wat moet ik nu doen? eigenaar vraagt ineens verzorggeld

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nairtje

Re: wat moet ik nu doen? eigenaar vraagt ineens verzorggeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 18:31

Ik ben benieuwd of je er nog uit bent gekomen met de eigenaar. Ik ga in ieder geval met de rest mee qua mening...

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 18:35

ja indd, belachelijk gewoon!
ik zou eens aan de eigenaar gaan vragen of hij misschien financiële problemen heeft ofzo? Misschien kan hij het niet meer betalen en wil hij daarom een vergoeding?
Ik ben heel benieuwd!

Samoria

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 15:06

Waves schreef:
Ik zou het niet doen. Het kost je nu al een hoop tijd en geld (benzine) en zoals ik het zie heeft de eigenaar alleen maar profijt van jou gehad. Je mest uit, hebt het paard ingereden etc.

Het was een win-win situatie die de eigenaar nu scheef gaat trekken. Vind het niet erg netjes van hem.

Inderdaad, vraag ook nog aan hem waarom hij dit van plan is.

ccathalijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 15:11

Ik ben wel benieuwd, hoe het nu afloopt, of je al gepraat hebt etc.......

Kimberley84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 23:33

Heb je al nieuws over hoe nu verder?

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 11:25

Ik ben het ook helemaal met de rest eens... Probeer erachter te komen waarom hij ineens geld vraagt. Als het paard hem in de weg staat kun je het dier misschien beter van hem overkopen (als je het dier niet kwijt wilt) en zelf ergens in de buurt stallen. Zou in elk geval niet dat hele bedrag gaan betalen als je er maar zo weinig voor terug krijgt en zoveel voor moet doen.

ben ook benieuwd of je al nieuws hebt...

iMyrable

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 15:02

Ik heb geen flauw idee hoe jij financieel zit, maar als je niet elke maand nog €5000 ongebruikt hebt liggen, dan zou ik niet gaan betalen. Die eigenaar heeft er dan wel profijt van, jij niet veel. Dan kan je beter ergens op een manege gaan rijden, een uurtje per week en misschien kan je helpen met verzorgen, dan heb je het misschien gratis of je betaalt een 10tje per week (voor de les).

Wafel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 07:30

Niks betalen. Het zou redelijker zijn als hij jou betaald...

T is dat je wat met dat paardje hebt... Maar anders gewoon ander paardje zoeken.

Dat half uurtje rijden heb je echt wel gecompenseerd. Voor al het andere wat je doet kan hij niks vragen. Hooguit blij zijn dat je zoveel doet..

Denk er eens over na hoeveel je kan doen voor 100 euro !

Walsertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 10:02

Ok je hebt een band met het paard na al die jaren, maar ik zou een ander paard gaan zoeken:(
Je werkt daar en dat kun je zo zien: jij werkt om het paard te rijden :D
Hij zou jou moeten betalen mocht er toch over geld gepraat gaan worden |(

Tinkerlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 10:14

Hoi, ik snap je beleving helemaal. Maar ook de eigenaar, want in 5 jaar is er ook wel het nodige veranderd aan kosten etc voor het houden van een paard. Maar 100 EUR vind ik echt absurd, vooral omdat je daar alles doet. En ik lees dat als je dat niet doet het 200 EUR kost. Dan zou ik toch, hoe pijnlijk ook, gaan uitkijken naar iets anders.

In heel veel gevallen is het voor wat hoort wat, dus mesten/verzorgen in ruil voor rijden of een vergoeding als je gebruik kunt maken van extra faciliteiten (goede rijbak, uitrijden in het bos, gebruik van zadel en tuig, kantine etcetera). Ik denk dat je dat de eigenaar best kunt voorhouden. Blijf vooral realistisch. Voor dat geld heb je een leasepaard op locatie (excl. stalgeld) en kun je er mee doen wat je wilt.

Bij mijn lopen ook leasers rond, die betalen 115 EUR per maand, en hoeven alleen maar aandacht en zorg aan het dier te besteden. Ze trekken alles wat er nodig is uit de kast, kunnen altijd rijden in een agterberg rijbaan van 20x40m én hebben daarvoor minimaal 1 keer per week les inclusief van een ged. instructeur. Daarbij vinden ze in de kantine ook warme en koude dranken inclusief. Dus wat je zegt alle lusten en niet alle lasten....dat vind ik dan een heel ander verhaal. Ik zou willen dat ze dit betalen en hiervoor hard komen meewerken in de stallen en op het terrein of dubbel zouden betalen als ze niets hoeven doen...goh heerlijk :+ maar niet eerlijk ;)

Een bijdrage ja, maar wel in verhouding. Ik hoop dat je er uitkomt samen. En anders meld je je maar bij mij ;-) heb nog een plaatsje vrij hoor!

Groetjes Tinkerlady

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 10:17

wat banketstaaf zeg! zeker nadat je al een tijdje verzorgd!
ik vind het allemachtig duur, bij ons heb je hier een complete stal voor en dan heb je zelfs nog geld over!
ik had het er niet voor over! :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 10:20

Ik zou niet betalen, lijkt meer misbruik van die man. Je bent trouw, rijdt er nu benzine aan op en je doet ook nog zijn klussen, dat half uurtje rijden is niet iets waar hij nou minder van wordt, integendeel hij wordt er aan alle kanten beter op. Hij mag blij zijn met jouw. Ik zou voet bij stuk houden.

Tinkerlady, zoals ik haar 1e post lees, heeft die man een paard omdat hij het leuk vind, als je dat niet kan betalen moet je geen paard nemen. Dat veulentje, misschien verkoopt hij die wel?
Bij het houden van dieren hoort nu eenmaal ook verzorgen en eten kopen, als je dat tegen betaling en dan nog zo een forse betaling door een ander laat doen,is in mijn ogen misbruik maken van.
Bij jouw moet ze 115 gaan betalen, ze kan wel veel meer doen voor dat geld, dus dat staat nu niet ter discussie, maar als verzorger is dat iets waar je van te voren voor kiest.

Iris82
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 10:25

Ik zou het ook niet betalen, maar ik was wel verbaasd dat iedereen zo reageerde van: Wegwezen! Ze heeft toch wel 5.5 jaar dat paard verzorgd, dan krijg je wel een band met het dier. Kan me voortstellen dat ze dit wel een moeilijke situatie vind.

Kijk, zelf zou ik die € 100,- ook niet betalen, maar het kan wel hard aan komen denk ik.

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 10:26

Ik vind het veel te veel.
Een kleine bijdrage daar kan ik me nog in vinden, ik denk dan aan max. 20 euro of zo.
Je hebt immers al heel veel voor hem gedaan, zijn paarden verzorgd, ingereden, als hij daar voor zou moeten betalen is hij bakken met geld kwijt.
Met jou heeft hij juist erg veel geld bespaard!
Belachelijk dat hij nu zoveel gaat vragen, ik ging er niet mee accoord en hoe moeilijk het ook zou zijn, ik ging op zoek naar een ander leuk paardje.
Succes meid!

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 10:28

ja dat is misschien wel zo! maar ik denk dan aan geen handvol maar een land vol.. tis banketstaaf maar dit vind ik gewoon misbruik maken mischien moet je eens overleggen wat de daadwerkelijke kosten kunnen zijn en wat de kosten voor jou zijn!?

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 10:36

Als ik je andere posts lees wilde hij het paard eerst verkopen? Dat gaat nu definitief niet meer door dan?

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 13:00

Zou je de merrie niet van hem over willen kopen? Voor een zacht prijsje gezien alles wat je hebt gedaan? Zo is het bij mij ook gegaan, ze wilde meer geld hebben van mij (ik betaalde toen 50 gulden). Toen heb ik een symbolisch bedrag geboden en ze was van mij!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 13:26

Iris82 schreef:
Ik zou het ook niet betalen, maar ik was wel verbaasd dat iedereen zo reageerde van: Wegwezen! Ze heeft toch wel 5.5 jaar dat paard verzorgd, dan krijg je wel een band met het dier. Kan me voortstellen dat ze dit wel een moeilijke situatie vind.

Kijk, zelf zou ik die € 100,- ook niet betalen, maar het kan wel hard aan komen denk ik.

en toch roep ik wegwezen, ik snap heel goed dat ze een band heeft met dat paard en dat niet kwijt wil maar daar maakt die man nou juist misbruik van, als ze stopt met verzorgen dan moet ze zelfs dubbel betalen! En voor dat geld krijgt ze niet veel, paard is bijna niet te rijden begreep ik.
Als ze nl wel blijft en die 100,- gaat betalen, wordt het volgend jaar 125,- en misschien nog wel meer....
Daarnaast doet ze ook nog de nodige klusjes die van een normale verzorger van 1 paard niet verlangt worden. Bij 100,- betalen zou ik ook alle klusjes die niks met dát paard te maken hebben laten vervallen.

mijntjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 13:33

wat heeft hij als reden opgegeven? Ik vind het niet vreemd dat je wat moet bijdragen, maar wel als hij er na al die jaren pas over begint. bovendien vindik dat je dan vaker moet kunnen rijden in een gewone bak. nu vind ik een vergoeding echt niet terrecht! hopelijk draait hij bij en anders op zoek naar een ander leuk paardje!

_Miistral_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 16:58

Ik vind dat die je egt dankbaar mag zijn, wat jij allemaal voor hem doet met mesten etc.
dan vind ik egt belachelijk dat hij na ruim 5 jaar opeens geld gaat vragen, ik zou dat persoonlijk
niet doen hoor, gewoon een ander fijn paardje zoeken, misschien heb je wel beter geluk daar.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 17:47

waarom zou je geen bijdrage betalen?

als je al jaren gratis op het paard rijd,en wat maakt het nou uit om mee te helpen terwijl je een bijdrage levert?
en zoveel werk is een stal uitmesten nu ook weer niet.

als je een eigen paard zou hebben hoort dat er ook allemaal bij,ik zie het probleem niet.

ik snap ook niet dat veel mensen gratis op andermans paard willen rijden,een hobby kost nou eenmaal geld.

jolijnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 18:01

mirgino dat een hobby geld kost is normaal maar dat je 100 euro moet betalen voor een paard waar je een half uur per week op rijd en waar je veel werkjes voor moet opknappe is niet normaal en als je die werkjes niet doet 200 euro dat is nu wel overdreven

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 18:53

twinkle_poes schreef:
mirgino dat een hobby geld kost is normaal maar dat je 100 euro moet betalen voor een paard waar je een half uur per week op rijd en waar je veel werkjes voor moet opknappe is niet normaal en als je die werkjes niet doet 200 euro dat is nu wel overdreven

:o ik had even dat half uurtje heen gelezen
maar idd voor een half uurtje is het TE gek! :j

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 20:09

en ze mest niet maar 1 paardje uit maar meerdere.....

babbii_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 20:17

mijntjuh schreef:
wat heeft hij als reden opgegeven? Ik vind het niet vreemd dat je wat moet bijdragen, maar wel als hij er na al die jaren pas over begint. bovendien vindik dat je dan vaker moet kunnen rijden in een gewone bak. nu vind ik een vergoeding echt niet terrecht! hopelijk draait hij bij en anders op zoek naar een ander leuk paardje!

hier ga ik echt in mee
en idd wat ze hier al zeggen geld vragen voor de andere stallen die je uitmest en en het andere werk buiten om je verzorg paardje