Gevoel: laten staan, gedachte: terug halen...(update p.7)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pri_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 19:09

Wat mij in dit verhaal verontrust, is het niet ingrijpen van die moeder. Als ik gebeld wordt dat mijn dochter haar bijrijdster en kornuiten zulk gedrag vertonen, ging ik persoonlijk een opvoedkundige les geven en was ze gelijk bijrijdster af. Ook mijn dochter had een preek kunnen verwachten!!!!

De dochter had wél de moed om jou te bellen en haar excuses aan te bieden. Nogmaals om de tafel zitten? Haar op het hart drukken dat je haar een geweldig leaser voor je paard vindt maar dat het ook inhoudt dat ze jouw paard voor dit soort meiden moet beschermen. Een echte vriendin zou deze kans namelijk niet voor je verpesten!!

Zou toch voor een 2e kans gaan omdat je gevoel over het meisje wel juist is.

Succes

theelichtje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-09 19:11

Jeetje, kwam er even niet meer tussendoor.

Ze heeft wel meer dingen gedaan wat ik liever niet wou, maar toen had ik nog zo iets van ze is 14,
jong en heeft lol met vriendinnen, laat maar gaan.(zie vb: met ze 2e op het paard) En dat had ik vroeger ook gedaan.

Maar hier brak echt mijn klomp gister gewoon, totaal niet verwacht.En dan durven ze te zeggen dat ik het meisje ook nog beledigt heb.
Omdat ik niet meteen ''hallo'' heb gezegt. Het ergste vind ik nog dat er bij haar moeder alleen maar '' hmhmhm'' uit kwam.Ze zocht niet mee met een oplossing.

Helaas wonen wij te ver van elkaar af om het paard op een tussen stalling te zetten zodat ik meer controle kan uitvoeren.Alle andere keren dat ik geweest was om te rijden/kijken was er niks op aan te merken.Leuke stalling en leuke meiden.

Helaas beschrikken wij niet over een auto dus ik zit nog met vervoers probleem.Dus ophalen gaat niet meteen helaas.

Ik heb haar en der vriendinnen gister nog gewaarschuwd dat het verpest wordt voor haar, maar zij grijpte niet in.Ook niet toen ze met ze alle rondom de tafel zaten in de manege, ook toen werd er weer gedreigt naar mij.

Benfan

Re: Gevoel zegt laten staan, gedachte zegt terug halen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 19:14

Ik hoop voor je dat je dat dier snel kunt ophalen, want ervaring leert dat dit soort zaken van kwaad tot erger gaat.

magicmist

als ze al meer dingen heeft gedaan...zou ik zeggen meteen weghalen..

Djaleesa

Ik zou het voor nu dan even laten. Kijken of je ergens een auto kan lenen van iemand of dat iemand met je meegaat. Maar daar laten staan zou ik in ieder geval niet doen. Die moeder werkt zo ook niet mee en heeft er dus ook geen grip op.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 19:15

Meisje is inderdaad verandwoordelijk.
Ze heeft zich nu niet aan de afspraak gehouden dus wie zegt dat ze dat nu wel doet?

Ik zou het risico niet nemen het dier lekker ophalen en eventueel iemand anders zoeken!

theelichtje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-09 19:17

Ik heb gezegt dat ze afscheid van het paard nemen.Hier heeft ze 2 dagen voor gekregen.Zondag ga ik het paard halen.Enkelt weet ik nog niet hoe,zal eerst vervoer moeten regelen.

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 19:19

theelichtje_ schreef:
Ik heb gezegt dat ze afscheid van het paard nemen.Hier heeft ze 2 dagen voor gekregen.Zondag ga ik het paard halen.Enkelt weet ik nog niet hoe,zal eerst vervoer moeten regelen.

je hebt groot gelijk!
Ik zou ook geen enkel risico lopen als ik jou was...
Als ze (diegene die het paard "geleend" heeft) al niks tegen die bijrijdster durft te zeggen(alleen maar naar de grond staart!), dan durft ze die verzorgster ook niet aan te spreken als ze verkeerd zou omgaan met het paard!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 19:25

Vind dat nog heel netjes van je! ik had hem gelijk mee genomen.

unicumW

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 19:25

je hebt helemaal gelijk, gewoon gelijk weghalen..
maar vervoer met toch niet zo,n probleem zijn lijkt me? plaats hier anders een oproepje.. waar moet het paard van en naartoe?

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 19:26

theelichtje_ schreef:
Tessxschatje, Die bijrijder wat zei had aangenomen die mij haar grote mond gaf doet nu dus het paard. Die ander kon/wou ineens niet meer en heeft zij dus iemand anders gezocht.

Ophalen dus, wie denkt ze wel dat ze is??
En wie zegt dat ze niet zo tekeer gaat tegen de meid die em van jou heeft geleasd???
Zal me niks verbazen als je leaser het onderspit delft...

Nee, ophalen.. jouw paard is jouw verantwoording.
En er zijn genoeg mensen die wel volwassen genoeg zijn en een leuk paard in bruikleen willen..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 19:27

Denk dat je een hele verstandige beslissing gemaakt hebt... Dit begint met zo iets, en over drie maanden kom je zelfs niet meer bij je paard in de buurt :\

UnInspired

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 19:29

Jammer voor het meisje, maar ze verpest het voor zichzelf.

ik vind het goed dat je je paard gaat halen en dat je het nog netjes oplost, door haar afscheid te laten nemen.

en heel apart dat haar moeder niet ingrijpt, zoiets zo ik niet moeten proberen O:)

succes met het vinden van vervoer!

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 19:30

Je gevoel t.o. van het meisje zal kloppen en haar motivatie zal oprecht zijn. (dat blijkt ook dat ze jou heeft gebeld en excuses aangeboden).
Alleen lijkt het erop dat zij de situatie niet in handen heeft. Brutale 'vriendinnen' en een lakse moeder hebben meer overwicht.
Het lijkt me echt beter voor je dat je het paard toch ophaalt. Daarbij kun je wel helder en eerlijk zijn t.o.v. het meisje. Dat het niet direct aan haar ligt, maar dat zij klaarblijkelijk de situatie niet baas kan (wat heel logisch is voor een 14-jarige). Ze is niet verantwoordelijk voor het gedrag van haar vriendinnen, maar de gevolgen zijn dusdanig dat hier een eind aan moet komen. Zo kun je het ook voor haar op een zo goed mogelijke manier afronden.
Naar de moeder zou ik duidelijk maken dat zij zich niet hebben gehouden aan het contract (nog een bijrijder) en dat daarmee de kous af is.

Succes ermee.
Mocht je je uiteindelijk toch nog weer bedenken en komen tot 'nog een poging' (ze beloven zeer overtuigd beterschap etc.) zou ik een nieuwe clausule in het contract laten opnemen, en daar een proefperiode van zeker enkele maanden aan verbinden. En tussentijdse evaluaties; geen blanco 'krediet'. Maar het lijkt erop dat je beter je paard terug kunt halen.
Laatst bijgewerkt door senna21 op 26-03-09 19:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 19:35

theelichtje_ schreef:
En moeders zocht ook geen oplossing met me mee.

Dan zou ik er helemaal klaar mee zijn....

Djaleesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 19:35

theelichtje_ schreef:

Super! Ik hoop dat je het allemaal kan regelen en ik wens je dan ook heel veel succes zondag!

theelichtje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-09 19:37

Daar ben ik dus ook bang voor, dat het ''bijrijdertje'' haar straks ook langzaam aan weg duwt en zelf de overhand neemt op het paard.

Oproep staat hier al geplaatst, maar tot nu toe nog bijna niemand die mij kan helpen helaas.

Senna, ik heb ook duidelijk al vermeld tegen het meisje dat het mij spijt dat het zo moet.Ik zit namelijk best met haar in mijn maag.Ik weet dat ze gek is op het paard. Dat ik het heel erg jammer vind dat het zo gelopen is, maar dat het wel voor beide leuk moest blijven.Daarna zei ze niks meer en is in tranen uitgebarsten... En ik ben er weer 1 die meteen medelijde met haar heb..

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 19:47

Je mag best medelijde met haar hebben, en het is voor haar ook zeker erg rot. Maar je moet ook aan je paard denken, als zij onder de ban is van die meiden en niet voor zichzelf of voor het paard kan opkomen dan zit er ook niks anders op dan het paard daar weg te halen.

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 19:48

ophalen!
is toch te zot voor woorden als je als eigenaar bij je eigen paard gaat kijken,en je word door zo een snotneus even voor vanalles uitgemaakt!had ik dus echt niet gepikt!dat meisje die jou paard least heeft de wrantwoording snap niet dat zei dit pikt van een zogenaamt vriendinnetje,die met die groter bek die had nooit van zijn leven weer aan mijn paard mogen zitten!
waar moet het paard heen vervoert worden?mag wel via pm

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 19:51

Ik zeg helaas ook ophalen. Het feit dat het meisje aan wie het paard was toevertrouwd alsnog een derde erbij betrekt ook al wou jij het niet geeft teken van onwetendheid en dat kun je je niet veroorloven als een ander jouw paard in handen heeft...

Sorry meid, maar dan is jouw paard toch beter af in jouw handen.

Of kun je het paard niet laten staan en zelf 1 a 2 dagen in de week 'bijrijder' zijn?

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 19:53

Als je het zielig vind laat je haar er bij jou toch af en toe op rijden?

theelichtje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-09 19:56

Vanaf Rijswijk naar Stompwijk, zuidholland. Helaas eindje weg van jou.

Chipieke, Dat zal mogelijkheid zijn, maar woude beide dames niet, en daarbij de bedreiging
'' als je hier op stal bent maak ik je het leven zuur '' Nou ben ik niet bang voor haar.En kom ik er gerust, maar met een fijn gevoel ga je er niet heen.Iedereen kent elkaar daar en ik hun niet, er zal nu dus inmiddels heel wat af geroddelt zijn.
Het begon met groepje van 3 kinderen, meisje en 2 vriendinnetjes. En toen ik weg ging waren ze al met ze 5e.Dat was binnen een half uur zo gedaan.

Tevens proberen al die manege kinderen me toe te voegen op hyves, plaatsen berichten bij haar op hyves of de dierenarts al geweest is.Expres neerzetten omdat ze weten dat ik meisje der hyves bekijk waarschijnlijk.

Nathalie dat zal een mogelijkheid zijn.Helaas heeft der moeder geen rijbewijs.Dus zal ze er ook niet kunnen komen.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 19:58

Groot gelijk dat je het paardje gaat ophalen, zo iemand zou het bij mij goed verpest hebben, en het is nog steeds jou paard, en er is een contract getekend. Jammer voor dat kind, maar als je 14 bent, snap je echt wel wat die voorwaardes zijn, pech gehad. Lekker weghalen, zodra je vervoer hebt en weer mee naar huis.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 19:59

openbaar vervoer? weet niet of dat mogelijk is om er te komen. Maar als ze graag wil zal ze dat er wel voor over hebben lijkt mij.

Zo niet is het jammer voor het meisje maar niet jou schuld.
Meisje zal zelf misschien over zich heen laten lopen. Kan ze misschien niet veel aan doen. Maar dan was het altijd nog moeders taak er wat aan te doen.

Het is jou paard. Het is een dier geen voorwerp.
Inpakken en wegwezen!

pri_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 20:00

theelichtje_ schreef:
Ik zit namelijk best met haar in mijn maag.Ik weet dat ze gek is op het paard. Dat ik het heel erg jammer vind dat het zo gelopen is, maar dat het wel voor beide leuk moest blijven.Daarna zei ze niks meer en is in tranen uitgebarsten... En ik ben er weer 1 die meteen medelijde met haar heb..

Het is ook ontzettend sneu voor haar, fijn zo'n moeder die niet voor je opkomt tov die lastige stalmeisjes en fijn zo'n "vriendin" die het voor je verknalt! Het is duidelijk dat het meisje nog niet voor haar eigen belangen kan staan maar daar heb je dus je ouders voor nodig, jammer dat ze die steun niet heeft.