Grote schoonmaak houden: wat doe je weg?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 17:35

Eens in de zoveel tijd hou ik een grote opruiming. En dat doe ik gewoon alles weg wat ik niet gebruik. Alleen dekens hou ik meestal wel voor reserve, ofzo.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 19:27

Ik ruim nooit op. De helft van mijn spullen gebruik ik weinig, maar ik denk altijd dat ik het wel weer kan gebruiken. Misschien dat ik in de zomervakantie weleens kan ruimen. Maar normaal houd ik alles zelf.

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 19:37

Ik ruim ook nooit op. Zo heb ik nog een stel oude half versleten strijklappen liggen. Stel toch dat ik nog eens een ander paard rijd wat een beetje lomp is en zijn spullen sloopt... Of er is eens iemand die iets vergeten is.... *LOL*

Boogiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 20:01

Ik doe alleen spullen weg die te klein zijn, waar ik nooit wat aan zal hebben.
Niet als ik bv teveel halster heb, reserve is altijd handig, vooral bij Passion Haha! (sloper Boos! )

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 21:16

Jurga schreef:
Ik ruim ook nooit op. Zo heb ik nog een stel oude half versleten strijklappen liggen. Stel toch dat ik nog eens een ander paard rijd wat een beetje lomp is en zijn spullen sloopt... Of er is eens iemand die iets vergeten is.... *LOL*

Die schuif ik altijd door aan mijn ouders Haha!
Tegen de tijd dat ze op die manier 2 tot 3 paar echt tot gort hebben gereden zeg ik dat ik ook wel eens een paar van hun mag hebben.
Tot nog toe zijn ze er alleen nog niet ingetrapt Verward

Naz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 11:05

Herkenbaar Haha!
De afgelopen 3 jaar erg veel aangeschaft... Heb sinds gisteren een nieuwe zadelkast, scheelt al een hoop. Maar ik heb ook met veel spul zoiets van 'stel dat...' Zoals met dekens, die Ironique niet past, 'stel dat ik ooit een kleiner paard heb...' Zo gaat het met veel meer spul Haha!

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 11:48

Inderdaad herkenbaar. Mocht ik weer een KWPN-er kopen dan zijn de dekens, hoofdstellen, peesbeschermers aanwezig. Zelfs het bortstuig met martingaal hangt nog nieuw te wachten tot ik het eens ga gebruiken. Ik heb wel mijn paardenspullen thuis in de kelder en alleen mijn ponyspullen nu op stal.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 12:02

ik heb 1,5 terug een hele grote opruiming gehad toen ik van stal ging verhuizen.

Ik heb dus ook gewoon dingen echt weggegooid.

Gelukkig ben ik er nu wel iets makkelijker in geworden en heb ik eigenlijk geen spullen meer die ik niet gebruik.
Ik koop ook gewoon geen onnodige dingen meer alleen maar wat ik echt ga gebruiken.

ps als jullie nog een full hoofdstel over hebben of eeen dubbelgebroken bustrens Schijnheilig

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 13:20

Sjuimpje schreef:
Die schuif ik altijd door aan mijn ouders Haha!
Tegen de tijd dat ze op die manier 2 tot 3 paar echt tot gort hebben gereden zeg ik dat ik ook wel eens een paar van hun mag hebben.
Tot nog toe zijn ze er alleen nog niet ingetrapt Verward

Zo doe ik dat eigenlijk ook. Met mennen ben je veel sneller van je beschermers af. Ik zorg dus altijd dat ze alleen de zwarte gebruiken en niet mijn andere setjes.... Anders weet ik het wel weer. En als ze er niet meer uitzien, vervangen zij ze zelf maar. Die krengen zijn belachelijk duur geworden.... Van 30 gulden naar 30 euro bijna....

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 15:06

Nou fitz die dubbele longe klinkt wel interessant Schijnheilig (wil je die echt niet verkopen? Haha! )

ik heb ook bergen met zooi en het viel me afgelopen zaterdag weer op tow ik ALLES moest inladen om te verhuizen. Ik had het laatst op de equitana erg moeilijk om de hand op de knip te houden. Maar het is me wel gelukt.

Ik heb mezelf inmiddels wel aangeleerd om alles wat ik heb gekocht ook echt helemaal op te gebruiken. En daarna gaat het gewoon weg. En dekens gooi ik gelijk weg, maar haal wel altijd even de sluitingen eraf (voor reserve Haha! )

Maar het valt niet mee hoor om spullen weg te doen

wenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 18:09

ik heb een hele paardenstal vol met halsters hoofdstellen en bandages
ik heb het meerdere malen proberen te verkopen
maar niemand lijkt er intresse in te hebben
de meeste dingen zijn al oud
maar ja je kunt het nog gebruiken
en nu heb ik een idee gekregen
ik maak al me halsters leuk met stukkies stof enzo
en daarna verkopen *LOL*

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 20:12

Ik wil ooit nog eens 2 gelijke longes hebben, dan kan ik ook weer met dubbele longe longeren (doe het nu met 2 verschillenden, maar is niet lekker inde hand).
Verder ehb ik dus de cob-hoofdstellen weggedaan.
Ik hou 1 maatje cob over, je weet maar nooit. Zo heb ik ook 1 maatje pony en wel 3 hoofdstellen maatje full (en ik heb niet eens een eigen paard Verward)
Verder verzamel ik ook bitten (:? kennelijk heb je voor elk paard toch net weer een andere dikte of maatje nodig, ik heb 11.5, 12, 13 ,12.5 ,13.5 enkel gebroken en dubbel gebroken) Die verkoop ik dus niet.
Ik heb (nog) geen winterdekens, wel 1 gehad, maar juist toen ik het paard net een paar keer een deken opgelegd had was de eigenaar er zat van (oftewel je rijdt 2 paarden in en zodra men zichzelf er mee kan redden is het hoepel maar op). Dus ik koop zeker niet direct weer dekens voor paarden zolang ik zelf nog geen heb. Ik heb wel zweetdeken en een zomerdeken.

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 22:42

Ik geloof niet dat ik ooit echt grote opruiming heb gedaan überhaupt, ik koop meestal geen dingen die ik niet gebruik.....ik heb altijd eerder een waslijst dingen die ik nog wel zou willen hebben.....
Ik heb btw wel een hele stapel oude maar bruikbare halsters hangen, maar dat is dan ook alles.
Ik geloof dus niet dat ik echt opruimtips heb...maar succes!

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 14:15

Doe alles weg wat te klein of te groot of kapot is. En als je die 5 hoofdstellen verkoopt (of in ieder geval 3) kun je 1 mooie nieuwe kopen.
Ik had 3 kasten vol met paardentroep, maar te mooi om weg te doen.
Kheb bijna alles verkocht en het geld dat ik er voor kreeg op een bankrekening gezet. Het volgende jaar weer zoiets gedaan en toen kon ik er een mooi zadel van kopen!

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 14:23

ben pas een jaar spullen ana het verzamelen, en tot nu toe gaat de deur van mijn kast gewoon dicht. Ik ga vandeweek overhuizen naar een andere stal, en ik heb al geregelt dat ik 2 (of meer) kastjes mag gebruiken Haha!
Ik koop iig niet vaak iets heeeel onbenulligs Schijnheilig wat ik niet nodig heb...
Maar ben benieuwd wat ik vandeweek allemaal in mijn handen heb, dat ik me afvraag wat het er doet Knipoog

mijn moeder:"neem een boodschappenkrat mee, kun je alles in doen, zadelt Tos op, en je bent klaar, dan neem ik die krat wel mee"
Scheve mond "euh, 1 krat?" dat is plank 1 van de 3... en de dekens,dekjes enzo, nog niet meegerekend..." Haha!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 20:08

Ik heb ook een hoop oud spul liggen, ook nog wel mooi spul. Tweedehands brengt het te weinig op zodat ik het zonde vind om het weg te doen. Maar mijn vriend begint al wel weer te klagen Knipoog
Heb op stal een grote kast met alle spullen die ik gebruik, en thuis ook nog een kledingkast met andere spullen (oude dekens, winterdekens, oud kunststof zadel, oude chabrakjes die niet zo mooi meer zijn, of gekrompen, oude hoofdstellen, teugels, hoefvet, lederolie, zakken voer in voorraad enz... Zo'n "paardenrommelmarkt" zou misschien wel wat zijn, maar krijg je dan wel een redelijke prijs? Dat is afwachten...

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-03 20:22

Wij hebben hier in de buurt ook een winkeltje in tweedehands spullen zitten. Ik moet zeggen dat dat erg gemakkelijk is. Je brengt het er naar toe en je hebt er zelf geen omkijken meer naar.
Paar maanden later ga je weer eens langs en blijkt het meeste al verkocht Haha!