Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Tinky12 schreef:Sorry Billy...vind ik geen vergelijking.
suleilitha...Ook wij hebben deze mensen wel eens op het erf gehad,als er niets aan de hand is gaan ze gewoon weer weg.Ik zie het probleem niet
suleilitha schreef:Dát is waar Sifra, en in dat geval komt de TS met praten verder dan met Dierenbescherming, politie, justitie of wat dan ook.
Tinky, het zal je maar gebeuren dat je de DB op je erf krijgt, dan ben je als eigenaar echt echt echt niet blij. Het is ons eenmaal overkomen doordat een stel onwetende bemoeiallen zonodig even moesten bellen met de DB, in plaats van even op het bekende belletje bij de voordeur te drukken om te vragen wat er met dier in kwestie aan de hand was.
Jess1435 schreef:Zijn spijt heb ik via zijn zoon moeten horen, nooit rechtstreeks gezegd omdat hij daar te koppig voor is.
Maar daar gaat het niet om.
Het is niet persoonlijk.
lindake schreef:Jess1435 schreef:Zijn spijt heb ik via zijn zoon moeten horen, nooit rechtstreeks gezegd omdat hij daar te koppig voor is.
Maar daar gaat het niet om.
Het is niet persoonlijk.
Meid... Als je niet met hem wil praten... Wat doe je dan bij zijn paarden?
Ninx schreef:Stelletje bejaarde oude zeurvrouwen zijn jullie zeg.....
Iedereen gaat automatisch steigeren wanneer de DB genoemd wordt.
Ik zeg: ts... meldt het, laat de DB polshoogte nemen.... wanneer blijkt dat het inderdaad niet door de beugel kan heb jij die dieren een dienst bewezen... Wanneer de DB hiermee kan leven, heb je alles gedaan wat je kon doen en loopt de man geen enkel gevaar wanneer alles in de haak is nietwaar?
Deze man luistert dus niet naar jou, en zijn zoon doet er dus blijkbaar ook niets aan om de situatie te verbeteren.... tijd voor actie dus!
superkelsey schreef:TS ik heb ongeveer het zelfde,
toen ik voor het eerst bij mn oude verzorgpony kwam was ie moddervet, had knopen in zn manen, ontstoken ogen, loopneus, de vliegen zaten aan haar vast geplakt en haar vacht was gewoon te triest om aan te zien.
die zwarte pony verzorgde ik en die andere verzorgde een vriendin:
mijn oude verzorgpony (die zwarte dus) :S
op deze foto had ik al een aantal pogingen gedaan om haar eeen beetje schoon te krijgen.
en dit is het veulen (stond altijd met halster, halster ging op een gegeven moment snijden)
en dit heb ik uiteindelijk van die pony weten te maken:
en dan nu over het weiland,
ze stonden in een weiland waar de grond zo slecht was
dat je MINIMAAL 5 cm naar beneden zakte,
en met slecht weer gleden de pony's uit.
het weiland lag bij een sloot en bij dat gedeelte 'brak' heel het weiland af.
en dan over het drinkwater,
ze kregen vies bruin slootwater waar spinnen inzaten
EN 1x zat er een vis in :S
ook zat er allemaal kroos in het 'drinkwater'
de paarden stonden altijd buiten, ze hadden ook geen schuilstal.
ook hadden ze geen deken.
de paarden hebben heel lang met mok, schurft en schimmel gelopen.
ik kan zo nog wel een tijdjedoor blijven gaan.
ik mocht die pony niet meer verzorgen omdat ze zogenaamd niet van al dat geborstel hield.
MAN IK HEB HEEL DAT BEEST OPGEVOED HOE DURVEN ZE.
toen heb ik er ook nog overnagedacht om de dierenbescherming te bellen.
denk ik nu nog steeds overna.
zo dit verhaal moest ik gewoon even kwijt.
Diane65 schreef:TS, als jij voor je gevoel moet melden bij de DB moet je dat gewoon doen en je oren niet laten hangen naar een boel van die theemutsen hier die het allemaal wel beter weten. Ik denk wel eens dat men op dit forum helemaal niets goed kan doen. Staan er paarden op een weilandje kniehoog in de drek zonder water of schuilplaats dan is het huis te klein en moet de AID meteen ingrijpen, schrijf jij een stuk over paarden die niet in een potstal staan, maar gewoon niet meer worden uitgemest, dan zou dat op de man spelen zijn. Lekker hoor! Ik zou ook direct melden. Als zelfs de zoon van die man ziet dat het niet meer gaat en die man daar ook niet naar luistert, is het hoog tijd dat de DB eens een blik gaat werpen.