Watvoor afspraken maak je met verzorger?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Judje

Re: Watvoor afspraken maak je met verzorger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 13:58

Verplaatst van TAO naar VP.

Jeanneeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 18:37

Ik heb pas een nieuwe verzorgpony en heb hele duidelijke afspraken gemaakt met eigenaar, Ik ben gewoon eerst een dagje met haar meegelopen om te kijken wat ze precies wil wat ik doe en hoe ze alles doet etc.
Toen is ze er nog 1/2 keer bij gebleven dat als er iets was ik het meteen kon vragen en daarna ben ik gewoon in me eentje gegaan, hierdoor wist ik precies wat ze van me verwachtte en hoe ik alles het beste kon doen.
Dat zou ik ook zeker doen als ik een verzorger zou zoeken.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 17:03

Andere invalshoek: kan je het beleren van de driejarige niet uit handen geven aan iemand?

-edit- niets gezegd, had er overheen gelezen dat je dit al gedaan hebt :o

Overigens over betaling: ik heb een paar jaar terug op een trainingsstal gewerkt. Daar maakte ik de paarden klaar voor de trainster (poetsen, zadelen) en verzorgde ik hen en het tuig na het rijden (uitstappen, afzadelen, evt. afspuiten en tuig schoonmaken/vetten). Ook waste ik ze soms wanneer nodig. Ik kreeg er toen €3 per uur voor, zwart, maar heb er ook een berg aan ervaring opgedaan dus vond dat prima.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 21:36

Hihi, ik denk dat je het verkeerd hebt gelezen, Heino maar geeft niet, ik beleer een driejarig buurpaard in ruil voor hulp van de buurman ;)
Verder is beleren iets wat ik bij eigen paarden echt niet graag uit handen geef.
Tot nu toe is het allemaal verder nog bij te fietsen, gelukkig! Buurman helpt met het zware werk en dat scheelt stukken, plus dat het vertrouwd is en waarschijnlijk komt er vanaf medio/eind mei nog iemand bij, die ook kan groomen en niet te beroerd is om af en toe even een al goed doorgereden paard lekker los te rijden.
Overigens wil ik iedereen nog bedanken voor het meedenken, top van jullie!

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 21:53

Woops ja, sorry! Maar fijn dat je voorlopig uit de brand bent :)

Melissa_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 13:36

VeerleX schreef:
Van verzekeringen weet ik niks af.
Misschien kan je de verzorger laten rijden, in ruil voor wat hulp in de stallen etc. Rijden is nog altijd het leukste , dus ik zou er geen beloning voor geven. Misschien ze is af en toe op wedstrijd laten gaan in de buurt als ze het goed doen ? Dat is altijd heel leuk :). Misschien ook duidelijke afspraken maken, hoeveel keer in de week komen rijden enzo ..

ik mag ook rijden maar dan moet ik wel de stal doen enzo maar mijn eigenaar van me verzorg haf is heel makkelijk :)
gewoon de standaard klusjes moet ik doen en daan mag ik ook gewoon rijden :)

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 16:30

ik heb nog noooooit iemand die een bijrijd/verzorg paard aanbood iemand zien betalen voor zijn 'werk'. 'normaler' is dat mensen JOU betalen om op je paard te mogen rijden, het te verzorgen en dergelijk.

Misslolliex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 20:24

hee..'
Ik heb ook een verzorgpony.. en daar rijdik op , poets en mest het uit...
en soms geef ik eten....

Ik heb die afspraken gemaakt...
als ik kom ofz stuur ik een smsje dat ze weet...dat ik kom of ben geweest

Misslolliex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 20:33

Ik heb een verzorgpony.. en daarop mag ik elke dag rijden als ik wil...... maar heb geen les daarop... En.. ik mag het gratis..
Maar ik mest ook de stal uit en soms van een ander paardje....
en Natuurlijk Poetsen...
Maar ik help ook Iris 10 jaar die heeft Iets aan haar oog (Ze kijkt door een buis heen) Met rijden.. En daar is ze danktbaar voor de eigenaar enz... En ik Poets ook het tuig enz...
Duidelijke afspraken...
En je kan best bijv Als ze gaat rijden 1 euro vragen... Zo kan je het in een spaarpotje doen en Iets kopen voor het paard of samen wat doen....... Of iets met het paard en Jullie zelf...
Dat is heel handig en Werkt...

Binnen een jaar is de spaarpot vol met euro;'s.........
En zo kan je zien of ze betrouwbaar is...
en een Maand proeftijd