!)
met die pony kon ik echt lezen&schrijven, ze deed gek als ik het vroeg, en als ik gewoon rustig wilde rijden dan was ze ook gewoon heel relaxed!

dus ik zou voor een paardje van een jaar of 6 t/m 8/9 gaan kijken, met wedstrijdervaring(L1 klaar zegt nix, wedstrijdervaring, dat telt!) B of L niveau is al goed, dan hebben ze iig al vanalles gezien, en verkeersmak, en bekend met buitenritten enzo

gewoon een leuke E-pony(die van mij is 1.55 en breed gebouwd en heb ik nu nogsteeds en doe haar ook nooit meer weg!) en dan een New forest of een klein gebleven KWPN of Holsteiner of wat dan ook, maar geen draver, arabiertje of nrps(er zitten daar ook brave beestjes tussen maar t zijn vaak toch pittige pony's)

en ga proefrijden, t liefst ook een stukje buiten ofzo, en kijk of je je veilig&vertrouwd voelt op het beestje, niet meteen de eerste kopen, maar ga er bij meerdere kijken en beslis dan welke je het leukste vind!

succes!

Arabsrulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 20:31

IK zou zkr niet voor die draver gaan..
nog een (ik weet niet wat je van plan bent...)nadeel is dat hij hengst is.
Die zijn over het algemeen niet makkelijk,en ik spreek uit ervaring..
Zelf ligt mijn hart bij de Arabische volbloeden,
maar denk niet dat ik het jouw zal aanraden.
Net als wat veel andere zeggen,een New-Forest ljkt me wel geschikt ok een x-ing ervan.

Veel suc6 met Revanza en je zoektocht naar een nieuw paardje!

My Dominique

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 20:53

dit niet iets voor je?

ik zou alsik jou was gewoon een leuke rustige kwpner met wat uitstraling kopen, daar lekker mee gaan buitenrijden , en wedstrijden.

Recreatiepaard
Prijs: €2750,
Beschrijving: Tk: zeer braaf recreatiepaard.
Schimmelruin, 5 jaar (Factor x Fabricius).
1.60 m. Zowel bereden als betuigd. 100% verkeersmak en betrouwbaar. Koel karakter. Uitermate geschikt voor recreatief gebruik.
Gelieve alleen telefonisch te reageren.
Foto: Klik hier om de foto te bekijken
Naam: petra van der zwet
E-mail: E-mail de adverteerder
Telefoon: 0622215375
Provincie: Noord-Holland
Plaatsings datum en tijd: 30-03-2003, 20:46:30

Afbeelding

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 21:04

Ilse is denk ik prima geschikt voor weer een draver. Er zijn ook hele rustige dravers bij, ik ken er zat. Niet alle dravers zijn gek - ik heb er een die ik al 2 jaar op alleen een touwhalstertje rij, zonder bit dus, en ook buiten op de weg - ik ben nog steeds heel Haha!. Ook de problemen met een hengst hoeven niet voor te komen - ik heb een merrie en een hengst, en de hengst is de makkelijkste van de twee. Maar Ilse, volg je hart en je gevoel, jij kent jezelf het best!

SheMellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 21:12

Precies promptertje!!
Ik rijd mijn draver ook met een touwhalster en kan werkelijk alles met haar doen!
Dus niet alle dravers over een kam scheren.
Dravers hebben al genoeg een slechte naam.
Terwijl ze geweldige karakters hebben, mensen die dravers hebben weten dat.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 21:25

Jenna schreef:
Precies promptertje!!
Ik rijd mijn draver ook met een touwhalster en kan werkelijk alles met haar doen!
Dus niet alle dravers over een kam scheren.
Dravers hebben al genoeg een slechte naam.
Terwijl ze geweldige karakters hebben, mensen die dravers hebben weten dat.

Jenna, weet je waar ik ineens aan moest denken: Anky is niet zo heel lang geleden gevallen en heeft haar been gebroken. Ik zie het al voor me: allemaal mensen die haar mailtjes gaan sturen met "ik zou maar geen warmbloed meer kopen als ik jou was, dadelijk gaat het weer mis. Misschien kun je beter een leuke Haflinger kopen..." Haha!

Flauw natuurlijk, maar ik lees hier op Bokt zoveel mensen die hun rijpaard verkopen omdat het niet klikt, en ik zie dan ook geen raadgevingen als "met een KWPN'er gaat het vast weer mis".

Bovendien weet ik waarom het met Revanza niet meer gaat, maar dat weet de rest natuurlijk niet.

Leuk trouwens dat je ook met een touwhalster rijdt! Chinouc is toch van jou he? Mooi paard!

Arabsrulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 21:39

en waarom gaat het dan niet met Revanza?

SheMellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 21:41

Precies!
Dravers zijn snel ja..maar ze zijn niet standaard drammerig of koppig. Revanza wel.
Ilse zei ook al dat de snelheid het probleem niet was. Het drammerige,koppige niet willende karakter en het niet 100% gezonde lichaam van revanza wel.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 21:44

Voornamelijk het niet gezonde lichaam, daar "vlucht" ze als het ware voor. Mijn paarden zijn allebei bijzonder snel (koerspaarden Haha!, die hebben hun snelheid wel bewezen), maar daarom zijn ze wel gewoon te rijden! Ik heb met Danny gewoon dressuurwedstrijden gereden, nog nooit opmerkingen van de jury over het tempo gehad....