Mag ik u aankondigen:

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 11:39

De bestelling is dus goed doorgekomen Haha!

Gefeliciteerd!

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 11:58

gefeliciteerd!!!!! foto's!!

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 12:31

Hee wat mooi zeg!!! Gefeliciteerd!!!

Maar je gaat toch zeker nu wel eens foto's plaatsen hè????

Fleda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 12:57

Eindelijk! Ik keek al elke dag of het al geboren was! Leuk!

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 12:57

Gefeliciteerd!!!!!!!! maak je snel foto's voor op bokt?

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 13:10

Gefeliciteerd !
Zoals de andere ben ik ook benieuwd naar foto's !

Naz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 13:10

Eindelijk dan!!!
Gefeliciteerd!!

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 13:29

Gefeliciteerd!!!

Ook ik ben enorm benieuwd naar de foto's van dat prachtig omschreven plaatje! Veel geluk en plezier met je pleegkind!

phoenix4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 14:02

gefeliciteerd. veel plezier er mee. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 14:24

Gefeliciteerd!!! Alle goeds en gezondheid voor haar.

Foto's???

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-03 15:21

Het hele verhaal over de bevalling, [naam verwijderd] is nu 13,5 uur oud.

Rond 1.00 uur moest ik toevallig even naar de wc en vanuit het raampje kan ik [naam verwijderd] haar box inkijken. Dus, effe checke. [naam verwijderd] keek wat naar haar buik en liep af en toe eens een rondje. Dat was nieuw, dat deed ze de nachten ervoor niet. Ik was alert, haar vulva was om 22.00 uur al net een banaan zo giga. ik ben naar mijn slaapkamer gegaan om wat meer kleding aan te doen, heb het Birthalarm ding uitgedaan en ben weer richting [naam verwijderd] gelopen. Toen stond ze al niet meer. Ik luisteren buiten haar box, watn ik wilde haar dus niet te vroeg storen zodat ze het weer op zou houden...toen hoorde ik al heel veel geklots en scheten, nou toen wist ik het, die was niet meer te stoppen.

Ik ben de schuur binnengelopen en ze lag al. Pootjesblaas met vocht hing al een stukje uit, net als op de foto's in de tig boeken die ik hierover heb nageslagen. [naam verwijderd] kwam overeind en ik heb dat Alarmding afgedaan. Ze draaide om en ging weer liggen. Met haar bips dus in het midden van de box. Daar kwam voetje 1, ik zat al dat het wit was, maar de rest was nog een verrassing. Voetje 2 volgde op een cm of 20. Nog een cm of 10 en daar kwam de neus. [naam verwijderd] zuchte, het viel haar best zwaar. Toen het koppie er half uit was, hield ze op, gut al bleef ze erin. Toch weer begonnen, ik heb haar een beetje geholpen met eruit wringen door aan de voetjes te trekken bij de wee. Vrij snel daarop was het schouder eruit. Een kleine minuut bleef [naam verwijderd] liggen, keek even om naar haar uitwerpsel, hinnikte zacht. Wat een mooi geluid, kleine beestje ook zacht knorren.... Daarna stond [naam verwijderd] snel op. Meteen vloog ook haar nageboorte eruit, flats, daar lag alles. Navelstreng was nog niet gebroken, veulen lag nog tot aan de oren in het vlies. Maar [naam verwijderd] was al los. Ik heb het veulen samen met [naam verwijderd] uitgepakt, en toen ben ik jubelend Harry gaan wakker maken. Die kwam meteen.

Met veel gedoe hebben we dus die blaas en nageboorte onder de hoeven van [naam verwijderd] weggehaald, maar dat hele zaakje hing dus nog wel vast aan het veulen. Na een kwartiertje was de navelstreng heel wit, ik heb hem toen zelf voorzichtig, met de weerstandbiedende hand Knipoog , laten breken.
[naam verwijderd] heeft lange, lange benen, ze had veel moeite met opstaan. We hebben haar uiteindelijk maar op de benen gezet, en ze liep meteen al een rondje weg. Overal aan sabbelend want ze was op zoek naar de uier. Ze kent dus al de smaak van jogginbroeken, schoenveters, onderkant drinkbakje, muur, paardenbeen...

[naam verwijderd] kan af en toe een lastig eenkennig krengig ding zijn, en toen het veulen dus bij haar uier was, was [naam verwijderd] overstuur. O wat is ze daar toch ril. Al mijn oefenen door haar daar aan te raken, hadden erg weinig geholpen. Met heel veel geduld (en toch een telefoontje richting dierenarts Lachen ) hebben we rustig aan doorgezet, merrie vasthouden, veulen in de richting duwen, en na 1,5 uur lukte het. [naam verwijderd] dacht waarschijnlijk "vasthouden" want ze bleef ook meteen 5 minuten slurpen!

Vanmiddag is de darmpek er van af gekomen, en [naam verwijderd] kan ook prima plassen. Het gaat helemaal fantastisch, ik heb er zo over in gezeten, en dan gaat het gewoon zo voorspoedig. Ik bof.
De dierenarts is net geweest voor de veulenenting. Hij vond haar prachtig getekend, hij was stellig over de kleur "deze is zwart". [naam verwijderd] is dus zwart. Oke. [naam verwijderd] had in zijn ogen hele mooie lange pijpbenen, en hij vond ze opvallend groot voor een maidenmerrie. Nou, leuk! Dat was toch precies de bestelling.
Hij deed dat slim trouwens, die merrie benaderen. Hij liep de stal in, en voerde [naam verwijderd] eerst een wortel of 8, er stond een bulkzak bij de ingang. Normaal is [naam verwijderd] niet echt te koop met lekkers, maar het ijs was wel gebroken. Ach, tot de prik. [naam verwijderd] was er toch wat onrustig over, en [naam verwijderd] dus boos. Vriendschap dus snel weer voorbij...

Nou, ik voel me een giga-lucky-basterd, nu alles zo goed is gegaan en het is werkelijk zo'n mooi beestje geworden. Ik heb al wat fotos genomen, ik zal ze morgen meteen laten ontwikkelen. Ik ben een upload-ei, dus ik weet niet hoe ik dat ga doen vooralsnog, maar ik ga mijn best doen.
Maar nu niet, nu ga ik lekker in een hoek van de stal staan genieten. Veel meer energie zit er niet in mij vandaag, ik ben kompleet gejetlagd van al het slaaptekort en de slechts 45 minuten van vannacht. Bovendien, zitten kijken lijkt me nu ook het mooiste wat ik kan bedenken...

marloes-joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 15:38

geweldig dees, wat een ervaring
mooi verhaal:)
ik ben zo jaloers..hoop dat ik dit allemaal nog eens mee mag meken met mijn eigen merrie

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 15:38

De slapeloze nachten eindelijk beloond Haha!
Gefeliciteerd!!!

Honeybee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 17:07

Dees schreef:
Ik ben een upload-ei, dus ik weet niet hoe ik dat ga doen vooralsnog, maar ik ga mijn best doen.

Je kan altijd bij me aankloppen! Dan kan ik ondanks het feit dat mijn auto niet werkt, toch nog de jong geborene bewonderen! Ik zou zeggen... bel maar! Knipoog

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 17:29

Gefeliciteerd Dees, wauw wat kan jij prachtig schrijven zeg!! Ik heb het in een keer uit en zit hier met natte ogen achter de computer Haha! Voor mij beginnen de slapeloze nachten vandaag en heb door jou verhaal er HELEMAAL zin in Bloos

maaike_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 17:33

Hèhè, eindelijk Knipoog

Hartstikke gaaf joh, gefeliciteerd!
Fijn dat alles zo vorspoedig is verlopen, heb je je dus voor niets zoveel zorgen gemaakt!

paulanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 17:37

wat een leuk verhaal zeg,is toch altijd weer prachtig,ik heb het van allebei mijn merrie's kunnen filmen.
Ik krijg er weer helemaal zin in,ato schiet op!

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 18:04

Geweldig dat je het zo hebt beleefd Dees en dat de da er ook positief over is, dat had ik vorig jaar exact hetzelfde met Voice. Is het een kleine Paddox in het zwart? Zo ja, dan is het op het verkeerde adres geboren hoor *LOL*.

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 18:04

het is niet erg orgineel meer na 2 pagina's maar hier komt ie nog een keer->

GEFELECITEERD!!!!!!! Haha!

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 18:05

Eerst: Gefeliciteerd!
Maareh nou even een vraagje/opmerking, het is toch niet normaal dat de nageboorte er direct uitpletst? Is dit niet een red-bag delivery geweest? (Dan komt de nageboorte direct mee.) Maar goed dat je de navelstreng zelf gebroken hebt.
En het is inderdaad zo schattig die eerste hinnikjes tussen mams en kind... Lovers

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 18:19

He, he!Eindelijk!Van harte gefeliciteerd!!!Nu onze Rubiquil nog *LOL*

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 18:26

Ahhh wat gaaf,van harte gefeliciteerd. Haha! Nog een paar weekjes en dan is Jolynn ook zo ver. O ik hoop zoooo dat we er bij kunnen zijn *LOL*

rooslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 19:20

Gefelicteerd..! Veel plezier met de kleine!

axeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 21:33

EINDELIJK (mijn 1e gedachte: nu Jurga nog Haha!)
Maar heel erg gefeliciteerd!!!!!
Prachtig hoe je dat vertelt.....Dromen Vooral dat eerste hinnekje, het lijkt me fantastisch!! Je moet boeken gaan schrijven over de geboorte van een veulen Knipoog Echt mooi!! *ik had ook een beetje natte oogjes ssssssst*:P

Het lijkt me echt geweldig om mee te maken.
Heel veel plezier met het mooie "dinkie"! En maar hopen dat het allemaal zo goed blijft gaan! Zo te horen wel!
Het lijkt me een mooi paardje met een mooie naam Knipoog ennum snel fotoooo's!!!

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 22:04

Gefeliciteerd!!

Heb je al foto's???