omgang verschil tussen mannelijke en vrouwelijke ruiters

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kb1993

Re: omgang verschil tussen mannelijke en vrouwelijke ruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 14:51

ik ken een ponytje die echt niet van mannen houd, als er een man aankomt dan gaat ze bijten en boos doen. als er een vrouw aankomt dan is er niets aan de hand. maar dit kan ook komen doordat ze geen goed verleden heeft met mannen. mishandelen e.d.

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 16:36

Met de jaar heen vorige jaar zie ik dat ik zelf vrij consenquent bent kwa verzorging paard handelen maar ook het rijden.

Ben niet iemand die zijn paard echt helemaal optut want het zijn eenmaal paarden geen poppen zoals jullie beschrijving.

Manen en staart gewoon bijhouden enzo.

Mijn paard zie ik deels als een kind in mijn ogen :+

Loezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 22:16

jarco schreef:
haha me tooo ...

maar over het feit dat het paard zijn voorkeur heeft voor vrouwen of mannen heb ik nog nooit gemerkt ....
misschien iemand anders wel ?

Bij een paard van een vriendin is het wel zo dat het paard geen mannen afkan en daarom een vrouwelijke dierenarts nodig heeft, als het een man is gaat het nooit goed.. :)

Taj_Mahal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 22:21

ik denk ook, als je een paard of pony hebt die nog wel 'ns met je aan de haal wil gaan, je beter een man of jongen kunt zijn, omdat die zoiezo wat sterker zijn en harder optreden. ik weet 't niet zeker hoor, maar op de manege is een pony die ik totaal niet aan't lopen krijg, waarschijnlijk door mijn 'te zachte' beenhulpen, terwijl ik soms toch wel een flinke trap gaf.. wat ik liever niet doe. en een keer daarop ging er een jongen op en de pony liep hartstikke netjes! waarschijnlijk omdat die jongen harder been gaf.. xD :+

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 23:02

Citaat:
Mannen zijn vaak consequenter en houden inderdaad minder van getut ;)

Dit gaat natuurlijk niet altijd in, ik ben dit weekend nog op wedstrijd geweest en daar liep een hengst rond met gigantische manen, we zijn aan de praat geraakt en hij vertelde dat hij 2uur bezig was met alleen al de manen te wassen en jaja te fohnen! En dan moest hij ook nog gewassen en geborsteld worden dus het is niet altijd waar dat mannen minder van tutten houden.

Judje

Re: omgang verschil tussen mannelijke en vrouwelijke ruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 13:38

Verschillen in de omgang tussen mannen en vrouwen?
Ik weet niet of dat echt een verschil maakt, behalve dat ik wel denk dat een deel van de mannen makkelijker even doorpakt als een paard loopt te klooien.
Maar: er zijn natuurlijk ook voldoende vrouwen, die dat ook doen.

Ik denk niet echt dat je een significant verschil kan noemen qua omgang met paarden tussen mannen en vrouwen, maar ik denk dat het meer van het karakter van de persoon ligt.

Suuzert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 13:40

Veel mannen in de sport heb ik niet meegemaakt. Wel zie ik bij mijn vriend, nu hij heeft aangegeven weg te zijn van haflingers..hij echt een vrouwtjespony zoekt hierin. Volgens mij geeft het hem het gevoel van een tweede vrouwtje, waar hij voor mag zorgen en stiekem ook mee kan tutten en poetsen. Gister zijn we voor de lol naar een manege geweest en daar stond ook een haflinger.. hoe die twee hebben staan kroelen..wat een softie heb ik zeg :D