Fulltime baan/school en een eigen paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 20:35

Ik werk 40 uur in de week. Als ik om 17.00 uur thuis kom, doe ik wat in huis en kook ik. We eten dan rond 18.30 uur en daarna ga ik naar m'n paard. Voor 2 dagen in de week heb ik een bijrijdster. De andere avonden/dagen ga ik zelf rijden of longeren. Het is druk, maar het gaat prima. Gelukkig staat mijn man achter deze tijdrovende hobby.

Snoevie

Re: Fulltime baan/school en een eigen paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 21:46

Ik werk 4 dagen van 9 tot 9,5 uur in de week.
Op maandag werk ik tot kwart voor 6,dan ga ik naar huis,ik eet en kleed me rustig om,en dan heb ik groepsles van 8 tot 9.
Dinsdag is mijn vrije dag,meestal longeer ik of rij ik zo'n 40 minuten vrij.
Woensdag rijdt mijn pony een uurtje mee met de gehandicapten lessen van de manege.
Donderdag rijdt een vriendin een goed uur dressuurmatig.
Vrijdag deed ik eerst zelf,maar een vriendinnetje die het zomerponykamp met haar had gedaan en had ontdekt dat ze springen super leuk vind,vroeg of ze op vrijdagavond in de springles mocht rijden.
Daar ben ik zelf altijd bij,van 6 tot 7. ik werk tot half 6 dus dat is altijd racen.
Zaterdag rij ik of priveles of een uurtje vrijrijden.
Zondag longeer ik soms,en soms hoeft ze niks,maar ik ben er altijd.
Ook heb ik naast mijn pony op dinsdagmiddag nog een uur fitness,en op woensdag nog een uur zwemmen.

al met al een volle week met een fulltime baan,maar ik heb elke euro hard nodig,maar ik werk er graag voor

spekkiejnfu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 21:48

Plannen!

Ik heb lange dagen school, een boel huiswerk, rijles, vrienden én 2 paarden, maar als je goed plant en écht wilt, dan lukt alles

Wiske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 21:50

spekkiejnfu schreef:
Plannen!

Ik heb lange dagen school, een boel huiswerk, rijles, vrienden én 2 paarden, maar als je goed plant en écht wilt, dan lukt alles

Inderdaad, als je iets echt wil, dan kan dat! Gewoon er voor gaan!

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 21:51

Ik werk fulltime en heb een eigen paard (zelfs nu aan het rondkijken naar een 2e!). Het kan prima, al moet je er wel rekening mee houden. Ik ga meestal 's avonds naar mijn paard, overdag heb ik simpelweg geen tijd. Stalgenoten zetten hem buiten, en ik zorg er 's avonds voor dat ze binnen staan en gevoerd worden. In het weekend en op woensdag (korte dag in het basisonderwijs), ga ik vaak eind van de middag.
Veel vrije tijd houd je met baan en paard niet over, maar ik maak genoeg tijd voor vrienden, hobby's en dergelijke.

Kan allemaal prima, als je maar wilt! :D

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 21:55

Ik werk 4 dagen, geef daarnaast les, rij wedstrijden met 2 paarden ben jurylid, ga binnenkort trouwen we hebben 5 paarden, 1 shetlander en een pensionpony. Het kan dus wel, maar je moet wel goed plannen!
De paarden staan bij m'n moeder en ik ben daar 5-6 dagen per week

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 22:24

Ik werk van 9 tot 4.. En op donderdag van 9 tot 12.. Ik ga elke dag uit m'n werk gelijk naar m'n paardje.. Ik heb de mazzel dat ik nooit op tijd thuis hoef te zijn met eten.. Ik mag gewoon eten wanneer ik thuis kom.. Dan zet ik het in de magnetron.. Maar ja.. Dat is denk ik het voordeel ven 23 zijn en nog thuis wonen.. Dan heb je een stuk meer vrijheid dan als je 16 bent denk ik..

NatasjaECA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-09 10:58

Naja k ben ondertussen ook geen 16 meer,
maar vind het toch wel fijn om gewoon met het gezin te eten :P
Maar het zou ook geen probleem zijn als ik na het eten naar m'n pony zou gaan..

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 11:06

Ik werk ma t/m vrij van 08:00- 16:00 uur.
Kom 16:15 uur thuis en dan time voor de kids :) eten maken. 19:30 uur kindjes naar bed en rond 20:00 uur naar mijn paardjes. Mijn hubbie gaat altijd mee, erg gezellig en zo blijft het ook leuk..

Overdag heb ik oppas aan huis die ook huishouden doet ;)
En 's avonds staat de babyfoon aan :)

Andante

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 11:22

Ik heb ook "fulltime" school, inmiddels tweede fase van het VWO dus het wordt ook wat drukker. Ik verzorg Viola iedere dag wel, maar rijden lukt al lang niet meer iedere dag. Met vijf keer in de week kan ik blij zijn. Daarentegen heb ik de mazzel dat ze twee minuten van mijn huis staat, dus dat ik altijd kan kijken of ze nog lekker in haar vel zit.
Ik heb in ieder geval een bijrijdster voor Viola gezocht, en de keren dat die is geweest ging dat hartstikke goed :j .
Ik denk dat als je gewoon rustig je ding doet en niet teveel waarde hecht aan andere vrije tijd iedereen het op zich naast een "fulltime" job of school kan redden :j .

BarryFG

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 12:48

Ik werk 4 dagen en volg daarnaast nog een studie Rechten in de avond (ca 2 a 3 avonden per week). De weekenden en de avonden dat ik niet naar school hoef besteed ik aan mijn paard. Hij staat gewoon bij ons thuis. Hij is nog jong dus ik hoef hem nog niet iedere dag te rijden, dat scheelt. Op de avonden dat ik naar mijn studie moet en overdag werk verzorgt mijn zusje m'n paard.

Ik weet niet hoe het gaat als ik mijn paard vaker moet gaan trainen, maar hopelijk ben ik dan klaar met mijn studie, waardoor er weer meer tijd vrij komt.

J92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 13:12

Ik ga elke dag naar school. Dit is mn rooster;

Maandag; tot 15:30
Dinsdag; tot 16:45
Woensdag; tot 16:45
Donderdag; tot 16:45
Vrijdag; tot 15:10

Een erg K*T rooster dus, het scheelt dat ik mijn huiswerk op school maak in speciale huiswerkuren.
Als ik thuis kom, ga ik eten, omkleden & naar mn paard.
Dan ben ik meestal rond 9 uur weer thuis, dan heb ik nog eventjes voor mezelf om te computeren ofzo en dan ga ik lekker naar bed :') ..

Gelukkig heb ik deze week toetsweek, dan ben ik lekker vroeg uit en heb ik dus meer tijd.

WildRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 23:15

als je het echt wil lukt het vast wel en een verzorgster is altijd makkelijk

NatasjaECA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-09 10:00

Ja maar ik koop een paard niet om het vervolgens door iemand anders te laten verzorgen..

Gen_Cal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 10:05

ik werk 40 uur in de week met wisseldiensten. ik sta op een stal waar geen volpension is, ik doe dus alles zelf. Dat houdt in dat als ik om 7 uur moet beginnen ( vroege dienst in de zorg) ik al om half 7 bij het paardje sta om te voeren en op de wei te zetten. als ik avonddienst heb doe ik smorgens alles zelf en voert mijn vriend savonds voor me omdat om 22 uur voeren te laat is. Als ik nachtdienst heb ga ik na mijn dienst ( die houdt op om 7 uur smorgens ) het paardje lekker verzorgen en dan naar bedje toe...
Meestal gaat dit erg goed. Goed plannen, dan lukt dat wel

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 10:09

NatasjaECA schreef:
Hallo allemaal,

ik vroeg me af hoe mensen dat toch doen,
een fulltime baan, of volle dagen naar school, en dan ook nog een eigen paard.
Hoe komen jullie aan de tijd om naar jullie paard te gaan?
Hoe passen jullie dat in jullie dag..?

P.s. sorry als het verkeerd staat hier..

Ik studeer fulltime en werk daarnaast en heb een paard!
Ik loop op dit moment 32 uur stage in de week, werk daarnaast 6 uur bij de thuiszorg en zit zo'n 3 uur per week op school (meestal 1x per 2 weken 6 uur, dus dat is gemiddeld per week 3 uur) en heb daarnaast mijn schoolopdrachten die ik thuis moet doen en een vriend die ook zo nu en dan wat aandacht wil :P
Ik heb mijn paard expres op volpension gezet. je betaald iets meer, maar ze wordt sochtends gevoerd, daarna buitengezet, vervolgens weer binnengehaald, krijgt dan hooi en savonds weer dr voer.
Ik kom dan savonds om te poetsen en rijden/longeren/wandelen/losgooien noem maar op :)
Op die manier doe ik mezelf niet te kort en mijn paard ook niet :)

Ik zou overigens wel graag willen dat een dag wat meer uurtjes had, zodat ik niet zo hoef te rennen de hele dag :P

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 10:15

Tja, het is ook wat je zelf wilt. Wil je die tijd er voor opgeven, ik zie het namelijk niet als het opgeven van mijn tijd. Maar doen wat ik juist leuk vind.

Momenteel maak ik zo'n 50 uur per week, school en werken. Daarnaast heb ik ook nog huiswerk, en een sociaal leven..
Helaas is het bij mij in de wintermaanden altijd wat moeilijker, maar dat komt omdat ik voornamelijk aangespannen rijd. En ik dat niet in het donker wil.

Waar een wil is, is een weg. En wat niet kan is nog nooit gebeurt ;)

Esmeeappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 13:48

Ik werk 40 uur in de week en heb 5 dagen in de week ook nog eens 2,5 uur reistijd. Daarnaast heb ik ook een eigen paardje. Ze staat ongeveer 20 min. rijden van mij vandaan. Ik begin expres 's ochtends om 7 uur met werken zodat ik dan ook om 4 uur kan stoppen, zo ben ik ook meestal wel voor de ernstige files thuis. Soms komt het voor dat ik vreselijk in de file sta , heb een extra setje kleren in mijn auto liggen dus mocht ik laat zijn ga ik meteen door naar stal. Dit komt zo nu en dan wel eens voor. Op normale dagen ben ik meestal rond kwart over vijf thuis en doe ik de voorbereidingen voor het eten 's ochtends zodat ik meteen kan beginnen met koken. Mijn vriend is rond kwart voor zes , tien voor zes thuis ( soms ook later) dus dan eten we en kan ik om kwart over zes weg en ben ik iets over half zeven op stal! Dan lekker een uurtje of twee met mijn paardje spenderen , heerlijk.. Ik heb het er wel voor over, alleen af en toe is het toch ook wel lekker om een keertje een avondje op tijd thuis te zijn en lekker met mijn vriend op de bank te hangen. Nu is het zo, omdat ik zo vroeg begin met werken en vroeg op moet dat ik 's avonds om 9 uur meestal op de bank al in slaap val... Mocht ik echt heel erg laat zijn dan zet ik mijn paardje lekker buiten ( of binnen) in de paddock en eventjes in de stapmolen. Een dagje rustig aan doen kan ook geen kwaad en in het weekend heb je 2 lange dagen om met je paardje te prutsen. Dus ik heb het er zeker voor over... Als je echt gek bent van je paard en alles daarom heen , ben je de andere ( misschien nadelige voor sommige) kanten daarvan alweer vergeten!!!!! :D

kusdandykus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 17:13

Ik zit in 2 HAVO en heb best lange schooldagen. Het voordeel voor mij is dat ik makkelijker leer zodat ik mijn pony's kan trainen 'savonds.
Meestal als ik thuis ben maak ik wat huiswerk & daarna eten en dan pony's trainen. Voor wedstrijden krijg ik van school wel vrij en voor trainingen desnoods ook nog. Of dat ik minder toetsen hoef te maken :+

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 17:19

Ik heb 32 uur school en werk gemiddeld 10 uur in de week, naast de uren op school moet ik ook wel 4 uur in de week nog huiswerk maken.`

Paardje staat 8km verderop, ik ga 4x in de week op de fiets en 2x in de week met de bus of auto. 1 dag heb ik "vrij" van het paardje.

Het is vaak goed plannen, maar goed te doen op die manier.. Heb genoeg tijd over voor vrienden famillie etcetera, en ook de tijd/energie om 2-3 keer per week te gaan hardlopen :)