mijn vriendin slaat mijn verzorgpony's wat moet ik doen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 18:25

ik d8 ook al...huh mag dat zomaar dan? ;) maar oke iig idd naar de eigenares gaan...zij kan dan beslissen er wat over te zeggen of dr weg te sturen, moet ze maar niet zo idioot doen!!

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 18:25

Golan schreef:
ook niet als je 11 bent? :P

Sorry, begrijp je even niet :Y)

jamieblont1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-09 18:26

Golan schreef:
Maar je zegt dat het niet zo goed gaat bij de vriendin thuis, geef haar een baal hooi ofzo waar ze zich op kan uitleven ipv een pony....

haha die is goed:P

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 18:26

Golan schreef:
Maar je zegt dat het niet zo goed gaat bij de vriendin thuis, geef haar een baal hooi ofzo waar ze zich op kan uitleven ipv een pony....

_O- :')

renskje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 18:26

praat eens met haar.

ze heeft blijkbaar nu een moeilijke tijd thuis, zeg dat als ze erover wilt praten dat je er voor haar bent. en maak duidelijk dat de pony's er niets aan kunnen doen. het is niet eerlijk tegenover hun om ze zo te behandelen.

als ze even "gefrustreerd" is (door de pony's) zeg je tegen haar dat je dr wilt helpen of dat ze even een rondje wandeld tot ze weer rustig is.

help vooral je vriendin.
als het niets uithaald zal ik haar duidelijk maken dat het niet eerlijk is voor de pony's en dat ze dan voorlopig beter maar niet meern kan komen.

ga niet direct met de eigenaar praten zonder het er met haar over gehad te hebben. is weer niet eerlijk en aardig naar haar toe.

succes ermee...

jamieblont1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-09 18:28

renskje schreef:
praat eens met haar.

ze heeft blijkbaar nu een moeilijke tijd thuis, zeg dat als ze erover wilt praten dat je er voor haar bent. en maak duidelijk dat de pony's er niets aan kunnen doen. het is niet eerlijk tegenover hun om ze zo te behandelen.

als ze even "gefrustreerd" is (door de pony's) zeg je tegen haar dat je dr wilt helpen of dat ze even een rondje wandeld tot ze weer rustig is.

help vooral je vriendin.
als het niets uithaald zal ik haar duidelijk maken dat het niet eerlijk is voor de pony's en dat ze dan voorlopig beter maar niet meern kan komen.

ga niet direct met de eigenaar praten zonder het er met haar over gehad te hebben. is weer niet eerlijk en aardig naar haar toe.

succes ermee...

okee dat ga ik denk ik doen beter dan haar terug slaan

jamieblont1

Re: mijn vriendin slaat mijn verzorgpony's wat moet ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-09 18:29

ze is nu net op msn

renskje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 18:30

wees lief voor haar. het klinkt alsof ze hulp en aandacht nodig heeft.

de hooibaal afreageer methode vindt ik dan wel weer een goede!!

kan je veel "frustraties" op uitleven!

_pascalle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 22:16

Nou ik zou er wat van zeggen, en anders neem je haar niet meer mee naar je verzorgpony's! :(:)

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 07:47

Een oudere vriendin meenemen die sterker is dan het meisje...
Zorgen dat je oudere vriendin zegt dat ze dat meisje zal slaan als ze het paard nog eens slaat.

Dan heb je niemand echt geslagen, want dat meisje zal het paard nooit meer durven slaan ;) .
En heb je toch gezorgt dat de paarden niet meer geslagen worden.

Geestelijke chantage, priceless...

qamez

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 10:04

Gewoon even 2 vuisten in haar ogen planten, maar nee serieus, als ze niet stopt wanneer jij hier wat van zegt, dan zou ik naar de eigenaar van de pony's gaan om dit aan te kaarten. Zij zullen dit vast erg waarderen van jou, waardoor zij niet meer naar de pony's mag. Wel zal dit de vriendschap tussen jullie niet erg ten goede komen.

bernadette25

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 18:27

eerst zelf even met je vriendin praten en vriendelijk zeggen dat je dit niet zo leuk vindt.
als dit niet helpt ga je naar de eigenaar.
Dan kunnen jullie er vast wel uitkomen.
ik moet een keer horen dat de verzorger mijn paard slaat ooo dan hoeft ze niet terug te komen.
Als het paard het verdien ja maar anders niet }:0

levitrol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 22:03

_Miesje_ schreef:
Gewoon duidelijk tegen der zeggen dat je dat niet wilt.
En dat ze zelf zegt dat ze het zielig vind en dat ze het dan zelf doet.
Als het mijn "vriendin" (dat noem ik geen vriendin) was had ik der zelf een keer een mep gegeven kijken hoe dat voelt ;) (dat zou ik dan weer niet doen bij echte vrienden :D )

Dacht ik ook meteen.
Naar de eigenaar gaan?

Rosemaryx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 22:33

Haar slaan. :D :D

lnda_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 01:17

Misschien haar gewoon heel duidelijk maken dat het geen nut heeft om die paarden te slaan en dat ze dat ook niet echt op prijs stellen, en gewoon heel duidelijk zijn dat dat dus echt niet kan en ook erg zielig is. en dat ze er niet raar van op moet staan kijken als ze straks een trap terug krijgt van dat paard, dat het er eigen schuld is

_Inzo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 18:37

Aan zo'n vriendin heb je niets. Zeg tegen haar dat je er mee op moet houden, ga dreigen dat als ze niet stopt, je naar de eigenaar gaat, en dat je begrijpt dat het thuis n iet goed gaat, maar jullie verzorgpony's daar ook niets aan kunnen doen!

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 18:37

Golan schreef:
idd miesje, sla je vriendin terug :+

dat is ook mijn eerste idee, maar natuurlijk geen goed advies :D

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 20:24

neem dr dan niet mee :O:$

mienemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 20:45

Nou, terug slaan lijkt mij niet echt een goed idee, als je haar verder eigenlijk wel aardig vindt..
Je kunt toch gewoon zeggen: joh, ik zit er best mee dat jij de pony's slaat.
Ik weet dat je het thuis niet helemaal lekker hebt, maar het is niet helemaal eerlijk om het op de pony's af te reageren.. Wat vind je er zelf van dat ik dit zeg?
(befaamde ik-ik-jij methode, dan laat je de ander de keus om het zelf te beredeneren, zonder dat je direct 'wijst')
Zou het eerst iig gewoon tegen haar zeggen, wie weet ziet ze dan zelf ook wel in dat het niet echt netjes is. Verandert er dan nog steeds niets aan dit gedrag dan zou ik tegen haar zeggen dat je het aan haar ouders gaat vertellen of aan de eigenaar, maar probeer het eerst zelf eens bij haar aan te kaarten..

gewoon_mij

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 21:13

Is het gewoon een tikje of echt slaan ?
Want als Laycka niet stil blijft staan met opstappen dan geef ik haar ook wel eens even een tik, dan is het klaar.
Maar ik zou haar nooit echt hard slaan,
echt niet.
Maar doet ze het alleen bij opstappen of zo maar ?
En als het thuis niet goed gaat is het beetje zielig om het op de pony af te reageren,.,
(vind ik dan), helemaal niet op jouw bedoelt ofso maar gewoon naar die ''vriendin'' van jou ,
En je kan proberen met de ouders te praten, want niet geschoten is altijd mis he ;)

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 15:09

Volgens mij staat dit hier niet goed, dus ik TEM even.

Verder ga ik met de meningen mee, dat praten de beste oplossing is. Ik denk dat mienemuis een hele mooie 'manier' heeft. Niet haar meteen aanvallen, maar gewoon rustig uitleggen :) Succes ermee!

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 21:13

Ik zou er eerste zelf wat van zetten en
als dat niet helpt naar de eigenaares gaan!

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 21:52

bij het lezen van de titel dacht ik ook meteen terugslaan, maar nee is toch niet zo'n goed idee.
wat me erge zorgen baart is dat je zegt dat het bij haar thuis niet zo goed gaat, en dat ze dat dus naar wat ik lees op de pony's afreageerd.
je kan eerst proberen om met haar er over te praten, maar als het dieper ligt is het miss beter als jou ouders of een ander volwassen persoon eens met haar ouders praat, want mijn gevoel zegt dat hier iets goed mis is.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 22:09

Verplaatst van RUI naar YRT.

plaksak

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 22:25

@ TS: hoe oud ben je?
Lijkt me wel logisch dat je je vriendin dan gewoon verbiedt om je pony te slaan.