welk voer kies jij?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-03 19:53

Bistro gewoon... doet het super hier Haha!

maverick

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-03 23:14

ik voer pavo 2 , havens muslie zonder haver en zemelen.
vaak hebben we ook nog wortels en appels.deze doe ik dan weer door de zemelen heen.

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-03 23:23

Master Sportbrok krijgen ze allemaal op stal, maar daar ben ik zelf niet echt tevreden over. Sinds een tijd voer ik Equiral Struktuurmix bij en ben er superenthousiast over. Toen ik vorige week een nieuwe zak nodig had was de Equiral op bij de winkel en toen heb ik Pavo genomen, ook een soort struktuurmix. Ben benieuwd of dat ook zo'n supervacht en prachtige manen oplevert. Schijnheilig

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 13:01

Op het moment Equiral studbrok en Marstall type 'O' concoursmuesli.
(Pavo vind ik trouwens ook prima voer.)
Daarnaast regelmatig zemeltjes met of zonder lijnzaad of granenmix en af en toe een emmertje bietenpulp.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 13:18

Djilan schreef:
Daarnaast regelmatig zemeltjes met of zonder lijnzaad of granenmix en af en toe een emmertje bietenpulp.

voor het kleine monster }>
Knipoog Oh ja vergeet niet het worteltje van Suus die de kleine schooibak ( Haha! ) altijd krijgt *LOL*

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 13:38

Over het algemeen krijgen ze het volgende:
Havens draversbrok
Dodson & Horrel Fiber P
Gepunte haver (Arie Blok, uitstekende kwaliteit! soms ook ander merk)
Musli, dit verschilt van Dodson & Horrel Country Mix tot Havens musli zonder haver, Hippostar musli zonder haver of Master, net wat de fouragehandel heeft liggen c.q. wat goedkoop is.

Als het vriest en ze staan stil dan krijgt mijn KWPNer een aangepast menu: Pavo Stibro met Dodson & Horrel Pasture Mix of Hippostar musli zonder haver.
Verder voeren we nog Hypolite Struktur Energetikum, heerlijk kruidig met pepermunt voor de luchtwegen etc. We wisselen het regelmatig om zo een afwisselend menu te houden. Het wisselende zit hem over het algemeen in de muslis en de hoeveelheid haver. Ze krijgen ook 1x per dag gewelde bietenpulp (als slobber) en 1x broodslobber (met de lunch krijgen ze 3 broden elk). Hoe meer we variëren, hoe gelukkiger ze zijn. Eerst kregen ze draversbrok met 5 granenmix (Havens) en hooi, tussendoor nog brood en dat was het. Ze leefden, maar nu staan ze buiten, lopen ze rond, krijgen ze hooi, gras, soms kuil, wortels en appels en wisselt het menu elke keer weer van samenstelling. Ze staan er nu ongelofelijk happy bij en elke keer is het weer feest wat ze nu weer voorgeschoteld krijgen.

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 22:42

ik voer subli sportbrok, Bratt (de appaloosa hengst) krijgt subli bikkels en de veulens krijgen veulenbrok, natuurlijk ook van subli. Bevalt me erg goed. Zo af en toe krijgen ze slobber, granenmix of musli.. als traktatie... Ook weer van subli

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 22:47

Mijn paard krijgt 3 kg reform muesli van Hippostar
en een 1/2 kg pavo volkoren.
Over 4 voerbeurten verdeeld.

Omdat hij dit met smaak staat weg te werken en niet met
lange tanden en een gezicht van "heb je niet wat anders"?

ragna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 23:06

hey
wij hebbben 10 paarden: merrie's, hengsten en veulens kortom fokkerij en melkerij.
onze paarden krijgen cavalor.
we hebben wel met pavo geprobeert maardit mochten ze niet.
ze gingen er gewoon op mesten om te zeggen dat eten wij niet.
ragna

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 11:27

sjakie"]
[quote="Djilan schreef:

voor het kleine monster }>
Knipoog Oh ja vergeet niet het worteltje van Suus die de kleine schooibak ( Haha! ) altijd krijgt *LOL*
[/quote]

Dáárom is ie dus zo aan het schooien, dat deed ie vroegâh nooit Haha! Haha!

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 12:59

Die van mij krijgt Nösenberger müsli, type "Isi & Co" . Dit is speciaal voor paarden die weinig voer nodig hebben, omdat ze anders snel te dik worden Knipoog ! Beer kreeg typ "leicht" . Niet omdat er weinig calorieen in zitten, maar voor de vertering. Mijn DA zei na de operatie van Beer :"Je kan zien dat hij kwalitatief goed voer heeft gekregen, want anders was hij al veel eerder gestorven !" (zie link in mijn onderschrift!).
Het enige nadeel is, dat ik dit voer altijd moet bestellen, het wordt dan wel binnen een paar dagen aan huis geleverd! Als ik het weer eens vergeten ben Schijnheilig om op tijd te bestellen, haal ik altijd een zak "Salvana" müsli. Ook prima spul, alleen vind ik Nösenberger beter, er zijn meer varianten die ik naar behoefte (meer/minder werken) kan aanpassen !

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 13:05

Bij ons krijgen de paarden haver, welk merk weet ik niet.
En daarbij meestal wat slobber van zemelen met lekkere hapjes 1x per dag. En op het moment met winterwortels. En veel goed hooi en goed stro is voldoende voorhanden in de stal.

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 18:03

Wij hebben havens sport/basisbrok. Prima spul vind ik. Hiervoor had ik Subli basisbrok en daar was ik ook tevreden over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 18:14

Subli. En daar ben ik super tevreden over Lachen Prima spul!

mammasan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 18:16

Wij voeren Equiral Qi doet ie het super op, eindelijk is hij een beetje dikker.

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 20:11

Van mij krijgt ze altijd havens brokken.......
daarbij voer ik reform mix...bevalt erg goed Lachen

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 20:30

Havens basis sportbrok met musli zonder haver ook van Havens, mijn paarden lopen er goed op, ze zijn vrij heftig en daarom geen haver.

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 21:17

starlight krijgt subli sportbrok, kruidenmuesli van de dommelse watermolen(eigen merk volgens mij) en slobber van horsefood