Zijn jullie katten/honden mensen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 09:52

Ik vind beide dieren leuk, maar als ik moet kiezen ga ik toch voor de kat. Dat eigenzinnige spreekt me wel aan.
Ik heb zelf een "je-weet-wel" kater en dat is een echte kattekop. Lekker eigenwijs en een ongelooflijke knuffelkont. Twee maal per dag heeft hij een dolle 5 minuten. Dan raast hij als een idioot door de kamer om daarna op schoot in slaap te vallen.
Ik ben dol op mijn Tommi!

ajbdhrtls138

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 11:25

ik ben een honden mens maar zou toch eerder een kat nemen. Ik vind dat je alleen een hond moet nemen wanneer je er echt goed voor kan zorgen d w z veel thuis zijn, vaak uitlaten enz. aangezien dat niet lukt zou ik geen hond willen.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 11:33

ik ben echt een hondenmens. Een kat kan dat voor mij ook niet vervangen, dus asl ik geen hond zou hebben, kwam er toch geen kat.

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 12:00

Wij hebben en honden en katten, maar ik ben meer een hondenmens, wij hebben ons hele leven katten gehad maar als deze twee dood zijn komen er geen katten meer in.... *zegt ze nu heeeel stoer* Haha!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 12:07

Als ik echt zou moeten kiezen tussen een hond en een kat dan zou ik voor een hond kiezen maar ik heb gelukkig allebei, zes katten en twee honden Lovers

Een hond is toch meer een maatje dan een kat en je kan er veel meer mee doen. Maar ik zou mijn gekke katten ook voor geen goud willen missen.

Wat heeft Donja veel dieren, ik dacht dat ik er veel had rondlopen maar daar kan ik niet tegenop Haha!

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 12:46

Ik ben een kattenmens, mijn vriend ook. Ik vind honden best leuk, bij een ander. Ben ook geen held met vreemde honden.

Sannuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 12:47

Allebei eigenlijk, we hebben 2 katten en 2 honden waarvan 1 een flatcoated retriever..dat van dat dom zijn is denk ik niet helemaal waar..het zijn misschien niet de slimste honden maar wel heel lief en betrouwbaar.

sandra1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 13:44

Ik ben een kattemens, wij hebben er zelf 4 in huis + in in liefdevolle herinnering. Lovers
Het liefst zouden wij ook honden hebben maar daarvoor moeten we reeel blijven en zijn we te weinig thuis. Het ras was wij willen vergt ook een stukje begeleiding nl. Am.Stafford en Dobermann. Tja, misschien als wij ooit een keer groter gaan wonen (lees : boerderij Bloos ) kunnen wij de familie uitbreiden met honden, en paarden en allerlei andere beestjes. Haha!
Maar ja, om niet te veel uit te wijden, heb dus 4 katten die ik voor geen goud zou willen missen. Lovers

dell_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 16:02

Honden en dan niet zo'n kleine zwabber. Ik houd meer van grote honden

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 16:09

eveline_B"]
[quote="carina"][quote="Dennis schreef:
Bouceron .

Eh? en dat zijn...? Honden, ja zover was ik al ja... Knipoog
[/quote]

http://www.beauceron.nl/

Een stukje van deze site over het karakter:
De beauceron werd van oorsprong gefokt voor het hoeden en drijven van schapen en ander vee op de grote vlakten rond Parijs. Raskenmerken zijn dan ook: uithoudingsvermogen, gehardheid tegen allerlei weersinvloeden, schranderheid en oplettendheid. Een beauceron kan soms eigenwijs zijn en heeft veel behoefte aan beweging en contact met zijn baas. Een beauceron heeft een herdershondkarakter: alert en op de baas gericht. Hij is echter niet speciaal gefokt op waak- en verdedigingskwaliteiten. De beauceron kan zo'n 13 à 14 jaar oud worden.

Ze lijken qua karakter erg veel op de Hollandse herder.
[/quote]

Iid, het zijn zeker geen makkelijke honden(ze staan d'r zelfs om bekend om moeilijk te zijn) maar hebben, naar mijn mening, een gouden karakter. Het zijn Franse Herders(zo worden ze ook wel eens genoemd) en daardoor kan het wel heel goed zijn dat ze op Hollandse herders lijken kwa karakter(waarmee ik geen ervaringen heb).

En voor alle Flatcoated Retriever fans. Dat ik ze een beetje dommig vind komt door een aantal van deze honden die ik ken. En het aantal dat ik echt ken is op 1 hand te tellen dus het kan zijn dat ik het gewoon verkeerd getroffen heb.

Noek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 12:02

ik ben absoluut een hondenmens, zie mijn profiel!! *LOL* [/url]

Tessake

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 12:06

Ik bieden!! Later wil ik een kat en een hond Tong uitsteken En elk van deze dieren zijn ander voor en na delen, tja en als je zo een groot hart hebt voor beestjes kun je moelijk kiezen he Knipoog

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 12:08

Ik heb allebei, en wi ze niet kwijt. Maar als ik echt moest kiezen bleven de honden. Maar bij mij zullen er ook altijd wel een stel katten rondlopen, ik heb er nu 4

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 12:18

Ik kan niet kiezen, ben zo dol op allebei!
We hebben nu 3 honden en 4 katten, 1 hond zal waarschijnlijk niet al te lang meer meegaan en als die er niet meer is komt er weer een grote voor in de plaats. Dat zal zeker een pup worden en ik neem tegelijkertijd dan weer 2 kittens, niets zo leuk als honden en katten welke samen zijn opgegroeid. Want dat mis ik zo enorm nadat vorig jaar 2 katen van mij zijn overleden, die konden zo leuk met de honden spelen Lovers

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 12:53

Ik ben absoluut een kattenmens, ik heb zelfs een hekel aan honden.
Ik heb zelf 1 poes en die wordt zaterdag 13!

New-Forest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 13:39

Ik ben dan echt een hondenmens als ik tussen een hond of een kat moest kiezen. Ik heb ook een eigen Jack Russel (Goh, meen je dat nou Haha! ) en dat is echt zo'n geweldige beest! Ik ben ook echt opgegroeid met honden dus kan eigenlijk niet zonder ze. Ook hebben me ouders al hun hele leven lang katten maar toch spreken honden mij maar aan..

JessicaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 13:59

Als ik zou moeten kiezen, koos ik voor de kat!
Ik hoef ook geen hond, heb onze kat al leren zitten en liggen op commando, dus een hond is overbodig bij ons thuis!

Ik vind honden ook leuk maar als je ergens thuiskomt kun je bij binnenkomst toch al meteen ruiken wie er een hond heeft en wie niet. Dat vind ik het nadeel bij honden, en ik vind ze ook altijd wat lomper bewegen dan een kat. Maar verder zijn ze bijna net zo leuk alleen de kat vind ik net iets leuker!

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 15:11

Absoluut een hondenmens, ik heb een aangeboren afkeer voor katten... Haha!
Helaas is mijn 13jarige schathond vorig jaar overleden en wilt mams geen hond meer (maar paps en broer en zus wel). Eens ik alleen woon (hopelijk niet meer zo lang) komt er onmiddellijk een hond, en dan nog liefst een border collie, al weet ik niet of ik daar voldoende speeltijd voor zal hebben. Anders een lekkere tamme mar lieve labrador is ook altijd fijn. Of een eigenwijze Jack Russel.

Ik vind katten heel egoïstische beesten en ben nog maar 1 keer echt een sympathieke kat tegengekomen. Ze zijn soms ook zo onvoorspelbaar, voor je het weet heb je een krab...

iloon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 19:02

ik vind honden veel leuker dan katten .ik heb thuis 2 honden een engelse staffordshire bullterrier en een yorkshire terrier(van me ouders).

Mereltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 20:01

Ik ben echt gek op katten !
We hadden er eerst 3, maar ze zijn nu dood Verdrietig (al wel een hele tijd hoor)
Nu hebben we een hond maar ik vind honden eigenlijk niet zo leuk.
Vooral mijne niet, want die is nogal hyperactief !

carina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-03 21:22

Even de tussenstand, de honden hebben een kleine voorsprong, met 18 tegen 17...

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 22:45

Ik kies voor een hond. We hebben bijna altijd honden gehad, ook wel katten maar mijn voorkeur gaat toch uit naar honden. Heb nu ook een hond, kruising van boerenfox met waarschijnlijk een drentse patrijs en het is een schatje.
Overdag is hij bij mijn moeder en 's avonds en in het weekend bij ons, prima oplossing, en de hond heeft er geen moeite mee.

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 13:38

Ik heb 2 katten en (nu) 4 honden (straks 3 als de pup groot genoeg is om naar de nieuwe baas te gaan).
Ik was er altijd van overtuigd dat ik een kattenmens ben, maar als ik nu opnieuw zou moeten kiezen zou ik voor een hond gaan.

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 13:51

Ikkan ook niet kiezen, vind beide even leuk! Alhoewel ik vroeger absoluut niet van katten hield, nu ben ik dol op mijn Ukkie.
Een kat is leuk voor op de bank voor de TV, de hond is voor lange wandelingen en paardrijden Haha!

Ik houd trouwens niet van onderdeurtjes. Ik zie een zo'n jack frutsel niet met Isolda meerennen, 2 uur lang......

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 13:52

Jessica schreef:

Ik vind honden ook leuk maar als je ergens thuiskomt kun je bij binnenkomst toch al meteen ruiken wie er een hond heeft en wie niet. Dat vind ik het nadeel bij honden, en ik vind ze ook altijd wat lomper bewegen dan een kat. Maar verder zijn ze bijna net zo leuk alleen de kat vind ik net iets leuker!

DAt klopt niet, bij ons zul je de aanwezigheid van de hond niet ruiken en ik ken heel veel honden die ook niet naar hond ruiken. Ik denk dat het te maken heeft met veel buiten zijn of zo, dan hebben ze een andere vacht. Echte binnen honden ruiken meestal niet. Helaas stinkt onze stal (waar mijn paarden staan) wel naar kat, en er loopt dus een kat rond .Ik vind ook bij veel mensen in huis de aanwezigheid van katten ruiken maar niet altijd. Hangt ook weer van de kat af denk ik. Honden zijn lomper dan katten ja, maar katten zijn weer stiekummer, minder begaan ook met hun baasje dan een hond. Katten zijn onverschilliger.