Hoe goed is het 'denkvermogen' van een paard?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

loveyaliefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 21:02

ik denk dat paarden echt meer denken en kunnen dan wij denken. zal een voorbeeld geven als ik ziek ben geweest ofwatdan ook en een paar dagen niet bij me pony geweest dan of trap of bijt ze me en anders niet. dit doet ze dus waarschijnlijk om te laten zien dat ze beledigd is dat ik niet ben geweest, als ze niet na zou kunnen denken zou ze nooit op zoiets komen denk ik want dan weet ze ook niet dat ik een paar dagen niet ben geweest

AnnaBabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 00:02

paarden zijn zeker wel slimmer dan sommige mensen denken...het is alleen niet zo dat paarden echt met woorden kunnen denken (en daarmee dus echt beargumenteerd kunnen nadenken -als je me volgt...ik weet niet hoe ik het precies moet uitleggen-), paarden denken meer in plaatjes, dat kan ook niet anders want ze hebben geen echte woorden in hun "taal"...wel dingen als hinniken,briesen en noem maar op. Maar desondanks kunnen ze wel heel goed een link leggen tussen dingen...en het ene paard doet dat nou eenmaal sneller dan het andere...net als bij mensen Lachen..dusseh: paarden zijn zeker niet dom!
Hahah en loveyaliefie...ik herken je verhaal van dat bijten: dat heeft mijn konijn ook een keer gedaan toen ik de vogels aandacht gaf ipv hem (hij was wel om aandacht aan het zeuren...maar hij kon wel ff wachten vond ik)...nou toen kreeg ik mooi een hap!

AnnaBabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 00:05

En bovendien voelen paarden sommige dingen heel goed aan: als je humeurig bent, of bang, of verdrietig...vind ik ook wel een soort van slimheid