Enige puntje van kritiek is dat naar mijn mening de namen van pony en kind beter andersom hadden kunnen zijn, maar da's een kwestie van smaak. en daar valt niet over te twisten natuurlijk.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

, en zagen jullie die witte haren op zijn rug? Dat zie je best veel bij manegepaarden.....
Hij luistert niet? Oh, hang er maar een pessoa in met 2 teugels eraan en geef hem maar een flinke ruk in de bek als hij niet wil stoppen. Ik heb het bit afgepakt en erbij gezegd dat je dat maar in bed moet gebruiken voor andere spelletjes

Vjestagirl schreef:Nog eentje in de catogorie 'stomme dingen die mensen zeggen': 'Als hij niet loopt moet je slaan met je zweep'!
Het ligt maar net aan het paard of hij een tikje krijgt of niet als hij niet loopt, de mijne krijgt er in ieder geval wel een, maar dan dus wanneer hij wil weten wat ik in huis heb. Hij is voorwaarts genoeg, stilstaan doet hij meestal om te køtten. Ook wanneer hij stilstaat uit kijkerigheid ofzo en hij daarbij een gevaar oplevert (als in: stilstaan terwijl je een doorgaande weg aan het oversteken bent en er een bus/vrachtwagen/maakt ook eigenlijk niet uit wat voor verkeer aankomt dan krijgt hij echt wel een tik. Ik zie het namelijk niet zo zitten om onder die bus terecht te komen, is dan even jammer voor 'm dat hij een tik krijgt. 't Is inderdaad wel een ander soort tikje dan dat ik op de manege heb geleerd
Twiggy2008 schreef:Hahaha, inderdaad, die oudere paardenboeken uit die zogenaamd 'goeie oude tijd'. Daar staat ook een bak ellende in, dat klopt inderdaad.![]()
Heb vandaag nog zonder bit wat gesprongen, ging prima met mijn evenwicht.![]()
En ik ken die verhalen over paarden die niet luisteren ook maar al te goed ('hang er maar een hengstenketting aan', bladiebla). Tja, er zijn gelukkig nog een hoop andere oplossingen, maar daar willen sommigen niet aan of ze weten gewoon niet beter.