Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Seraphim schreef:Ik vlecht op deze manier of ik maak een scheiding en pak van 2 kanten plukken zodat de vlecht op de manenkam ligt. Voordeel is dat ik dan ook niet te strak hoef te vlechten zodat er minder haren los komen.Breghje schreef:Ik vlecht mijn paarden ook altijd op deze manier. Doordat de vlecht bovenop de hals ligt, komt de hals veel mooier uit. Het staat veel mooier en het blijft nog beter zitten ookIk leg mijn hengstenvlecht bovenop de hals, heb geen touwtjes nodig en er zakt ook helemaal niets uit. Als je bij het begin elke keer de strengen haar die je onderop gepakt hebt goed aantrekt, en degene die daarna erbovenop komt te liggen ook, dan blijft ie bovenop liggen, mooi strak.
Rixt_HVJ schreef:ik heb een merrie met manen van 130 cm en ik deed het altijd zonder touwtje het bleef dan minstens 1 week zitten ( vraag me niet hoe)
Aranel schreef:Handig
Kan het ook met redelijk korte manen?(nouja, zie profiel) want de hengstenvlecht van mijn haf zakte altijd uit door haar korte maantjes
BloemBloem schreef:Super handig topic, maar ik heb toch nog
een vraag aan de TS, zou jij ook een stappenplan
van het vlechten "zelf" kunnen maken![]()
?
Echt ik kom er niet uit hoor, ik vlecht met drie strengen, dan voeg ik er 2 samen en pak ik een pluk erbij, maar het ziet er
zo rommelig uitWellicht doe ik het dus, helemaal verkeerd, hahahaha weet het wel zeker
als ik jouw vlecht zie!
Noesie schreef:ziet er heel handig uit! Ga het ook eens proberen!
Kun je van te voren al meten hoeveel touw je nodig hebt? Is dit net zo veel als dat de manenkam lang is + de lengte van de pluk die je over gaat houden?