Ja lach maar... Weet je hoeveel kilometer in gereden heb, voor ik uiteindelijk mijn droompony vond in ENSCHEDE???? (= om de hoek dus...)
Martie
Geplaatst: 26-03-09 14:23
Altijd leuk, deze verhalen. En ook stof tot nadenken...
Ik heb zelf gelukkig geen problemen gehad. Zocht E-pony voor dochter en bij de 2e keer kijken al raak, enkele keren proefrijden en in handen nemen, mocht van de handelaar zelfs 2 weken op proef mee.
Maar wel verhalen gehoord over de andere kant.... Het viel de stalmedewerkster al op dat dochter en ik eerst zelf de pony gingen poetsen en hoeven uitkrabben: "doen de meeste mensen niet, die laten dat liever doen". Nou, ik wil wel graag weten hoe hij reageert als ik een beetje stevig zijn rug en buik borstel en of hij gewillig zijn voet geeft bij een vreemde. Ook hoorde ik dat het wel voorkomt dat ouder in de koffiekamer gaat zitten en kind maar moet roepen als ze klaar is en wat uitgezocht heeft.... Of zelfs dat kind door de handelaar bij de bushalte opgehaald moet worden en hij te horen krijgt voor welk budget er een paard of pony aangeschaft mag worden. Vond hij toch wel een hele verantwoordelijkheid en drie maal raden wie de schuld krijgt als het paard op stal komt en niet naar verwachting presteert...
Het lijkt me ook geen makkelijk vak (maar kopen vind ik ook erg moeilijk!).
Marchador
Geplaatst: 26-03-09 17:54
Niet echt een hele slechte ervaring, maar toen mijn pony te koop stond had ik een advertentie geplaatst en werd echt vrijwel direct daarna gebeld. Dat ging zo snel en hij was ook zo snel weg.. daar heb ik echt heel erg veel moeite mee gehad.
Ja met een paard kopen: We waren bij een paard wezen kijken allemaal leuk enzo. We zouden hem op proef krijgen. De dag dat wel hem op proef zouden krijgen (stal helemaal klaar enzo) Belt ze op: Ja ik heb iemand gevonden die hem direct wil kopen maar als jullie willen gaan jullie voor. Naja dat wilden we niet want hij was afgekeurt op de buigproef en hij was nog nooit in het bos geweest dus dat wilden we uittesten. Heel jammer. Maarja we hebben nu een droompaardje!