Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
).
Yessy schreef:Ik zou idd proberen te leren rijden op een paard waarvan je zou zeggen dat het haar met gemak zou moeten houden. Dus liever groot/grofgebouwd dan een zware pony. Punt is niet alleen het gewicht, maar ook dat ze onervaren is en het paard dus hoe dan ook in de weg zal zitten (zo zijn we allemaal begonnen toch).
Naarmate ze meer ervaring krijgt, zullen ook kleinere/lichtere paarden minder moeite hebben met het gewicht
Yessy schreef:Ik zou idd proberen te leren rijden op een paard waarvan je zou zeggen dat het haar met gemak zou moeten houden. Dus liever groot/grofgebouwd dan een zware pony. Punt is niet alleen het gewicht, maar ook dat ze onervaren is en het paard dus hoe dan ook in de weg zal zitten (zo zijn we allemaal begonnen toch).
Naarmate ze meer ervaring krijgt, zullen ook kleinere/lichtere paarden minder moeite hebben met het gewicht
HorseyDude schreef:Zo'n zwaar trekpaard ja, maar zijn die eigenlijk wel geschikt om op te rijden? Eigenlijk nog nooit eentje zien doen! (lijkt me wel ÜBERSTOER dat!)
Ik bedoel zoiets Paardje klik!
NatasjaECA schreef:En nog even voor de informatie,
haar voorkeur gaat wel uit naar pony's.
Dus zou ze eventueel op een Haflinger/Fjord kunnen rijden?
Bij ons op stal staat een trekpaard waar regelmatig op wordt gereden
kimnytocize schreef:Ik vind het lichtelijk hilarisch dat mensen een stevige pony adviseren aan iemand met een gewicht van 100 kilo en een lengte van 1.70m... Fjordjes en haflingers zijn leuk, maar niet geschikt als pony's voor stevige (vind 'dikke' onaardig klinken) mensen.
Als ik haar was zou ik gewoon een stevig paard aanschaffen; fries (of andere barokke paarden), tinker, gelders type. Er zijn ook zat paarden die goed op hoogte zijn (1.68 - 1.75) en flink stevig zijn, gewoon een kwestie van goed rondkijken!