Ik ben bijzonder enorm vreselijk boos!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

favorietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 23:25

ik herken het, wij hebben ook zo'n paard op stal staan. Maar dat paard wordt ook nog eens heel slecht verzorgt, echt zielig.
Als ik jou was zou ik haar gewoon aanspreken op haar gedrag, en vertellen waarom je het zielig vind, mischien is ze wel bang?
maak er wel werk van en zorg dat meerdere mensen haar aanspreken op haar gedarg!!
su6 ermee!!

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 13:30

Helaas komt dat probleem vaker voor Boos! Kan er ook erg boos om worden maar ja.. wat kun je eraan doen Verward Lips are sealed Op mijn oude stal heeft een meisje het paardje gekocht wat ik eerst wilde kopen... leuke E pony half arabiertje. Ik heb er toen van afgezien omdat ze een luchtzuiger was. Nu staat ze te koop omdat ze haar helemaal afgestompt hebben en zo neurotisch is geworden dat ze niet meer stil kan staan. Ze zijn elke dag met haar gaan lessen en ze moest alleen nog maar presteren.. geen tijd voor ontspanning. Ze is pas 5 jaar oud. Dat meisje viel er vaak af en nu is de merrie helemaal doorgedraaid. De moeder zei dat je met een paard status hebt en kwam ook iedere dag op haar hakjes het erf op Scheve mond

Ze willen haar voor € 3500 verkopen , wat volgens de moeder de slachtprijs is Verward Lips are sealed wat je natuurlijk voor een doorgedraaide pony zonder papieren en luchtzuiger nooit krijgt en anders dan gaat ze naar de slacht Boos! Ze hebben namelijk al een Z paard gekocht en daardoor moet de pony weg voor het Z paard er komt... tsssssk ze denken dat op het Z paard de knopjes zitten... denk dat ze die snel kwijt zijn. Ik vind het echt heel zielig voor de merrie maar helaas heb ik ook geen geldboom op mijn rug en ben super blij met mijn eigen ventje... Ik hoop dat de merrie nog verkocht wordt. Sommige mensen denken dat een paard een gebruiksvoorwerp is en een stukje speelgoed.. als je er genoeg van hebt en je hebt het gesloopt... koop je toch weer een nieuwe.. makkelijk zat Boos!

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 13:32

bubbels schreef:
Ik wil hem best wel elke dag losgooien, maar dat vinden ze vast niet goed. Eigenlijk moet ik me daar niks van aantrekken.

Ik zal daar toch mee uitkijken want als je geen toestemming hebt en er gebeurd iets met het paard, dan ben jij verantwoordelijk.

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-03 19:24

Het probleem is dat als je iets zegt ze geowon de andere kant uit kijken of zeggen dat ik me er niet mee moet bemoeien. In het begin reed ik ook wel eens op het beessie. En later longeerde ik hem ook wel eens, maar nu hoeft dat niet meer volgens hun.

spoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 14:32

kun je niet aanbieden om dat paard bij te rijden ofzow? En anders moet je dat paard gewoon losgooien, zij doen er toch niks mee. Ik kan me by the way ook zooooooooo boos maken over van die mensen!! Dat haat ik echt :@:@:@

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-03 14:27

Ik heb het gister voorgesteld, heb het heel lief gebracht, dat ik echt niet boos op haar was enzo, en na een beetje tegenstribbelen heeft ze toegezegd. Ik mag longeren, losgooien en rijden. Haha!

Yentl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 14:45

Stap er op af.(makkelijker gezegd dan gedaan dat weet ik). Dit is toch niet normaal Boos! Die mensen verdienen geen paard,bah Boos! Ik zie net dat je eral op afgestapt bent,goed zo Lachen

Lon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 15:03

Ik heb het 2x op stal gezien. Allebei meisjes van een jaar of 14 die eerst perse een pony moesten en een half jaar later perse een vriendje. Dus dan kon de pony wegrotten. T mooiste was dat anderen niet op de pony mochten klimmen want pappie en mammie vonden dat ze niet betaalden voor een pony die alleen maar door anderen gereden werd. Beide dames hebben hun pony uiteindelijk verkocht, de een na een paar maanden, de ander na ruim anderhalf jaar. Ik vind t schandalig. En misschien issut ook wel beetje jaloezie. Ik wil al zeker 10 jaar een paardje en heb nooit het geld of de tijd gehad en dan zie je 2 van t(r)uthola's 2 fijne pony's slagerklaar maken. Frusty

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 15:13

Ik snap helemaal wat je bedoelt. Op mijn vorige stal hadden we 30 van zulke paarden. Alleen ware die 10 jaar terug in de bloei van hun leven, maar aangezien ze maar 1 maal per week uit hun stal komen zijn ze allang vergeten wat de bloei van hun leven ook alweer was.

dell_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 16:07

En hoe gaat het rijden enzo? Ja zulke verwende mensen zijn er veel. Als ze dr nou een aan mij geven ben ik ook weer blij Haha! Maar ja je ziet dat die ouders net zo erg zijn!

FuNcKyLaDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 15:41

Arno24 schreef:
Helaas heb ik dat probleem bij mij op stal ook. Er zijn veel mensen die nog niet eens zin hebben om 1 paard te rijden. Meestal zie je die paarden dan ook gewoon op stal staan, of ze gooien hem even snel in de stapmolen. Wel heel stoer rondlopen met een houding van, ik heb een paard. Aan die mensen kan ik dan ook alleen maar zeggen, een paard heeft training nodig! Zelf heb ik 2 paarden, de een is Z dressuur, de ander ZZ dressuur en Z springen. Die moeten elke dag hun beweging en training hebben en ik doe het met alle plezier en liefde. Het doet mij dan ook pijn in m'n hart als ik dit soort taferelen zie of ervan hoor. Veel mensen kopen een paard in een opwelling. Helaas kun je er weinig tegen doen, aangezien er nog steeds mensen zijn die paarden verkopen zonder te kijken aan wie ze hem/haar verkopen.

wie zijn dat dan?

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 15:43

Oud topic.