Wat is het raarste dat je op het ruiterpad bent tegengekomen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 15:26

ooit een stelletje tegen gekomen die een "nummetje " aan het maken waren op het ruiterpad,ik kwam met mijn pony in volle galop aan en.....kon niet anders dan erover heen springen :o
die kop van die gozer die bovenop lag,,zal het nooit meer vergeten! :D
(is wel 21 jaar geleden gebeurt hoor,maar kan er nog smakelijk om lachen!)

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 15:28

ja ik vond het ook vrij bijzonder maar ze liepen met 2 olifanten en wat mensen erom heen

godzijdank stond ik met paard aan de hand

manonxxlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 15:31

Een naakte man :oo wat was ik blij dat ik niet alleen met mn paard op buitenrit was..
We zagen hem al van een afstandje dus we zijn maar snel omgekeerd :')

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-09 15:32

Een vierspan ben ik trouwens ook nog eens tegengekomen bedenk ik me net. De aanspanning was precies even breed als het pad.

mntj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 15:33

ooit als kind reed ik met mn pony in de polder en er kwam een fietser van voor aan. ik dacht wat fiets die man toch raar.
paar keer trappen en dan niet meer, weer trappen en weer stoppen enz,enz.
toen die dichterbij kwam zag ik dat ie zich aan het aftr was.
kon er wel om lachen.
ook vaak in het recreatie gebied. stelletjes die denken rustig te kunnen krikken.

mntj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 15:34

hestejente schreef:
Een vierspan ben ik trouwens ook nog eens tegengekomen bedenk ik me net. De aanspanning was precies even breed als het pad.

kan je paard ook lekker op reageren. hoop zijn er geen aangespannen paarden gewend.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-09 15:35

mntj schreef:
hestejente schreef:

kan je paard ook lekker op reageren. hoop zijn er geen aangespannen paarden gewend.

Hij had ook inderdaad ogen op steeltjes :wow:

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 15:37

Iemand die een lekkere drol aan het draaien was, een motorcrosser, een hardloop wedstrijd (dus een heel peleton mensen en dan is een duinpadje errug smal)...en mijn eigen baas die het nodig vond op het ruiterpad te joggen....heb m later uitgelegd dat dit een hele onverstandige zet van zijn kant is .....paardenpad is voor paarden. We hebben niet overla de ruimtem, joggers, fietsers ed wel.....
O ja, en een reiger die midden op het pad stond en niet weg wilde gaan ...ik had m van zijn andere plekje 'verstoten', dus wraak...ben maar met boog er omheen gegaan.

Eigenlijk vind ik nog steeds het meest bijzondere: een klein vosje wat in de hoek van de buitenbak aan het kijken was hoe ik aan het rijden was. Zodra ik iets zei was ie weg maar anders bleef hij geinteresseerd kijken.....
Laatst bijgewerkt door nomorebokt op 08-05-09 15:43, in het totaal 1 keer bewerkt

SpeedyLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 15:38

Niet op het pad maar aan de zijkant van het pad een WILDZWIJN! Een hele grote.. *-:)
De ponys schrokken niet, maar eerder IK..! :o :P

Sies

Re: Wat is het raarste dat je op het ruiterpad bent tegengekomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 15:39

gister een ree!
Maar ook wel eens een potloodventer

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 15:41

Aan een olifant kan ik niet tippen :P

Wel een fazant die dat stuk ruiterpad tot zijn territorium had gebombardeerd,erg leuk...iedere keer dat ik met mijn bijrijdpaardje (Shire) langsreed :o Hij ging voluit in de aanval maar paardlief sjokte gewoon door en om te voorkomen dat hij geplet werd koos hij toch maar weer het "hazenpad" :=

Verder,tentjes op het ruiterpad of vlak erlangs..fijn die scheerlijnen :+
Hondenschool die training houd en de honden netjes "af" laat liggen op het ruiterpad en je venijnig en woest aankijkt als je vraag of je er even langs mag :+
Uitgescholden worden door een stel (s)joggers omdat je op "hun" zandpad loopt :?
Potloodventers,rummicupende stelletjes en wildplassers...tsja er is een periode geweest dat paard en ik er niet meer van op keken ;)

Verder kom ik meer gewoon langs de weg...levert weer heul andere taferelen op :D

LetsgoKelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 15:42

Ik ben zo'n 6 jaar geleden een naakte man tegen gekomen die lag te zonnen,
het enige wat ik me nog kan herinneren is dat hij hele rode ballen had! :# :wow:

Tsjah.. Daar staar je dan naar, had dat toen nog niet vaak gezien. :o

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 15:42

Oh ja, een coyote met pups en een zwarte beer, maar dat was in Canada :D

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 15:43

Sim0ne schreef:
Oh ja, een coyote met pups en een zwarte beer, maar dat was in Canada :D

Dat is niet eerlijk...als we zo gaan beginnen ken ik er nog wel een }> Safari te paard in Zuid-Afrika :o :D ;) daar heb ik verdorie niet de olifant gezien :P

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 15:45

mensen die een partytent op hadden gezet, radio aan, en barbeque aan hadden staan met vlees.

mijn paard had echt zoiets van: wat is dit??? stond een beetje moeilijk te doen en stond vervolgens te schijten... die lui maakten nog een opmerking van: hallo, ik zit hier te eten!
toen heb ik teruggezegd dat het hier een ruiterpad was.

hmz, stonden ze heel raar van te kijken, maa op de terugweg (1,5 uur later?) stonden ze er gewoon nog steeds. bij de drol van mijn paard gezellig te eten :P

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 15:47

Het ruiterpad bij ons komt langs een stuk waar homo's een ontmoetingsplaats hebben gemaakt dus ik zie met regelmaat als het wat beter weer is: naakte mannen... Helaas heb ik ze ook wel eens gezien tijdens hun spelletjes... Tsja ik kijk dan toch het liefst de andere kant op ;)

Of een bewegende stilstaande auto waarvan de ramen vochtig zijn :+ Daar kijk ik maar niet in.

Helaas komen kom ik tegenwoordig steeds vaken crossmotors tegen op het ruiterpad... dat vind ik wat minder leuk, helemaal als ze gewoon kei hard door scheuren.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 15:47

Zij.... Alleen zo snuif je de buitenlucht op...verser kan niet en er is niet mee geknoeid :D

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 15:49

Gelukkig hebben mijn broertjes ook crossmotoren en die starten ze vaak in de garage en op het erf, dus de paarden zijn eraan gewend. Ik kom ze in het bos ook regelmatig tegen, als ze er niet aan gewend zouden zijn, is het echt levensgevaarlijk....

sambagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 15:54

druk in de weer zijnde stelletjes en een keer een kind op een driewielertje. Ik had toen een verzorg haflinger en het was midden op ons cross pad, daar mocht ze altijd ff gaan........ kind viel van schrik van het fietsje en haffie had tegenwoordigheid van geest om over het fietsje heen te springen...... ben terug gereden en toch kwaad geworden op die ouders die zaten te vissen!!

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 16:12

Omg, komen weer leuke voorbij :D
Olifant is toch wel heel uitzonderlijk :')

Ik kom zelf regelmatig sporters op het ruiterpad tegen. In groepen zijn ze regelmatig op bepaalde plekken op het pad aan het sporten. Sommige paarden vinden dat nogal griezelig. Hardlopers op het ruiterpad vind ik vaak erg vervelend. Vaak hebben die ook geen idee dat een paard nog wel eens over ze heen zou kunnen lopen. Ook wel eens een krikkend stelletje tegengekomen.

Verder weleens mensen tegen gekomen die midden op het pad aan het picknicken waren, op een pad waar ik vaak een flinke galop maakt. Het is een open veld met hoog gras en een bocht in het pad, maar mensen die dus laag zitten, zijn slecht te zien. Levengevaarlijk.
Net zoiets wat hier voorbij kwam: je kind met een emmer een schep op het ruiterpad zetten. WTF, hoe kom je daarbij!?

Een buitenrijmaatje is wel eens een kabauter tegen gekomen :')

AnnemiekvM

Re: Wat is het raarste dat je op het ruiterpad bent tegengekomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 16:22

Iemand met diaree!! En ik had een hele groep kinders bij me...
Dat was wel erg, want ze moesten heel erg lachen en die man was superberoerd. Ik schaamde me echt heel erg.

Verder nog een keer een stelletje die hevig de liefde aan het bedrijven waren. Paard schrikt en blijft als een standbeeld staan... Dat was ongeveer de enige keer dat hij wat mij betreft had mogen wegrennen.

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 16:33

op het gallopeerrondje 2 bejaarden en boos dat ze waren..verder kom ik veel naja 'gestoord' is een groot woord maar er zit hier zon jeugdinrichting voor ontspoorde jongeren, ik reed erlangs met mijn paard en ze stonden uit hun raam te staren op de terug weg was het een speelkwartier ofzo.. in principe niet erg totdat ik ze over het hek zag klimmen en richting mij zag rennen, :7 heb mijn paard nog nooit zo hard laten lopen. Kom er nooit meer langs, maar heb gehoord dat ze willen uitbreiden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 16:39

Reeën, hazen en eekhoorntjes.

Maar zo nu en dan ook wel eens motorcrossers. }>

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 16:40

Ik toen nu toe alleen de rechtmatige bewoners van het bos/ de heide. (dus zwijnen, vogels, eekhoorns, reeën) Had vorige week een hert die een stukje achter mij aanliep, toen ik uiteindelijk toch maar een foto van haar wilde maken schrok mn fjord zo erg (die had dus helemaal niet in de gaten dat we 'achtervolgd' werden) dat de hinde helaas wegliep ;(

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 16:41

Ohja, kom ook weleens blowende jongeren tegen. De vorige keer kwam ik heel stilletjes aan en die gast draait zich om en schrikt zich dood dat er ineens een paard voor z'n neus staat :D