Eigenlijk viel het wel mee, ik denk altijd maar zo; in het allerergste geval laad ik mn paard uit en draai ik de trailer handmatig
das nog nooit gebeurt,
gewoon blijven ademen en met achteruit rijden niet teveel sturen
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Ik liep toen ergens stage, had concours gehad met mijn eigen paard (zij moesten met me mee om te coachen en te brengen natuurlijk, want ik had geen E rijbewijs
) Verknalde ik mn proef, moest ik voor straf de terugweg zelf rijden
Vond er hélemaal niks aan, bah! had nog nooit met een aanhanger gereden en t was nogal onwennig. Ze hebben niet gezeurd trouwens, combi was wel verantwoord en mocht ook zonder E wel, maar ik reed als een krant volgens mij. Heb gelukkig een erg vergevingsgezind paard wat dat soort dingen betreft.
Ik geloof dat de eerste keer dat ik daarna zelf reed nog met de Renault Laguna van m'n vader was en mn oude Weyer trailertje.. Naar concours. Nou ik voelde me echt een hele stoere tante hoor!
Ik had nog geen jaar m'n B rijbewijs toen ik voor m'n E ging dus was ook nog vrij jong.jwoltmanelp schreef:Silly1972: laat me even weten of het allemaal gelukt is en hoe je het vond.
jwoltmanelp schreef:Silly1972: trapte je paard veel in de trailer? MIjn paard deed dat vroeger ook, maar dat was niet vanwege de trailer, maar vanwege de beenbescherming. Nu doe ik hem niet meer zo'n grote beenbescherming aan en is hij heel rusitig. Weet natuurlijk niet, of dat ook het geval is bij jouw paard. Ik verheug me ook al op mijn eerste rit.
Pebblesther schreef:Ik heb mijn E rijbewijs in februari 2009 gehaald. Eerst had ik zoiets van: laat mijn vader maar lekker rijden met de trailer. Maar ik ben toch achter het stuur gestapt, wel met mn vader er naast. Ik heb nu ongeveer 3 keer gereden naar de les heen en terug. Dit ging allemaal wel goed. Laatst is één keer de motor afgeslagen omdat ik langzaam reed en toen optrok in de 2 om een kruizing over te steken. Gelukkig raakte ik niet in paniek, startte ik gelijk de motor weer en reed verder.
Ik ga nog niet alleen op pad, m'n vader zit er nog wel steeds naast. Misschien ga ik binnenkort een stukje verder naar een wedstrijd ofzo.