Waren jullie vroeger ook zo Penny? :=

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 12:46

Olijkje schreef:
Ja, ik had ook superveel van dat soort zelfgemaakte plaatjes boekjes, en ik maakte altijd begrotingen voor het kopen van paardenspullen, en hoelang ik nog moest sparen voor een pony. Maar heb het nog steeds wel hoor, kan echt dagen verdoen aan het bekijken van mooie foto's, en het invlechten van de pony's... :+
Ook maakte ik altijd bakplattegronden, en dan ging ik proefjes oefenen op papier, stippellijn was draf, strepenlijn was galop en één doorgetrokken streep was stap :P

ZOOO HERKENBAARRRRRR!! :D

Whinnylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 12:50

takkie_muis schreef:
ik ook :o

ik moest altijd een wei in als ik er langs ging op de fiets ofzo had altijd snoepjes mee :=

Grinssss ik had touwtjes aan mijn stuur gemaakt (teugels :j ) en natuurlijk lichtrijden op de fiets!

Anoniem

Re: Waren jullie vroeger ook zo Penny? :=

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 12:52

dat herken ik ook :P
gingen we een wedstrijdje houden wie het snelst was :o

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 12:53

hahahah jaaa van dieproefjes op papier deed ik ook hahaha!

Wij mochten op de manege ook altijd zelf kiezen op wie we wilden en dat wist ik dat niet.. dacht ik altijd een week over na. Nouhad ik met een vriendinnetje toen zo een lijst gemaakt met alle ponys en paarden, alle zadel nummers ook onthouden :P en dan gingen we aan de telefoon bekijken wie we gingen de volgende les ahahahah die goeie oude tijd :P

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 12:54

Whinnylando schreef:
Grinssss ik had touwtjes aan mijn stuur gemaakt (teugels :j ) en natuurlijk lichtrijden op de fiets!

Ben ik blij dak niet de enige blijk te zijn die dat deed. :o

Lauriedropje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 12:55

Hahahaaaahahaa! Jaaaa! Ik deed ook altijd net of mijn fiets een paard was.... Lang leve de fantasie! (ach, het is natuurlijk ook een "stalen ros")

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 12:59

hihi, ik heb op zolder nog steeds een kartonnen doosje staan waarin ik vroeger al mijn paardenschatten verzamelde!
Posters, stickers, een blaadje van een friese dekhengst, kaarten, etc. zitten er allemaal in.

Toch vond ik mezelf niet vreselijk penny! Maar als ik nu terugdenk...oeioei!
Mijn toenmalige paardrij-vriendin was nog erger!

Haar ouders hadden een paard gemaakt waarop je kon zitten, incl. stoffen hoofdstelletje, zadeltje etc! Die nam ze dan mee naar mijn huis en in de achtertuin gingen we dan paardrijden op onze lievelingspony's van de manege. Ik had ringen van de schommel en die bond ik vast aan de handvaten van de container(als stijgbeugels) Teugels maakten we door een halstertouw vast te maken aan de handvaten en zo konden we tegelijk paardrijden!
En af en toe wisselden we, bedachten de meest mooie namen voor ons container en stoffen paard, en daar gingen we, in gedachten in vliegende galop over het strand! :D :D
Echt geweldig die tijd!

Verder heeft ze een keer voor mijn verjaardag van ieder manege paard/pony een cadeautje gegeven. Zelf gemaakte boekjes met de figuren erin, gedichtjes, stickers, posters nou en ga zo maar door, was wel echt heel leuk!

Het toppunt is ons tijdelijke paardenblaadje Paardenpraat. Ik tekende dan een poster na uit de penny en dat was de voorkant. Verder deden we er dan een quiz in, informatie over rassen etc. En gewoon proberen op school te verkopen, hahah! Owow..wat waren wij penny! :D

djelysia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 13:34

zo herkenbaar :) ik heb nooit anders geweten dan paarden. Vanaf men 5 jaar ben ik op een paard gezet en rond men 9e begon het echte PENNY :p meisje in me boven te komen WEL 25 VAN DIE MINI paardjes had ik en kon er uren mee spelen ! En verzon verhalen dat het mijn manege was (met barbies :p :) )
en Ik deed alsof ik paarden moest beleren en door verkopen ( had ik van men moeder gezien in de stal :) ) En uren bij de paardjes vlechtjes draaie ... ZOO waar is die tijd zeg ? :)

Whinnylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 14:09

Op zolder djelysia....

djelysia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 14:14

hahaha zeker en vast ( bij mij in de garage :) )

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 17:36

djelysia schreef:
zo herkenbaar :) ik heb nooit anders geweten dan paarden. Vanaf men 5 jaar ben ik op een paard gezet en rond men 9e begon het echte PENNY :p meisje in me boven te komen WEL 25 VAN DIE MINI paardjes had ik en kon er uren mee spelen ! En verzon verhalen dat het mijn manege was (met barbies :p :) )
en Ik deed alsof ik paarden moest beleren en door verkopen ( had ik van men moeder gezien in de stal :) ) En uren bij de paardjes vlechtjes draaie ... ZOO waar is die tijd zeg ? :)

Dat deed ik ook altijd.. lessen organsiseren, alle paardjes hadden een eigen naam, zadel en karakter.. :P
En uiteraard vond ik alles zielig,een paard een tik over de neus geven als die beet was niet de oplossing, sporen waren verschrikkelijk hahaha en zo nog veel meer.. :P

prinero

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 19:21

Oh meeeeeen mijn hele kamer was paard! Ik had een miniatuur stal met 20 paardjes die ik allemaal bijhield in een boekje; naam, ras, leeftijd en natuurlijk waar ze 'goed in waren'.
Ook mijn behang was paard.. en mijn dekbedovertrek ook!
Op mijn 10e kreeg ik mijn eigen paardje en toen ook met een groepje in de stal slapen als de paarden het land op waren...
Verder heb ik laatst mijn mega collectie Penny's en Clubpenny's weggedaan :P

Whoops1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 22:31

Mindfields schreef:
Whinnylando schreef:

Ben ik blij dak niet de enige blijk te zijn die dat deed. :o

Hahaha, hier nog eentje!

En mijn 3 versnellingen waren dan altijd ;
1 - stap
2 - draf
3 - galop

:+

Zo fietste ik & een vriendin altijd door de polder opweg of terug vanaf de manege.. :Y)

Whinnylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 23:06

Volgens mij zijn die "fietsende penny's" later de echte "die hards " _O-

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 23:07

Ik was vroeger ook een super penny...
Stond er een paard in de wei kon ik je zo zeggen welk ras het was met een hele beschrijving erbij...
Misschien wist ik vroeger nog wel meer dan nu... :+
Heb nu nog volgeschreven paardendagboekjes hier liggen... :o
Ook maakte ik paardentaarten (met fruit, brokken en brood), ik had een heel recepten boek..

Ook kon ik in de zomer uren lang achterstevoren op mijn buik op mijn pony liggen (!!) met de penny/ponyclub op zijn kont. :+: [**] vreten op het land en ik lezen, daar ben ik uren zoet mee geweest. :)

Barbies had ik ook, maar nog meer paarden (geen ken, die kwam er niet in :+ ). Speelde de hele dag manege met vriendinnen.

Maar nog leuker dan de penny vond ik toch de ponyclub. Molly en haar paardje Malle roepen nu nog leuke herinneringen op. ;)

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 00:28

Lauriedropje schreef:
Over die manege van lego gesproken.... volgens mij heb ik in de berging nog een echte lego-manege liggen. Was van zo'n "meisjes-lego lijn" (maar niet met die grotere poppetjes, dat was na mijn tijd) Paradisa heette die lijn van Lego. Zie foto: http://www.1000steine.com/brickset/images/6419-1.jpg

Heeee die heb k ook!! :+

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 00:36

Telt het ook als je nu (30+) nog een meter Penny's hebt bewaard en er af en toe nog eentje leest ook? :o
Ik zag in elk weiland een potentieel verzorgpaard... zelfs aan de andere kant van het land, ik vond dat ik dat wel ging redden op de fiets... :')

Whinnylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 09:57

Owwww Molly en Malle, die waren geweldig. Ik krijg weemoed naar een bijna vergeten tijd. Zijn die strips nog te krijgen?

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 10:11

Ik maakte dus echt soep voor mijn paarden, emmer met gras, en tuinkruiden uit de tuin. :')

Mijn pony heeft me zelfs weleens een schop gegeven omdat hij na úúren het borsten, vlechtjes maken, om zijn nek hangen echt meer dan zat was. :D

Mijn pony was het meest vette, luie varken dat je kon vinden, want straf geven deed ik natuurlijk nooit, ík was niet zon dierenbeul. :+

Ik zag natuurlijk ook overal verwaarloosde paarden, heb nog weleens hooglijk verontwaardigd bij de DB aan de lijn gehangen om een shetje dat met 1 jaar al bereden werd (niet dat dat hielp natuurlijk)

En dan zeurde ik mijn ouders gek om die verwaarloosde paarden ook te 'redden'.

Ik gaf ook iedereen ongevraagd advies, want als echte Penny wist ik er natuurlijk ook alles van.
Nou ja, dat laatste is nooit meer overgegaan. :Y) 8)7 O:)

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 10:15

Whhahahaha ik herken mezelf helemaal :P
Paarden stickers, kaarten verzamelboekjes, stapels penny's, speelgoedpaardjes met ieder een eigen naam en een barbie zadelkamer zelf gefabriseerd.

het vertellen welk ras het paard was als we langs een weiland reden en dan ook de fatasieeen dat je een eigen hok hebt waar je met je vriendinnen zit en dan staan de paarden buiten op je te wachten en dan gebeurd er iets in het dorp en dan race je daar op de paarden naar toe :')

manege paarden en dan zeggen dat het je eigen paard is.. ( met roze elastiekjes op een ruin :P )
verhaal hierboven, paarden slaan was in mijn ogen ook mishandeling 8-) :P

zucht is was echt erg :P

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 10:20

Bij mij was trouwens niets veilig.

Zo had ik in de konijnenhokken poezieplaatjes geplakt, want het moest toch wel heel saai zijn voor de konijnen om naar die kale planken te kijken. :D

En ik borstelde onze kippen ook.

Lauriedropje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 10:42

@ randalinpony: Hahaha wat jij zegt is inderdaad ook heeeel herkenbaar! Ik vond ook elk paard wat er slordig uitzag en op een wei met weinig gras stond "zwaar verwaarloosd". En natuurlijk wierp ik me dan op tot redder. Want door er iedere dag langs te fietsen met mijn paardensnoepjes en handjes gras kon ik uiteraard zijn leven redden. En inderdaad zeurde ik dan 's avonds bij mijn ouders dat we er ECHT iets aan moesten doen, want het was ZO ZIELIG.... hij kon toch best in onze tuin?

En ik ging erg ver in het "zielige beestjes" verhaal.... zelfs mijn knuffels hadden een ziel en mochten niet helemaal alleen in een donker hoekje in de kast liggen. :D

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 10:51

Als ik vroeger thuis kwam van de les vertelde ik altijd dat het paard waar ik op zat heeel hard ging rennen en bokken en steigeren, maar IK beleef er op zitten.
Uit eindelijk zat ik op de braafste pony die er was.

De manege waar ik vroeger reed, is nu gestopt, maar die mensen hebben een springstal nu, en ik "werk" daar wel eens, grappig, ze weten al mijn verhalen nog...

Whinnylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 20:59

Whahaah Randalin, jij borstelde de kippen. Ik bandageerde onze hond met verband.

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 21:09

Hahahaha echt een penny was ik vroegáh :')
in verlichte zit over heuveltjes in de berm, zelf boekjes maken met info uit jawel, de penny! :D
en nog zooo veel meeer :')