Ik heb eigenlijk nog nooit gezeurd. Mijn vader's peetoom (buurman) heeft mijn vader staan overhalen, Want...
Hij had ooit een A pony gekocht voor zijn nichtjes (3 meisjes) die waren te groot geworden en de A pony werd doorverkocht
aan de buren, die was toen ook te groot geworden, en toen heeft mijn vaders peetoom, mijn vader overgehaald, dat het zo'n
lieve pony was, en dat hij in de buurt moest blijven, en dat ik mooi oud genoeg was, (ik was 5 jaar). Mijn vader's peetoom reed zelf ook paard, hij had een stuk of 10 paarden. En hij wou graag dat iedereen in de buurt ging paardrijden.

En toen kreeg ik dus de pony. Als jullie het nog snappen.

En die kleine A pony heb ik nog steeds.
En natuurlijk kun je niet je hele leven op een A pony rijden, dus kreeg ik toen ik 10 jaar was een C pony. Mijn vader had het zelf ook in de gaten, dat ik niet op een A pony kon blijven rijden. Mijn vader wou zelf liever een fries kopen (kon hij ook voor de koets), maar toen heeft dus de oude eigenaar van die A pony (waar wij hem van hebben gekocht) overgehaald, dat je met een fries niet op de ponyclub kon. En als ik dan ooit op de ponyclub ging, kon dat dus niet.

Dus zo kwam die C pony.
En natuurlijk was het een irritant pony'tje. Dus ik ging een beetje rond hobbelen., kwam mijn vader op een dag mee aan, dat ik ook wel een priveles mocht

. Dus zo gezegt zo gedaan, ik ging naar priveles. Super spannend en gezellig. En 1 jaar priveles te hebben gehad, heeft mijn instucteur mijn vader overgehaald, dat de ponyclub erg gezellig enzo was. Dus toen naar de ponyclub, En toen heeft mijn instucteur mijn vader overgehaald, dat ik goed reed en dat ik gewoon concours moest gaan starten.

Toen moest ik dus wel zeuren. Haha, maar mijn vader luistert snel naar andere mensen, dus zo gezegt zo gedaan. Ik mocht concours rijden.
En toen had ik mijn eerste concours gereden, kwam het bericht, dat ik ook al weer te klein werd voor die C pony.

Dus weer op zoek naar een andere pony. Instucteur, vriendin instucteur, mijn moeder en ik mee om een dagje pony's te gaan kijken.

Mijn instucteur had 4 pony's opgezocht wat haar wel wat leek en zo gingen we een dagje gezellig pony's kijken. Met niet het plan om een paard te kopen, want dan konden we altijd nog een dagje kijken naar pony's als er niets tussen zat.

Dit waren de 4 pony's.
1. E pony-Trok heel erg in je hand en hij hing, ik vond hem niet fijn.
2. D pony- 2 jaar niet meer goed gereden, (1x in de maand) had M1 gelopen, maar was niet vooruit te branden. Je had sporen en zweep en nog kwamen we niet vooruit.
3. E pony- een super goed, braaf paard, wat netjes naar je luisterde, trok niet, was niet sloom ( dit paard heb ik nu)
4. E pony- pony steigerde en bokte als je been gaf. En dat wou ik dus niet hebben.
En zo kwamen we dus aan onze laatste pony, wie ik nog steeds heb.

sorry voor het lange verhaal.

Hopelijk snappen jullie het een beetje. Het is wel snel en kort uitgelegt, want in het echt ging het veeeeel moeilijker.