Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Dees schreef:Kijk, dat is pas een opleiding, een dure titel in de biologie.biomedici, scheikunde....
Dan ga je in de nabije toekomst (na afstuderen!) tenminste een GOED salaris verdienen, waarvan je wel enkele paarden achter je eigen huis zult kunnen gaan betalen.
Kunnen die HBO-paardenpoetsers leuk voor jou aan de slag, terwijl jij met je sangria in de tuin bij het zwembad zont.
Lieve dametjes (en heertjes); zoek een goede baan buiten de paarden, en verdien zoveel dat je je eigen paard gewoon kunt betalen. Altijd maar uitmesten voor een ander, zonde van je jeugd en opleidingstijd. En vind je lesgeven leuk, dat kan dan toch ook naast een goede baan?
Dees schreef:Kunnen die HBO-paardenpoetsers leuk voor jou aan de slag, terwijl jij met je sangria in de tuin bij het zwembad zont.
Lieve dametjes (en heertjes); zoek een goede baan buiten de paarden, en verdien zoveel dat je je eigen paard gewoon kunt betalen. Altijd maar uitmesten voor een ander, zonde van je jeugd en opleidingstijd. En vind je lesgeven leuk, dat kan dan toch ook naast een goede baan?
Citaat:Dan ga je in de nabije toekomst (na afstuderen!) tenminste een GOED salaris verdienen, waarvan je wel enkele paarden achter je eigen huis zult kunnen gaan betalen.
Kunnen die HBO-paardenpoetsers leuk voor jou aan de slag, terwijl jij met je sangria in de tuin bij het zwembad zont.
Citaat:Geloof niet in de propaganda van de decaan...geloof me, die heeft geen kaas gegeten van de 'real world'.
Dees schreef:Er is in elke branche vraag naar zielen die hun beste jaren aan gezondheid geven voor weinig geld om vervolgens met een gebroken lijf en weinig toekomstperspectieven bij de soos aan te kloppen.
Dees schreef:Kijk, dat is pas een opleiding, een dure titel in de biologie.biomedici, scheikunde....
Dan ga je in de nabije toekomst (na afstuderen!) tenminste een GOED salaris verdienen, waarvan je wel enkele paarden achter je eigen huis zult kunnen gaan betalen.
Citaat:Dees schreef:
Er is in elke branche vraag naar zielen die hun beste jaren aan gezondheid geven voor weinig geld om vervolgens met een gebroken lijf en weinig toekomstperspectieven bij de soos aan te kloppen.
Bijvoorbeeld tijdens het opdoen van praktijkervaring . Zelfs een HBO opleiding vraagt voeling met de praktijk en die wordt alleen maar opgedaan in het werkveld, denk ik.
memory schreef:Tuurlijk, maar het enigste wat ze daar bij onze school aan doen is in totaal 10 weken meewerkstage (in 4 jaar) en ik denk niet dat je je lichaam daar erg meer verpest. De andere stages(2 in 24 weken) zijn in de sectoren waar je later eventueel aan de slag gaat en daar hoef je geen zware lichamelijke arbeid bij te verrichten.
Onder praktijkervaring wordt dan verstaan praktijkervaring op HBO niveau, de basiskennis daar moet je zelf voor zorgen (en daarbij wordt je nog geholpen door de 10 weken meewerkstage, niet dat je in 10 weken alles kan leren over paarden maar het geeft je wel een beter beeld over de gang van zaken op een paardenbedrijf)
memory schreef:Nu heb je het weer over werk op MBO.
Ik denk niet dat ik als ik idd een HBO baan in deze sector krijg ik dan snel versleten zal zijn...misschien mijn tong van al dat voorlichtenmaar echt niet mijn rug hoor.
Het topic ging tenslotte over HBO en niet over het MBO
Citaat:Ten eerste..........................de o zo weinige banen in de paarden die dan die leuke functie's hebben, die worden ingevuld met behulp van vriendjespolitiek. Daarnaast zijn dat mensen met veel praktijkervaring.
Citaat:De banen die jullie willen, worden vervuld door eigenaren
Citaat:Om een echte leuke baan in de paarden wereld te kunnen bemachtigen moet die 'HBO-opleiding' volgens mij nog dik aangevuld worden met andere cursussen of opleidingen om de administratieve vakken aan te vullen. Dan denk ik aan marketing, PR enzovoort.
Citaat:memory schreef:
Nu heb je het weer over werk op MBO .
Ik denk niet dat ik als ik idd een HBO baan in deze sector krijg ik dan snel versleten zal zijn...misschien mijn tong van al dat voorlichten maar echt niet mijn rug hoor.
Het topic ging tenslotte over HBO en niet over het MBO
dat is dus precies de houding die je niet moet hebben als je in de paarden wil werken. Ook het kader zal nog steeds uit moeten WILLEN mesten. Wil je niet de basis klussen doen met paarden dan ben je niet geschikt voor het werken met deze dieren.
Citaat:Ga lekker naar het buitenland; vorige week nog een advertentie gezien voor een ruiter/trainer bij een stal in Sevilla.
Citaat:Dus als ik het goed begrijp gaan al die ( het waren er 1700 of niet) op de waiboerhoeve werken, of bij evenementen organisaties. Waar trouwens meestal mensen werken die alle kennis via de praktijk hebben verkregen!
Citaat:Dat vind ik nou zo typisch aan paardenHBO. Kennelijk zijn de afgestudeerde bereid om elke baan met in de verte de vaagste link naar paardenhouderij te accepteren,
Citaat:maar ondertussen zijn ze niet bereid om juist DAARVOOR gericht te studeren.
Citaat:Feit is dat je gewoon veel meer toekomstperspectief heb met een algemene opleiding
Citaat:Goed, dan moet je dus in je eigen tijd leren om paarden te houden, maar zo hele moeilijk is dat toch niet....
Citaat:Zij die willen gaan werken in de paarden... ik voorspel geen fleurige toekomst de eerste paar jaar