Wat is het hoogste wat je ooit hebt gesprongen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 23:28

Ik heb met Yago ooit eens 1.25 gesprongen, Yago zelf is 1.48

Is wel weer een tijdje geleden, 5 jaar ofzo. Op moment ben ik niet zo'n springer.

Mar2lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 23:30

1.20m met een internationaal springpaard... GEWELDIG!!!!

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 23:39

1.10 of 1.20 heb er geen idee van ... allesinds veel te hoog en heb er geen leuke herinneringen aan. Ik zat nog, maar daar was dan ook alles mee gezegd ...

Paard was trouwen 1.75 dus voor hem zal dat wel een ukkie geweest zijn, beestje springt graag. Maar ik heb dus een ongelooflijke hoogtevrees.

Was dan ook maar 1 los hindernisje, na een hele les opbouwen ... sindsdien durf ik wel gewoon over "normale" hoogtes voor mij Lachen 60-80. Maar hoger ...

Vind springen dan ook moeilijker dan dressuur, de gewone standaard dingen dan é Knipoog.

gigelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 23:55

Ik heb ooit in de springles met mijn pony 1.30 gesrongen en ik ging er met mijn ogen dicht over!
Ik had nooit gedacht dat ie zou springen maarre gigelo is gewoon een kanjer!!!!!!!!

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 00:03

ahum...60 cm.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 02:16

Ik heb met Kevin een parcourtje 1.50m / 1.60m gesprongen, helemaal te gek! Hij ging overal ruim overheen maar ja, hij is zelf 1.75m en een echte springer dus het is een eitje voor hem.
Nu heb ik al jaren niet meer met hem gesprongen maar ben weer van plan om het voorzichtig weer op te gaan pakken, ik mis het springen best wel.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 08:39

Nog steeds het zelfde als bij het vorige topic, en het topic daarvoor Haha!
1.60 met Lester (in mijn profiel),
en op hem heb ik ook tijdens een weddenschap 1.50 met handen op de rug gesprongen.

Ik moet binnenkort het springen weer oppakken, want Ozep geeft een nog veel beter gevoel als het paard waarmee ik die hoogtes gesprongen heb.

Nathalie1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 09:15

Het hoogste wat ik ooit heb gesprongen was denk ik 30 cm Bloos, dat vond ik zo stoer Party!!

Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 09:17

Voor ik er, na een val, angst voor kreeg heb ik tot 1.30 m. gesprongen. Op dit moment is 60 cm. mijn max. Ach gut Haha!.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 09:49

Sjuimpje schreef:
en op hem heb ik ook tijdens een weddenschap 1.50 met handen op de rug gesprongen.

Ik moet binnenkort het springen weer oppakken, want Ozep geeft een nog veel beter gevoel als het paard waarmee ik die hoogtes gesprongen heb.

Gatverdamme waar halen jullie in godsnaam het lef vandaan???? Lachen Ik sch...t echt al zeven kleuren als ik over 80 cm heen moeet springen Haha!, ik moet wel zeggen dat mijn paard zeer onervaren is wat springen aangaat. Maar toch, ik moet nog effies niet aan boven de meter denken hoor

Marlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 11:09

Vorige jaar heb ik met mijn paard 1,50 gesprongen in de les.

Annegti, Hoe heet jou instructeur voluit en is hij ook parcourbouwer? Ik heb namelijk les gehad van Jan Oldejans en wat hij neer zet pastte altijd en iedereen sprong ook altijd alles bij hem.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 11:44

Jan Wildeboer. Is dus iemand anders... Hij heeft zelf vroeger altijd voor o.a. Alwin schockemoller (?) gereden en nog wel meer van die grote jongens. Tot ie veel problemen kreeg met zijn rug. Heb er nu geen les meer van hoor. Maar heb er wel megaveel van geleerd en ontzettend veel lol gehad. Hij geeft nu les in Drenthe bij een paar verenigingen en bij Loes Corsel aan de stagaires.

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 13:01

1.60 met een springpaard van een gast van ons.... die liep ook internationaal.. brr in vond het erg hoog hoor, maar ik heb daarna een muur van 1.20 gesprongen en die vond ik eigenlijk enger....

Dit was natuurlijk wel een geoefend paard, met mijn eigen paard heb ik het bij 1.10-1.15 m. moeten laten.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 13:06

Ik ben helemaal geen springer, maar heb toch altijd voor de afwisseling van de paarden springlessen genomen, en met mijn pony vroeger ook wel aan wedstrijden meegedaan. Het hoogste wat ik zowel met mijn pony van 1.40m als mijn dravermerrie van 1.52m heb gesprongen is 1.10, voor beide paarden is het waarschijnlijk niets (zeker mijn dravermerrie kan veel hoger) maar voor mij is dat wel de limit...

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 14:12

80 cm met een C-pony. Met Den 60 cm en met Dien heb ik een keer 50 cm gesprongen(en dat terwijl iedereen zegt dat ze niet kan springen omdat ze atactisch is). Ik vind springen zelf geweldig maar heb eigenlijk nooit de kans gehad om echt te gaan springen(ik rijd Den en Dien).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 14:36

Picasso"]
[quote="Sjuimpje schreef:

Gatverdamme waar halen jullie in godsnaam het lef vandaan???? Lachen Ik sch...t echt al zeven kleuren als ik over 80 cm heen moeet springen Haha!, ik moet wel zeggen dat mijn paard zeer onervaren is wat springen aangaat. Maar toch, ik moet nog effies niet aan boven de meter denken hoor
[/quote]

8o cm spring je zonder teugels, maar met alleen een touwtje om de hals:)) Knipoog
Daarna heb ik nog een keer een oxer van 1.10 gehad zonder teugels, helaas geen foto.
Afbeelding

Tessake

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-03 15:47

runningkawa"]
[quote="Picasso"][quote="Sjuimpje schreef:

[/quote]

8o cm spring je zonder teugels, maar met alleen een touwtje om de hals:)) Knipoog
Daarna heb ik nog een keer een oxer van 1.10 gehad zonder teugels, helaas geen foto.
Afbeelding
[/quote]

Zonder teugels springen is wel leuk he. Heb ik ook al moeten doen op de manege, maar doen deden we ook zonder stijgbeugels Haha!

eveline_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 15:51

Ik heb 1.10 gesprongen met Lucien. Niet gek toch voor zo'n flegmatieke fries als hij? Zonder mij heeft hij 1.20 gesprongen.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 15:52

Handen op de rug he kawa? Haha!
Als je nou naar de springclinic komt maken we een mooi lijntje voor je en zullen we het vastleggen Party!!

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 16:00

Ik denk 90cm of 1 meter, ongeveer. Op een manege paard en ik vond het leuk maar ook doodeng. Op Yorghos is het hoogste een cm of 50 en dat vind ik hoog genoeg met mijn westernzadel.

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 16:25

hoe hoger hoe beter zeg ik altijd maar haha!
zo hoog als het kan!
mijn vorige heb ik een keer 1.20 gesprongen(pony was 1.34)
met dit boerenknol(tobias) van 1.54 heb ik ik denk ik 1x 1.25 gesprongen ofzo. heb ze allebei zelf beleerd(springen dan hoor) ze hadden allebei nog nooit gesprongen
heb verder nooit eht een paard gereden, maar er komt dit jaar misschien nog een springpaardje op stal(als tobias weg gaat) en daar wil ik wel ff hoger mee komen
met tobias heb ik wel barrage gereden op 1.20(Z)
vroeger sprong ik zo zonder zadel en hoofdstel, heb zelfs verkeerd en om op me zadel gesprongen! haha hoe idioot kan je zijn!!!!

smiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 17:23

Deze week heb ik met m'n Haf 1m. gesprongen, maar vrij springt hij 1.20 makkelijk dus misschien dat ik ooit nog wel eens probeer om hoger te springen.

Op mijn stage heb ik wel eens erg hoog gesprongen op een springpaard (daarbij had ik echt een "lift gevoel" dat was zo gaaf Lachen ). Een klein detail was dat ik toen zandgehapt heb Schijnheilig , daardoor heb ik een tijd schrik gehad met springen, maar ben er nu aardig overheen.

Jola

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 17:42

Met mijn eerste paard kon een ander een parcours van 140cm springen. Ik ben totaal geen "springer" maar moest en zou mijn Brevet halen, dus springles genomen, verder dan een enkele sprong kwam ik niet... Frusty

Op de dag voor het examen voor het eerst een parcourtje van 60cm gesprongen met mijn instructeur in het midden links/rechts roepend! Op het examen zelf bleek dat wij het verkeerde boek hadden geleerd voor de theorie, gelukkig werd die heel mild beoordeeld, dit betekende echter wel dat de praktijk veel zwaarder was. Het parcours stond 90-100cm!! Ik heb het gedaan maar vraag me echt niet hoe!? Na de laatste sprong was ik zo blij dat het afgelopen was dat ik vergat te sturen en bijna over de jury heenreed!! *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 18:02

runningkawa"]
[quote="Picasso"][quote="Sjuimpje schreef:

[/quote]

Afbeelding
[/quote]

Euh.....not me Kawa ik oefen nog wel even door mét teugeltjes en beugeltjes etc etc......hahahaha

Yentl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 19:52

Ik heb denk ik zo'n 90 cm gesprongen met mijn pony maar ik ben echt bang geworden voor springen want vanaf 70 cm want dan gaat hij weigeren en flikkeren enzo en daarom ben ik bang geworden Boos! en het ligt niet aan mij want doet ie ook met andere,dat is pas van de laatste tijd en paar x flink op zn duvel heeft niet echt wonderen gedaan,jammer want vroeger kon je 1.20 met m springen maar nu ken ik niemand die dat durft,wie wilt de uitdaging aangaan Tong uitsteken ?? . Met een pony die niet zo snel weigerd weet ik niet hoe hoog ik zou durven te springen.