Fantasieprijzen of werkelijke waarde

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 11:53

Ik denk dat je zo'n merrie idd beter door kan trainen tot de Z. Een paar wp en je kan het sport-predikaat aanvragen wat voor fokkers interessant is. En voor de leeftijd zou ik niet zo bang zijn. Als de merrie een beetje braaf te rijden is, kan je haar ook verkopen aan een ponyruiter die net de overstap naar de paarden maakt. En daar willen ze dan ook best goed voor betalen.

Ik heb zelf nooit een vraagprijs maar een vaste prijs.
Ik kijk een beetje rond wat voor vergelijkbare paarden/pony's wordt gevraagd en ga daar iets onder zitten. Maar zeg wel meteen tegen mensen dat over de prijs niet gehandeld wordt. Weten ze meteen waar ze aan toe zijn en het selecteert een hoop "kijkers" die alleen nieuwsgierig zijn.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 12:31

Wil degene die haar nu rijdt niet uitbrengen tot en met de Z1 (voor idd het sportpredikaat)?
Ik zou daarvoor kiezen en dan te koop zetten. Ik zou haar nu niet laten dekken, maar proberen haar te verkopen als sportmerrie.
Nou ben ik niet thuis in de fokkerijwereld, maar ik heb het idee dat een paard in de sportwereld meer opbrengt dan in fokkerijland of zie ik dat verkeerd.
En als je haar aan het einde van de zomer verkoopt is ze nog steeds 10 maar inmiddels wel Z-dressuur wat toch veel beter verkoopt dan M-dressuur.

astridh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-03 12:49

Fitzroy schreef:
Wil degene die haar nu rijdt niet uitbrengen tot en met de Z1 (voor idd het sportpredikaat)?
......
En als je haar aan het einde van de zomer verkoopt is ze nog steeds 10 maar inmiddels wel Z-dressuur wat toch veel beter verkoopt dan M-dressuur.

Ja dat wil ze wel maar de nieuwe wp regeling heeft wat roet in het eten gegooid. Ze heeft nu 4 winstpunten in de M1 en door vakantie e.d. was het niet meer mogelijk om voor 1 april nog een wedstrijd te starten. Dat betekent dat ze nog 6 wp in de m1 moet halen en 10 in de M2. Om sportmerrie te worden heb je er ook nog 5 in de Z1 nodig. Dat zijn aardig wat wedstrijden lijkt me (misschien een weekje Almelo Haha! ). Maar wie weet, als het zo snel vooruit gaat als de afgelopen weken....(ervaring leert echter dat na een periode van snelle vooruitgang ook altijd weer een periode van stilstand volgt). Maar misschien is het wel een goed idee om haar nog niet te laten dekken en gewoon even af te wachten, dan kunnen we haar de winter door nog altijd doortrainen.

Antoinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 13:34

Citaat:
Maar hoe bepaal je nu zelf de vraagprijs als je een paard wilt verkopen

Wij wilden het ook een keer weten hoeveel Magic nou waard is. Toen hebben we dat aan mijn intructeur (die tevens handelaar is) gevraagd.
Dit was gewoon om een indicatie te krijgen. Het hangt er ook maat net vanaf wat iemand zoekt.

Het was trouwens een erg mooi antwoord *LOL* Een bedrag dat we er nooit meer van onze levensdagen voor terug krijgen

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 18:33

Picasso"]
[quote="runningkawa schreef:
bij mij was 10.000 gulden een gewoon leuk paard
5000 gulden was voo mij een leuk recreatie paard.

Dus er is ook verschil tussen wat iemand goed vind. Lachen

Precies, voor onder de 10.000 gulden (vroeger), kocht en koop je niet zoveel als je echt leuk aan wedstrijden mee wilt doen. Tja en als je echt iets aparts wilt dan zal je diep in de buidel moeten tasten.....
[/quote]
Grotendeels mee eens,
hoewel ik zelf veel plezier denk te gaan beleven met mijn hengst die ik vorig jaar kocht voor geld waar je net een Haf voor hebt.
Maar het wordt wel steeds moeilijker om tegen een mazzeltje aan te lopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 18:44

idd
ik kocht Kawa ook goedkoop en daar dus ook mazzel mee.

maar ik kocht hem ook van een kennis en had hem daar al een jaar gereden.
Volgens hem was Kawa niet goed genoeg voor de springsport.
Ik riep al een hele tijd dat het voor Kawa allemaal veels te snel was gegaan en dat hij het in zijn hoofd allemaal niet kon verwerken.

Dus Kawa gekocht
meteen 3 maanden op de wei gegooit en daarna rustig aan begonnen
En hij heeft gesprongen zoals hij daarvoor nog niet gedaan had.

Citaat:
Maar hoe bepaal je nu zelf de vraagprijs als je een paard wilt verkopen

en dan vervolgens sprong hij dus letterlijk de sterren van de hemel
en als er dan gewoon ff tussen neus en lippen door, met bedragen word gegooit, weet je iig wat minimaal je paard waard is.

Als ik gehandeld zou hebben, zou er vast nog wel meer uit te slepen zijn geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 18:48

Ow ja
Een goed sportpaard kopen is niet zo moeilijk.
Maar het ook een sportpaard laten is al een ander verhaal.
Laat staan van een jonge 3jarige, die niet bereden is, een sportpaard maken.
Dat is niet voor iedereen weggelegd Sjuim.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 19:01

Nou, geef mij maar een betaalbare groene 3-jarige dan een ouder paard dat niet goed is aangereden. En juist daarvan zijn er meer dan genoeg. L zegt mij niets, kan ik zelf ook een paard naar toe rijden. Je kunt L wordne met een paard door totaal verkeerd te rijden.
Een Z paard zit vaak boven het budget, en bovendien looop ik altijd te verkondigen dat ik ook wel makkelijk wp kan halen in de B door emt een Z paard te starten dat ik liever zelf het paard klaarmaak. DAn is tenminste alles eraan mijn werk (goed of slecth Haha! ) en kan ik volledig met de eer strijken Haha!