Floortje en ik komen voorzichtig terug na 2 jaar

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 13:07

Mooie foto's Karlijn, het gaat helemaal goed komen met jullie zo te zien.
En die laarzen dat komt wel als je er klaar voor bent, je hebt toch geen haast, alles op zijn tijd hoor.
Rijtechnisch commentaar moet natuurlijk ook nog. Minder je hakken optrekken, misschien inderdaad je beugels een gaatje korter doen. Ik heb dat probleem trouwens zelf ook.
Grondwerk doen kan ik je trouwens ook aanraden om een nog betere band met je paard op te bouwen zodat jullie er allebei meer vetrouwen in krijgen.

Nikita16

Re: Floortje en ik komen voorzichtig terug na 2 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 13:39

Heey Karlijn!
Helemaal toppie dat het weer beter gaat met jullie!
Floor ziet er super goed uit dus dat komt vast weer helemaal goed! :D
Gewoon zo lekker door blijven gaan en dan komt alles op zijn tijd!

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 13:44

Jeetje meid wat heftig allemaal, maar kijk eens naar jezelf, kijk naar je paard! Ik zie een super combi, en een paard dat heerlijk met haar oren naar voren loopt. Jullie komen er wel :#

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 14:00

ik vind het een ontzettend gaaf paard!

zou er maar heel trots op zijn :j

wel mag je iets minder terugwerkend met je binnenhand zijn lijkt..di zet je best vaak op je zadel :)

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 18:33

Toch maar een topic gedaan Karlijn.
Ziet er echt super uit hoor, je mag echt trots zijn op jezelf en je paardje, jullie zijn een super combi. Voorzichtig verder uitbouwen en jullie zelfvertrouwen zal dan vast en zeker groeien.

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 18:42

Je hebt echt een prachtig paard! Om trots op te zijn en zo zit je er ook op. Je straalt echt. Goed dat jullie je angsten hebben overwonnen en wat een heftig verhaal over dat ongeluk.. En met al die stappen ben je wel tot dit weer gekomen, respect.

saint7

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 21:17

hoi Karlijn,

Wat fijn dat het beter gaat met Floor! De foto's zien er goed uit! Het is lang geleden dat ik Floor heb gezien. Als op stal de droes over is, kom ik snel een keer langs om Floor in het echt te bewonderen!
Wat meerdere al gezegd hebben, je hebt echt een grote doorzettingsvermogen!

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 22:22

Ze ziet er super uit hoor, blijf het een erg gaaf paard vinden! :9
en heerlijk dat je weer wat aan de slag kan na zoveel ellende... :(:)

om dan nog maar even te zeuren omdat het HAW is, niet je tenen naar buiten draaien :D

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 22:34

ik vind het het goed uitzien, zeker met wanneer je alle ellende die jullie hebben meegemaakt in ogenschouw neemt... Ik heb respect voor jouw doorzettingsvermogen...
Chapeau!

esther

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 22:37

Wat een prachtcombi!
hier zullen menig mensen jaloers op zijn
(ook) op jullie band met elkaar!
Ik vind dat je erg netjes zitten
alleen je tenen naar binnen draaien
verder echt +:)+

Waldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-09 23:31

Lieve allemaal,
Dankjewel voor jullie hele fijne reacties.
Ik heb er een aantal echt met tranen in mijn ogen zitten lezen.
De afgelopen periode is moeilijk geweest, en nog steeds is het niet altijd makkelijk.
Maar voor mij is het de normaalste zaak van de wereld dat je dit voor je paard over hebt.
Een paard kan nu eenmaal wat gaan mankeren, en ik vind dat je hem/haar dan niet zomaar gelijk weg kan doen als een ouwe krant.
Maar jullie reacties zijn wel heel fijn om te lezen. Zo krijg je toch steeds een beetje meer hoop voor de toekomst.

Verder nog even inhoudelijk een reactie op jullie lieve berichtjes...
Over mijn tenen naar binnen hebben jullie helemaal gelijk. Net als over de opmerking dat ik mijn handen meer bij elkaar moet houden en meer een knik in mijn armen. Ik ga er zeker mee aan de slag.
@Geak_Nena; dankjewel! het is me zelfs een keer gezegd daar maar over na te denken. Maar dat gaat niet gebeuren! Floor kan er ook niks aan doen dat dit haar is overkomen. Dus zij gaat echt niet zomaar weg!
@Jasia; dankjewel. ik ben er zeker heel blij mee. ik durf eigenlijk nog niet te geloven dat het op dit moment zo goed gaat.
@Dana; ik hoop het ook. maar ben wel zo realistisch om nog niet te ver vooruit te kijken.
@Sharona; het zou wel mooi zijn he, een lange top... Floor doet ook zo haar best en vind het volgens mij ook fijn om weer wat te doen. Dus ik hoop maar dat we het even vol kunnen houden.
@flo31; het is inderdaad een psychologische stap, en je hebt gelijk, misschien moet ik me inderdaad inbeelden dat er nog iets is. Het komt vast wel goed.
@Jollyjoy; het is af en toe zeker nog een beetje wennen en aanvoelen. Floor was ook erg druk omdat de buurvrouw zoveel herrie aan het maken was. En daardoor voelde ik me niet helemaal zeker. Ik was ergens toch bang dat ze zou schrikken of zoiets. Het is niet gebeurd, dus weer een goede ervaring om mee te nemen. Maar je hebt gelijk in de opmerking over het ontspannen.
@Askor_Djarne; je hebt gelijk. iedere dag weer besef ik dat ik het winnende lot uit de loterij heb!
@Cassagrande; dankjewel voor je grote compliment!
@AngeliqueB; ik ga het in ieder geval proberen met een gaatje korter, ik denk dat je wel gelijk hebt.
@nataly_; dankjewel! hij is zeker mooier zo!
@vilouma; mijn hand zet ik niet op mijn zadel, maar ik zie dat het op de foto's wel zo lijkt. Mijn teugels zijn eigenlijk net te lang, waardoor ik mijn handen te ver terug zet, een puntje om aan te werken.

Verder nogmaals iedereen bedankt voor de ontzettend lieve reacties!

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 08:02

Oh Karlijn, wat fijn om dit weer te zien!
Het ziet er zo fijn weer uit. Ben ontzettend blij voor jullie!

Ga lekker zo door, dan komt het weer helemaal goed!

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 08:15

Wat een heerlijk beestje heb je daar. Je verhaal gelezen en kan alleen maar heel veel respect voor je opbrengen.
Rijtechnisch is het idd nog niet helemaal perfect, maar ja 'who cares' zou ik willen zeggen.
Omdat het HAW is toch maar een tip; De volgende stap is misschien toch die laarzen weer aan te doen. Dan wordt je been/teen ligging waarschijnlijk automatisch wat beter.
Je paardje heeft er plezier in, dat straalt er vanaf, en jij zit op bijna alle foto's met een brede lach. Ga zo door zou ik zeggen!

Lucky_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 17:08

Ey meis,

Had je foto's al op hyves gezien en nu hier ook! Ben zo trots op je dat je de foto's toch op bokt heb gezet en al die lieve reacties doen je alleen maar goed! Jullie zien er zo gelukkig uit zo en wat loopt ze toch mooi *D vind het niet zo gek dat je daar graag naar kijkt ;)
Het is toch ook gewoon een super paardje en dat paardje heeft gewoon een topper van een baasje :o
Hoop voor jullie dat dit het begin is van een mooie klim uit het diepe dal... Het begin is er en jullie zullen alleen maar verder groeien... De laarzen komen vanzelf ;)
Kom snel een keertje jullie in real life bewonderen!

liefs xxx
Mo

ps heeft leo de foto's al gezien?

abukir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 19:12

Hoi Karlijn,
Ik ben blij voor je dat je er weer op kan ook voor Floor, want die heeft er altijd zo n plezier gehad in het rijden met jou, dat straalde altijd gewoon van dr af. En wat is ze licht geworden (staat zeker veel buiten hi hi) , maar ze is nog wel een knapperd om te zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 22:53

Ziet er heerlijk uit :+:
Vind het ontzettend knap dat je er weer op zit, dat je weer lekker bezig bent & zo eerlijk tegenover haar bent!
Echt waar, respect! Er kunnen een hoop mensen een voorbeeld nemen aan jou!

Commentaar (want ja, da's verplicht :+ ): Je handen, wat je zelf ook al zei! Teugels korter, hand naar voor & links los laten.

Lysander

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 11:39

Wat een mooi beestje! Als je je verhaal er niet bij had gezet, had ik niet kunnen zien dat jullie twee jaar lang weinig/niet getraind hebben. Fijn dat je steeds een klein stapje hebt kunnen zetten, en fijn dat je mensen om je heen hebt die je daarbij helpen. Niets moet, neem de tijd die je nodig hebt en probeer zo ontspannen mogelijk op je paard te zitten. Adem goed uit, zing een liedje, ga naast iemand rijden om te kletsen als er iets engs in de buurt is (zoals een buurvrouw). Niet altijd makkelijk, maar je paard heeft steun aan jou als jij je niet laat meeslepen in haar angst of zelf alvast gaat kijken wat er eng zou kunnen zijn (heb er ervaring mee :) ). Dan neemt ze jouw vertrouwen over en krijgt ze meer vertrouwen in jou. Maar ik wens jullie vooral heel veel plezier samen, en zo te zien komt dat wel goed!

hippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 11:46

EYYYY... Daar zijn de toppertjes weer! ;)
Wat fijn om jullie weer lekker aan het werk te zien.
Ben echt heel blij voor je nu kan je eindelijk weer je knappe merrie showen *D
Ze loopt erg fijn voor een paard wat 2 jaar bijna niets heeft kunnen doen.
Nu maar hopen dat het zo door blijft gaan want jullie hebben al genoeg ellende gehad voor een heel paardenleven :(:)
En ik gun het jullie zo om te genieten van elkaar.

Enige puntje wat ik kan zeggen is tenen wat naar binnen draaien.

Heel veel plezier nog en hopelijk zien we jullie snel weer ergens verschijnen.

Groetjes,
Syl
Laatst bijgewerkt door hippo op 12-05-09 12:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 11:58

Wat een geweldig paard heb je zeg!
En ook al ken ik je niet,ik ben bere trots op je!!!!
Super dat jullie weer aan het rijden zijn +:)+
Neem nog steeds je tijd,overhaast niks en dan komt alles goed.
Omdat je hier rijtechnisch commentaar moet geven: kin omhoog,borst vooruit.
Je bent (terecht) supertrots, laat dat maar zien aan iedereen die naar jullie kijkt!!

Ik wens jullie nog hele mooie jaren vol rijplezier!

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 12:04

Supergaaf van je dit allemaal! Zo leuk om te zien dat alles is goedgekomen!
Ik vind het er helemaal niet uitzien alsof jullie 2 jaar niet hebben gereden!
Enige commentaar (het moet) is misschien op beide beugels evenveel druk blijven houden
waardoor je mooi recht boven je paard blijft.. Maar nogmaals petje af!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 12:06

wat een paard zeg :wow: helemaal een sprekend beestje

heel veel succes samen verder en als je over een tijdje weer les gaat nemen zul je zien dat het oude niveau voor jouw gevoel kwa zit enzo weer snel terug komt

nathalieeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 12:35

Wat een verhaal zeg.. Je hebt een onwijs gaaf paard, ik ben helemaal verliefd op die kleur, echt helemaal geweldig :oo !
Ik vind het rijden er heel netjes uitzien, lekker ontspannen! Aanvullend commentaar heb ik niet, ga zo door :) !

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 17:26

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de nieuwe regels van RT-HAW voldoen verwijderd.

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 20:56

RT-HAW > RIJ-ITP op verzoek van TS.

Waldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-09 15:28

Dankjewel weer voor de lieve reacties!
Het doet me echt goed om dat allemaal te lezen!
Daarom heb ik ook, in overleg met Faelivrin mijn topic verplaatst.
Eigenlijk was het al mijn bedoeling om het bij in the picture te zetten, maar ik heb horses @work aangezien voor rijden in the picture.

@Frenka; ik denk dat je gelijk hebt dat als ik mijn laarzen aandoe, ik mijn benen ook beter zal houden. Nu die stap nog even zetten...
@Monique; ik heb de foto's nog niet naar Leo gestuurd... stom, heb ik gewoon nog helemaal niet aan gedacht. Ga het zo gelijk even doen. Dankjewel voor je lieve berichtje, echt super!
@Marcha; ik heb inderdaad het idee dat Floor er nu ook gewoon weer klaar voor is en plezier in heeft, dus dat is ook zeker heel fijn om te merken. En ze is zeker weer licht aan het worden.
@Lysander; zonder die mensen op stal was ik nooit meer zover gekomen! Zij hebben me echt af en toe er bijna op moeten duwen, omdat ik nog niet wilde omdat ik bang was dat het weer fout zou gaan. En je hebt gelijk, als ik ontspan doet Floor dat ook. Het is een enorme wisselwerking (negatief en positief). En ik moet goed blijven bedenken dat ik positief moet blijven denken, dan blijft zij dat ook. Op de momenten dat ik afwachtender wordt, weet Floor gewoon niet meer wat ze aan me heeft en gaat ze rond kijken wat er is. Daar moet ik me echt bewust van worden (en blijven).
@Syl; dankjewel voor je lieve berichtje! ik heb je ook een pb teruggestuurd.
@Pipi; daar heb je helemaal gelijk in. Het heeft nu al zo lang geduurd, ik ga echt niks overhaasten. Die paar maanden of misschien weken maken ook niks meer uit. Alles op z'n tijd als Floor en ik er klaar voor zijn :)
@Axel_Valerie; ik heb mijn beugels vanmorgen weer gelijk gemaakt, het bleek dat mijn ene beugel een half gaatje langer was dan de andere, en dat scheelde dus al heel veel.
@tita; dankjewel! Ik merk nu al dat als ik er wat langer opzit, het allemaal al makkelijker gaat dan als ik net opstap. Dus het gevoel komt inderdaad terug, gelukkig :)
We hebben nog genoeg te doen, maar we hebben alle tijd :)