luuk staat op een stal waar ze net vorig jaar begonnen zijn en dus eigenlijk alles nog in bouw is. we hebben nu een kleine buitenbak, weidegang spuitplaats ( alleen koud water) en een een drsring in de wei.
we krijgen nog: -een buitenbak ( een grotere) -2 wasplaatsen met warm/koud water - een binnenbak van van 35x 60 geloof ik - een springwei -een solarium -een stapmolen
dit is wat ik tot nu toe gehoord heb we zullen we zien wat het allemaal gaat worden. iig gaatwaarschijnlijk begin mei de bouw beginnen van de binnenbak.
Tancreda4
Geplaatst: 02-04-03 14:48
Wij hebben hier 5 stallen, een poetsplaats je binnen, en twee poetsplaatsen buiten met elk 2 ringen (2 paarden kunnen er dus staan). Maar een van die plaatsen is de optuigplaats voor als we met de kar gaan. Verder hebben we naast stal een klein weitje en achter de bak. En daarnaast is er nog het zogenaamde 'stinkweitje' (naast de gierput). En dan heeft de boer ook nog een stuk of 6 lappen land, waar we in de zomer altijd rijden (lekker racen!!). Nu rijden we op het pad dat door de wei heen loopt. We hebben wel een bak, maar van de rot gemeente moest het zand eruit Nu is er modder (drek) in gestord, dat al droog is geworden. De paarden lopen er af en toe in, maar rijdne kan nog echt niet, omdat het daar te zwaar voor is. We hebben dus niet meer rijmogelijkheid, alleen dan het pad in het weiland.
Zo'n 4 km verderop hebben we een heel mooi natuurgebied (zegersloot) met een groot meer. Leuke ruiterpaden, maar niet goed onderhouden (allemeaal troep, gaten, en zelf hutten op de ruiterpaden). Over de voetpaden daar kan neit, want dan krijg je ruzie met honden bezitters NEe echt getroffenhebben we het niet. Maar goed, dat maakt op zich niet zo uit. Maar mocht ik een eigen paardje hebben zou ik hem zeker ergens anders stallen.
marloezzke
Geplaatst: 02-04-03 15:28
ik sta bij mijn stiefzussen op de prive/pensionstal heb het daar zelf voor het zeggen dus das wel makkelijk. er is aanwezig: ruime binnenstallen wasplaats poetsplaats zadelkamer trainingsmolen rijbak 30/40 veel spring materiaal weide goede uit rij mogelijk heden.
over een tijdje gaan we verhuizen gelukkig. en dan kom tmijn paard ook aan huis er is heel veel ruimte, eerst gaan we een nieuw huis bouwen en daarna is de rest aan de beurt er is een heel grote loods die we om gaan bouwen tot binnebak daarnaast willen we weer binnenstallen met alles erop en er aan en een buiten bak, maar het zal nog wel even duren voordat alles klaar is.
parouscha
Geplaatst: 02-04-03 15:55
Wij hebben 6 stallen tot onze beschikking.(privé stal) 1 hectare eigen land, maar als dat kaal is hebben we 5 hectare tot onze beschikking Ook kan je in het land rijden Je kan ook lekker buitenrijden als je wil. Bij de manege is de binnenbak: 30 bij 50 en buitenbak:20-40 We kunnen de paarden sinds kort buiten afspoelen! Wel koud water Ik heb zelf hele mooie ruime zadelkasten enz.. Ben over het algemeen wel tevreden, behalve s'winters want dan zit je met de paarden los te gooien,dus we zijn druk bezig om iets te regelen om een bakje te maken, om in te rijden en om los te gooien,dat zou mooi zijn
loulou
Geplaatst: 02-04-03 16:21
loulou staat gestald bij m'n tante (gratis) ze heeft -zeer grote stal (van mijn tante 3x5 ofzo) -weide (van m'n tante 1 hectare ofzo) -stuk weide, grenst aan de wei van m'n tante (3/4 hectare ofzo van antoon) -shetlander die ik zolang als weidemaatje voor loulou mag gebruiken -buitenbak (ook gratis van antoon) -les (ook gratis in ruil voor voeren, buitenzetten paarden en groomen) -stapmolen (ook van antoon) -trailer incl chauffeur (trailer van antoon, chaffeur= mijn lesgeefmens) -vrachtwagen incl chauffeur (van mijn lesgeefmens) -springmateriaal (van antoon of mijn lesgeefmens?) -wei is aan de rand van het bos -m'n paard word smorgens gevoerd (door m'n tante)
en dat dus bijna allemaal gratis heb ik geluk of heb ik geluk
Ethelate
Geplaatst: 02-04-03 16:42
Ik heb Tos nu vlakbij bij een boer staan. volop weidegang, stal, alle ruimte om me zooi te dumpen, heb mijn eigen uitgezetten longeerring op het veld,... en zomers kan ik op de wei rijden... Heb altijd water tot mijn beschikking, kan ook kokend heet water pakken, maar niet mengen *2 kranen * dus het is toch altijd de koude die ik kies voor afspuiten Maar ga binnenkort waarschijnlijk verkassen, en dan kom ik in een wereldje van luxe *voor mij dan * wordt gemest, spuitplaatsen, kantine *sta ik ook niet meer zo remi * en een zithoek... 2 grote buitenbakken, paddocks en weidegang, maar het mooiste van alles, de 65x25m grote binnenbak niks geen blubveld meer, of door de regen naar de club moeten rijden
Thirza
Geplaatst: 02-04-03 16:47
ik heb net van de week alle stallen geteld bij mij op stal en dat waren er 45.
ik heb een paarden box van 3 bij 4 (denk ik) een mega bak de maten weet ik niet 5 los gooi bakken 4 spuitplaatsen met warm en koud water en genoeg weide gang waar ze alleen van de zomer in mogen.
Dehtje
Geplaatst: 02-04-03 16:53
Kristal staat bij een boer (prive-stal). Er zijn daar 6 paardenboxen, een voer-zadelkamer, een kleine kantine, ieder zijn eigen kast. Een buitenbak van 20x40 die eigenlijk altijd goed te rijden is en binnenkort een losgooipaddock (bijna af, het hek eromheen moet nog).
Een echte afspuitplaats hebben we niet, maar wel een zeer goed werkende tuinslang, dus de paarden kunnen gewassen en afgespoten!
Er is voldoende weiland, en 2 leuke, paden in het weiland om op te rijden (voor een echte buitenrit moet ik wel de trailer pakken!)
Antoinette
Geplaatst: 02-04-03 17:24
Zo even van de site gekopieerd:
- Ruime boxen inclusief 1 grote zadelkast per box - Buitenbak (20x50 mtr) voor rijden, longeren of losgooien - Binnenbak (20x50 mtr) alleen voor rijden - Binnenbak (23x25 mtr) voor rijden, longeren of losgooien - 2 paddocks - ruime 6 paards overkapte stapmolen (gebruik gratis) - spuitplaats (gebruik gratis) - solarium (kosten € 0,50 per 10 minuten) - gezellige kantine voorzien van koffie/thee/chocolade automaat (€ 0,50 per kopje) - goede uitrijmogelijkheden in de Veenpolder van Assendelft - parkeergelegenheid voor paardentrailers (gebruik gratis) - iedere donderdag is onze hoefsmid aanwezig waar u ook gebruik van kunt maken (maar uw eigen hoefsmid is ook van harte welkom) - uw eigen instructeur is van harte welkom, maar u kunt ook gebruik maken van onze instructeurs (indien zij nog ruimte hebben). Dit zijn André Weel voor springlessen en Herman Wientjes voor dressuurlessen. - Indien de weersomstandigheden het toelaten kunt u zomers gebruik maken van de springweide.
En waarschijnlijk van de zomer ook nog weiland erbij.
Onze paarden staan bij mijn vader, daar hebben we: - 3 stallen - 5 hectare weiland - schuurruimte voor marathonwagen + koetsenaanhanger - kamer in huis voor de tuigen/zadels - spuitplaats met alleen koud water - parkeerplaats voor de trailer - heel veel bos/hei/zandverstuiving Helaas geen bak, daat krijgen we geen toestemming voor omdat we in een beschermd natuurgebied zitten.
Concorde
Geplaatst: 02-04-03 20:16
Ik sta met Eldientje op een kleine pensionstal, was vroeger een varkenshouderij. Het is niet superdeluxe, maar wel degelijk en bruikbaar. - We hebben veel weiland - Een ruime buitenbak - Een 'rijwei' die we gaan omtoveren tot springwei (er is nieuw springmateriaal in bestelling, het oude was te zwaar om snel te verplaatsen) - Goede boxen van minimaal 3.5x3.5 (met raam), de paarden kunnen snuffelen maar elkaar niet aanraken - We hebben een wasplaats met koud en warm water - en verder komt er waarschijnlijk een stapmolen (zijn we mee bezig). - Uitrijmogelijkheden zijn best behoorlijk goed, veel zandpaden in de buurt - Ruimte om de trailer neer te zetten - Longeerbak! (was ik vergeten) En het belangrijkste: Het is bij ons op stal echt supergezellig!! (we gaan ook altijd met de hele groep stappen, is echt lol! )
In Putten: -kleine buitenbak -3 buitenstallen -en het grote speulderbos! Of hoe je het ook noemt. Heb de hele Veluwe aan de deur liggen daaro!!!!!!! Lobke, Riekie, Meike, Iris en Hercules staan nu in Barneveld. Lyfke en Annet in Putten.
prompter
Geplaatst: 02-04-03 20:34
Was ik nog vergeten in mijn "lijstje": mijn vriendin en ik huren samen een schuurtje op stal, waarin we alle tuigen e.d. kwijt kunnen. We hebben er planken in gemaakt, en er staan een paar stoelen en een tafeltje in, eigenlijk een heel gezellig hokje! Ook de voertonnen hebben er een plaatsje. Het schuurtje is ongeveer 2 bij 5 meter, en ik ben er heel blij mee, net een eigen "clubhuisje" .
Rocco
Geplaatst: 02-04-03 20:43
Wij huren voor onze haf en shet:
- weiland van 1 hectare met goed gras - stuk land van 1 hectare wat een en al onkruid is en veel bomen staan, maar ze vinden het geweldig. - schuurtje met twee stalletje (waar ze eigenlijk niet in staan) - opberg schuurtje voor zadel ed, en hooi. - en we mogen nog een halve hectare grasland gebruiken om te rijden, maar daar mogen ze niet staan zonder dat we erbij zijn. - verder goede uitrijmogelijkheden
citalover
Geplaatst: 02-04-03 20:48
-meerdere grote weilanden -buitenbak (afmetingen weet ik niet :S ) -poetsplaats -"spuitplaats" -stallen -goede uitrijmogelijkheden o.a. een "bos", een groot aantal stranden, een aantal plassen enz.
tiamo
Geplaatst: 02-04-03 21:03
Wij hebben de stal aan huis
* binnenbak 18 x 36 * buitenbak 20 x 60 goed gedraineerd * springwei * 25 boxen waarvan 9 binnen en 16 buiten. * douche met warm en koud water * sollarium * trainingsmolen 6 paards wordt binnenkort overdekt * 2 paddocks * land 6,5 ha waarvan 1,5 ha aan huis en de rest op 5 min loop afstand * vrachtwagen 6 paards met living * kleine koffie ruimte / kantine Slechte uitrij mogelijkheden (maar als je het pondje mee hebt dan zit je binnen 10 min. in recreatiegebied Spaarnwoude )
Laatst bijgewerkt door tiamo op 02-04-03 21:09, in het totaal 3 keer bewerkt
@smousje
Geplaatst: 02-04-03 21:05
Ik sta met mijn paardjes op een kleinschalige pensionstal,4 ponyboxen en 6 paardenboxen. Mooie lichte,paardvriendelijke boxen en in de paardenstal veel ruimte om je paard te verzorgen voor je box. We hebben een hoek met kasten voor de spullen en een koelkast,waterkoker enz. We kunnen de paarden buiten afspuiten maar de planning is eventueel binnen een spuitplaats te maken,we hebben de beschikking over warm en koud water. We hebben een rijbak en een grote loslaatruimte(dit gaan met de tijd 2 paddocks worden) voor de bak met een klein stukje land. We hebben 3 zeer ruime stukken land. We hebben springmatriaal en goede verlichting. We hebben goede uitrijmogelijkheden(recreatiegebied)en het belangrijkste,ze krijgen goed voer en de staleigenaren zijn schatten. Ook de onderlinge sfeer is perfect,men wordt in hun waarde gelaten.
Groetjes Smousje.
Mause
Geplaatst: 02-04-03 21:22
ik zou zeggen, kijk eens op www.marsua.com, daar staat alles op over de vereniging waar mijn paard staat !
samirah
Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek
Geplaatst: 02-04-03 21:22
Mira staat sinds kort vlakbij op een kleine privestal van een boer.
we hebben: buitenbak ong. 20x 40m met toeschouwersbank 3 buitenstallen (mira heeft er eentje) 2 binnenstallen Grote weides (de buitenbak past er minstens 2x in) staan hele jaar overdag buiten bij goed weer samen met andere paardjes. Schuurtje met kasten voor je spulletjes wasplaats( alleen koud water) er wordt gevoerd,gemest en naar buiten en binnen gedaan Fantastische uitrijmogelijkheden: zandwegen, bos en verkeer dat rekening met je houdt. Binnenbak 30x60 met springparcours altijd klaar op een kwartiertje te paard.
Enige is dat je zomers vaak over de toeristen struikelt ( ja het is hier echt mooi!). Hier zie je ook veel mensen aangespannen rijden en onder het zadel. Kom gewoon eens kijken.
Stal en weiland. Verder erg veel ruimte, brede bermen om lekker buiten te rijden. Een klein strandje op 500 meter van stal. Het bos op 3 km van stal. Zomers een bak waar ik altijd in kan('s winters is hij helaas te nat). Ik heb het prima naar m'n zin. Ik wil eigenlijk niet anders dan zo'n soort stal.
Pjelk
Geplaatst: 02-04-03 21:49
Pjelk staat in de manege dus ik kan: -twee binnenbakken -een dressuurbak buiten (alle 20 bij 40) -een springtuin buiten -een wasplaats en een paar paddocks gebruiken
Beau overwinterd in ons weitje en moet het dus met wat minder stellen. Hij moet het doen met `slechts` een open stal met een uitloop, een wei voor in de zomer en een jaarling weidegenoot. Rest alleen nog de vraag wie het meest gelukkig is. Ik gok van Beautje (bikkel)
Evy
Geplaatst: 02-04-03 22:06
Odin staat bij een boer met ruime stallen, veel lichtinval Zeer grote bak, met een hele grote wei In de polder, lekker rustig dus
En 2 grote kasten voor al me spullen
Imker
Geplaatst: 02-04-03 22:15
Imker staat aan huis, en daar heb ik:
dubbele binnenbox poetsplaats binnen en buiten hooizolder zadelkamer wasmachien en droger op stal overdekte trailerstalling 2 eigen weides, in de winter beschik ik ook over het maisland (1 ha) van de buurman ik heb geen bak, maar wel een verlichte wei
Als ik in de bak wil oefenen, rijd ik naar mijn buurvrouw, die heeft een 20*60 en een 20*40 bak.
En verder beschik ik over alle fijne dingen van het thuis houden van je paard (alle rommel naar binnen lopen en ook op zondag vroeg je bed uit omdat peerdlief honger heeft...) Maar dat doe ik met liefde en plezier!!!
Buitenzorg
Geplaatst: 02-04-03 23:02
Ik sta op een kleinschalige pensionstal (5 paarden) op het Eiland Tholen. We hebben mooie ruime (nieuwe) boxen, een poetsplaats, spuitplaats, diverse weides, een kleine buitenbak (niet verlicht). Op 1,5 km afstand is er een manege met binnenbak waar ik -tegen betaling- gebruik van kan maken.