gisteren mijn eerste les van jippie gehad...

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-03 19:04

ik ben echt super blij met haar als instructrice.
vandaag ging ik rijden en ik hoefde maar iets druk te geven en hij was al weg. gewoon zo fijn te rijden, en ik ben zelf niet meer zo moe Knipoog
en dat al na 1 les.

ikke is happy!!!!!

Dehtje

Berichten: 395
Geregistreerd: 13-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 00:20

Ik heb nog nooit iemand van jullie zien rijden, maar het topic gaat natuurlijk over de zeer geslaagde les van Ingrid!! Hartsikke leuk en heerlijk dat het zo goed ging Haha! .

Verder lijkt het me niet echt de plek om over de 'rijkunsten' van een instructrice te gaan kletsen, het gaat er juist om dat Ingrid zo lekker gereden heeft. Dus Ingrid, trek je van het geklets niks aan en ga lekker door met de lessen!!

En iedereen kan altijd beter rijden dan een ander in paardenland Knipoog .

Succes Ingrid!

Rocamor

Berichten: 11048
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 10:03

Nou, dat klinkt als een zeer geslaagde les. Ik heb Jippie zien rijden, als ze net zo goed lesgeeft als zelf rijdt, nou dan gaat het zeker goedkomen.

En we kunnen het Jeckyll echt niet kwalijk nemen. Jippie rijdt met teugel op druk en een losse slof. Tja dat de meesten van haar vorige stal net andersom rijden. Sorry Jip, je had daar toch beter op moeten letten! Slapen Lips are sealed

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 11:11

hey leuk dat het zo fijn gegaan is !! echt tof Lachen..
Veel succes nog,

Groetjes Lara

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 11:29

Rocamor schreef:
Jippie rijdt met teugel op druk en een losse slof. Tja dat de meesten van haar vorige stal net andersom rijden. Sorry Jip, je had daar toch beter op moeten letten! Slapen Lips are sealed


Sorry hoor, maar deze opmerking is wel erg generaliserend he!

Fijn dat je een goede les hebt gereden Ingrid. Het is altijd fijn om een instructrice te vinden die aansluit bij jou, je paard, je wensen en ideeen. Leuk om te lezen dat je die nu hebt gevonden! Succes met je lessen!

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 17:16

Grappig die reactie van Jeckyll, ben daar ook geweest en heb nog nooit zo'n stelletje amateurs gezien, en toen moesten de verhalen nog loskomen!

Ingrid, enorm leuk dat je les goed ging, met de hulp van J. zul je vast een heel eind verderkomen, succes!

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 17:36

Leuk dat je het zo naar je zin hebt gehad! Het moet maar net klikken tussen jou en je instructrice maar zo te zien zit dat wel goed Knipoog

Jeckyll: Ik las in je profiel dat je 23 bent. Pfff ik dacht echt dat je 16 was. Wat een opmerkingen en taalgebruik zeg.

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 17:52

Steef schreef:
Grappig die reactie van Jeckyll, ben daar ook geweest en heb nog nooit zo'n stelletje amateurs gezien, en toen moesten de verhalen nog loskomen!


Ach en dan ben je daar maar 1 keer geweest.....

Ingrid ik ben benieuwd naar je volgende les hoor! kijken of het weer zo lekker gaat.

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 18:02

JECKYLL schreef:
Ach ja jij had altyd op iedereen commentaar, maar ik durf tenminste wel met mijn paardjuh lekker het bos in en ben niet bang om zonder slof te rijden.. Pling dan maar soms een beetje dwars met zijn hoofd en dat het dressuurplaatje niet mooi is maargoed voor een springparcours en een cross hoeft hij ook niet in de krul.. en zo komen wij er ook wel hoor!
En ik rijd mijn paardjuh zelf wel een klasse hoger i.p.v. eerst een ander op mijn paardjuh te laten rijden als ik er zelf niet op durf.. (komt j bekend voor he?) Ach ja... laat ik er maar over ophouden.. Lips are sealed
wil alleen nog ingrid veel SUCCES wensen met haar lessen!




Voor iemand van 23 heb je wel een kinderachtige vocabulaire.

Ik rijd ook volgens de Anky methode en ik snap niet waar Jeckyll de associatie met deze methode vandaan haalt.
Alles is namelijk gebaseerd op ontspanning en het onvoorwaardelijk voorwaarts zijn van je paard.
Mijn paarden zijn na 1.5 jaar zo gereden te hebben niet meer te herkennen, 1 brok spieren en soepelheid.
Ik wens Ingrid en Luuk dan ook heel veel plezier met de lessen van Jippie. Klinkt in ieder geval al heel goed!!!

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-03 18:44

dank jullie wel voor de leuke reacties allemaal.
en zwelgje: ik hoop dat luuk dan net zoals jouw paarden een bonk spier gaat worden

Gimli
Berichten: 39
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 20:50

JECKYLL schreef:
okeej maar k kon me ff niet inhouduh }>


Ik dacht dat we deze slof-hetze nu wel gehad hadden?? Slapen

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-03 21:19

gimli laat maar, ik heb het al uitgesproken met jeckyll.
ze weet hoe ik er over denk en daar is het mee gedaan.

Levita

Berichten: 1422
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 18:21

Steef schreef:
Grappig die reactie van Jeckyll, ben daar ook geweest en heb nog nooit zo'n stelletje amateurs gezien, en toen moesten de verhalen nog loskomen!

Ingrid, enorm leuk dat je les goed ging, met de hulp van J. zul je vast een heel eind verderkomen, succes!
'

Wat mij opvalt is dat nu onze hele stal naar beneden gehaalt wordt....
Als je maar 1 keer bij ons op stal geweest bent, hoe kan je dan een oordeel erover vellen???

Ben toch benieuwd hoe jullie het zouden vinden als het verhaal andersom geweest zou zijn. En waar ik ook nieuwsgierig naar ben is waar die verhalen over onze stal vandaan komen.

Ik sta op de Waterberg en heb leuke en minder leuke dingen mee gemaakt. Maar heb je dat niet op elke sportclub?
Hoe de sfeer op een stal is, daar ben jij zelf verantwoordelijk voor. En hoe de sfeer hier op bokt is ook.

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-03 18:38

sorry hoor kim maar die verhalen over de waterberg zijn hier in de regio algemeen bekend. en verder is jeckyll er zelf mee begonnen en niemand anders.

maar laten we idd heel erg gezellig houden hier.

Gimli
Berichten: 39
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 19:37

Misschien kunnen we ons druk gaan maken om het volgende:

-paarden die moederziel alleen een leven in een achteraf weitje moeten slijten

-manegepaarden die geen daglicht zien en in stands verblijven en 3 uur gehobbel moeten toestaan

-zogenaamde recreatieve ruiters die het beste met hun paardje voor hebben en het lieve dier al sterrekijkend de vernieling in rijden( de paarden met de rugspieren in de onderhals, zullen we maar zeggen)

-ruiters die hele ijzerhandels in de paardemondjes hangen, want hij is zo moeilijk

- zogenaamde wedstrijdruiters die hun paarden en ponies aftuigen omdat die "rotbok" niet luistert.

-zogenaamde wedstrijdruiters die altijd de schuld bij hun paard leggen en nooit bij henzelf

Lijkt me genoeg voer voor een leuke discussie?? Een stuk interessanter dan het eventuele gevolg van verkeerd slofgebruik. En nee, ik rij nooit met een slof. Ik zou niet weten hoe!

Levita

Berichten: 1422
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 20:58

ingrid schreef:
sorry hoor kim maar die verhalen over de waterberg zijn hier in de regio algemeen bekend. en verder is jeckyll er zelf mee begonnen en niemand anders.

maar laten we idd heel erg gezellig houden hier.


Laten we het idd gezellig houden hier. Maar niet alle ruiters van de Waterberg horen bij de "verhalen over de waterberg". Sommige kennen jullie zelfs, want die komen regelmatig op bokt.

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-03 22:02

gimli, die discussies hebben we zo vaak hier....

en tsja kim in paardenland wordt nou eenmaal veel geluld.....
daar moet je maar tegen kunnen toch??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 23:51

Net zo goed als dat er maar een klein 'groepje' is dat hier bepalend is voor de sfeer die dit toppic op dreigt te gaan. Zo geldt dat ook voor de sfeer op de Waterberg, helaas.
Afgelopen zondag ben ik zelf nog op de Waterberg geweest en heb daar met een aantal mensen van stal nog heel erg leuk bijgekletst. Die "wij van de manege" waar Jeckyll op duidt is maar een heel klein clubje dat af en toe behoorlijk de sfeer kan bepalen en verzieken. Ik vraag me dan ook af of de eigenaar wel zo blij is met de gratis 'reclame'

Ik vind het heel erg jammer dat Ingrid's topic nu misbruikt wordt voor allerlei puberale spelletjes waar Ingrid part noch deel aan heeft.

Ik hoop dat dit de laatste off-topic opmerking zal zijn. Als mensen nog meer willen mouwen over verschillende rijstijlen of over mij persoonlijk, dan openen ze maar een nieuw constructief *LOL* topic.