_Undercover schreef:Rhodos schreef:Super dat je de fout bij jezelf zoekt!
Misschien moet je je afvragen of je het wel leuk vindt, als je er zo boos van wordt. Als je je frustraties en woede niet onder controle kan houden dan lijkt het me erg zinvol om te stoppen met rijden.
Dat is het nou juist, ik kán gewoon níét stoppen met rijden. Naja, het zou kunnen.
Misschien moet ik weer helemaal overnieuw beginnen, bijvoorbeeld door te borstelen en te longeren.
Rijden hoeft van mij niet perse. Ik vind het omgaan met paarden al heel leuk
Misschien is het idd beter als ik stop ...
Ja je bent dus besmet met het paardenvirus... De dokter kan daar niks aan doen vermoed ik, dus kun je beter een manier zoeken om zo goed mogelijk met paarden om te gaan.
Wat je zegt dat je doet (trekken aan de mond, boos worden) dat kan gewoon echt niet. Dat is gedrag wat je moet gaan vervangen door gedrag wat paardvriendelijk is en wat een paard goed begrijpt. Je kunt dat op verschillende manieren leren. Als je niemand hebt die je hier les in geeft of kan geven kun je heel goed beginnen met Parelli Natural Horsemanship. Dat is een heel logisch systeem, met veel uitleg, waardoor iedereen kan leren om goed met zijn of haard paard te communiceren. Het kost tijd en energie, maar als je echt paardverslaafd bent dan is dat in mijn ogen de enige optie.
Wat je wel kan doen is om te leren omgaan met je boosheid en frustratie. Kan ook weer op heel veel manieren, maar actief aan de slag gaan met dingen die je dwarszitten kan in ieder geval geen kwaad. Als je nog vragen wil stellen ofzo stuur maar even een PBtje.