Aangifte dierenbescherming doen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jess1435

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-09 21:06

Ik heb met zijn (volwassen) zoon gepraat, maar hij luistert ook niet naar zijn zoon/vrouw of andere naasten.
De situatie is altijd wel twijfelachtig geweest, het is daar altijd een bende, maar toen zorgde ik ervoor dat de stal regelmatig met de trekker leeggehaald werd. Ze staan nu in de stront met hun hoofd tegen het plafond! Sorry, vind ik niet echt kunnen.

En waarom zou ik hem nog helpen nadat hij mij toch wel iets kwalijks gedaan heeft?

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 21:07

Sorry Billy...vind ik geen vergelijking.

suleilitha...Ook wij hebben deze mensen wel eens op het erf gehad,als er niets aan de hand is gaan ze gewoon weer weg.Ik zie het probleem niet

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 21:08

Zie je? Toch persoonlijk......
Hij heeft spijt, zeg je zelf....
Als excuses oprecht zijn, is het niet meer dan fatsoenlijk om je principes opzijte zetten en de excuses te accepteren lijkt mij....

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 21:09

Tinky12 schreef:
Sorry Billy...vind ik geen vergelijking.

suleilitha...Ook wij hebben deze mensen wel eens op het erf gehad,als er niets aan de hand is gaan ze gewoon weer weg.Ik zie het probleem niet

Ik wel, in beide gevallen schiet je met een kanon op een mug zonder redelijker opties overwogen te hebben...

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 21:09

suleilitha schreef:
Dát is waar Sifra, en in dat geval komt de TS met praten verder dan met Dierenbescherming, politie, justitie of wat dan ook.

Tinky, het zal je maar gebeuren dat je de DB op je erf krijgt, dan ben je als eigenaar echt echt echt niet blij. Het is ons eenmaal overkomen doordat een stel onwetende bemoeiallen zonodig even moesten bellen met de DB, in plaats van even op het bekende belletje bij de voordeur te drukken om te vragen wat er met dier in kwestie aan de hand was.

Ben met je eens dat ze beter eerst met de eigenaar in gesprek kan gaan, maar TS geeft aan dat dat niet mogelijk is. Dan kan ze dus kiezen, de boel de boel laten óf een melding maken. Als de situatie zo slecht is als zij beschrijft moet er toch iets gebeuren. Nogmaals, ik zou er ook voor kiezen om eerst met de eigenaar te praten en zo naar een oplossing te zoeken, maar als dat echt niet mogelijk is en de situatie is echt slecht....Ja, maak dan maar een melding.

Jess1435

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-09 21:09

Zijn spijt heb ik via zijn zoon moeten horen, nooit rechtstreeks gezegd omdat hij daar te koppig voor is.
Maar daar gaat het niet om.
Het is niet persoonlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 21:10

Ik vind het wel een vergelijking, die van Billy en verder vond ik het bij ons meer dan schandalig dat we werden aangesproken over dierenkwelling, en dat ook nog door zo'n knutselsmurf van de DB die niet eens wist wat ataxie is bij een paard. Dier werd tweemaal daags door de dierenarts bezocht en we hebben moeten praten als brugman om die mafkees van de dierenbescherming van ons gelijk te overtuigen.

Sifra ik krijg meer het idee dat de TS niet met de eigenaar WIL praten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 21:10

Jess1435 schreef:
Zijn spijt heb ik via zijn zoon moeten horen, nooit rechtstreeks gezegd omdat hij daar te koppig voor is.
Het is niet persoonlijk.

Waarom ga je dan niet met die zoon praten? Die zal je ook vast niet dankbaar zijn als ie erachter komt dat jij de LID of de DB er bij sleept.

Jess1435

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-09 21:13

De situatie is gewoon slecht, echt.
En die man laat zich niet intimideren door een praatje van mijn kant.

Jess1435

Re: Aangifte dierenbescherming doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-09 21:13

Zijn zoon gaf al aan dat hij te veel dieren heeft om voor te zorgen, maar hij krijgt het niet aan zijn vaders verstand gepeuterd. Tevens is hun relatie ook niet al te sterk.

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 21:15

Jess1435 schreef:
Het is niet persoonlijk.

Meid... Als je niet met hem wil praten... Wat doe je dan bij zijn paarden?

Jess1435

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-09 21:17

lindake schreef:
Jess1435 schreef:
Het is niet persoonlijk.

Meid... Als je niet met hem wil praten... Wat doe je dan bij zijn paarden?

Omdat ik wel om die dieren geef! En ik geef al aan dat praten geen zin heeft!

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 21:18

Jij komt dus op zijn hof zonder zijn toestemming...

Jess1435

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-09 21:19

lindake schreef:
Jij komt dus op zijn hof zonder zijn toestemming...

Ik weet het, misschien niet zo netjes.

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 21:22

Misschien? Zeker en vast bedoel je... Aan iemand zijn paarden zitten en op iemands terrein komen zonder toestemming is NOT DONE!

Jess1435

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-09 21:24

Joh, daar gaat het nu niet om. Vast en zeker dat jij ook weleens een keer iets hebt gedaan wat NOT DONE is.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 21:38

Stelletje bejaarde oude zeurvrouwen zijn jullie zeg.....
Iedereen gaat automatisch steigeren wanneer de DB genoemd wordt.

Ik zeg: ts... meldt het, laat de DB polshoogte nemen.... wanneer blijkt dat het inderdaad niet door de beugel kan heb jij die dieren een dienst bewezen... Wanneer de DB hiermee kan leven, heb je alles gedaan wat je kon doen en loopt de man geen enkel gevaar wanneer alles in de haak is nietwaar?
Deze man luistert dus niet naar jou, en zijn zoon doet er dus blijkbaar ook niets aan om de situatie te verbeteren.... tijd voor actie dus!

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 21:55

Ninx... amen _/-\o_

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 22:25

Ik kan me heel goed voorstellen dat TS een oogje in het zeil houdt, als de situatie niet in orde is is het nog altijd de verantwoordelijkheid van de eigenaar om de situatie te veranderen niet die van TS. Helemaal als de rest van de familie al heeft geprobeerd om het hem duidelijk te maken (en hij duidelijk niet wenst te luisteren).. Ik zou absoluut de DB bellen misschien is een bezoekje al genoeg om zijn ogen te openen. Zoveel paarden is ook wel erg veel voor iemand van zijn leeftijd..

Confession

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 11:39

TS ik heb ongeveer het zelfde,
toen ik voor het eerst bij mn oude verzorgpony kwam was ie moddervet, had knopen in zn manen, ontstoken ogen, loopneus, de vliegen zaten aan haar vast geplakt en haar vacht was gewoon te triest om aan te zien.

die zwarte pony verzorgde ik en die andere verzorgde een vriendin:

Afbeelding

mijn oude verzorgpony (die zwarte dus) :S
op deze foto had ik al een aantal pogingen gedaan om haar eeen beetje schoon te krijgen.

Afbeelding

en dit is het veulen (stond altijd met halster, halster ging op een gegeven moment snijden)

Afbeelding

en dit heb ik uiteindelijk van die pony weten te maken:

Afbeelding

Afbeelding

en dan nu over het weiland,
ze stonden in een weiland waar de grond zo slecht was
dat je MINIMAAL 5 cm naar beneden zakte,
en met slecht weer gleden de pony's uit.
het weiland lag bij een sloot en bij dat gedeelte 'brak' heel het weiland af.
en dan over het drinkwater,
ze kregen vies bruin slootwater waar spinnen inzaten
EN 1x zat er een vis in :S
ook zat er allemaal kroos in het 'drinkwater'
de paarden stonden altijd buiten, ze hadden ook geen schuilstal.
ook hadden ze geen deken.
de paarden hebben heel lang met mok, schurft en schimmel gelopen.
ik kan zo nog wel een tijdjedoor blijven gaan.
ik mocht die pony niet meer verzorgen omdat ze zogenaamd niet van al dat geborstel hield.
MAN IK HEB HEEL DAT BEEST OPGEVOED HOE DURVEN ZE.
toen heb ik er ook nog overnagedacht om de dierenbescherming te bellen.
denk ik nu nog steeds overna.

zo dit verhaal moest ik gewoon even kwijt.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 13:32

zoiets als jij omschrijft heb ik 'vroeger' ook gezien.
vriendin had een pony, elk jaar een veulen, en haar vader had het veulen verkocht aan een bepaald persoon. (oude man)
op een gegeven moment zagen we het veulen (en de andere paarden) nooit meer buiten staan, en midden in de weilanden stond een houten hok.
we gingen kijken in dat hok en wat we daar zagen.. echt niet normaal.
kleine stallen (hokken eigenlijk), tot het plafond dicht met tralies,
de paarden stonden zo hoog op hun eigen mest dat ze met het hoofd tegen het plafond aan stonden, het was er erg donker en stoffig, dikke puinhoop, geen waterbakken niks.
schijnbaar kregen ze wel genoeg voer en water om te overleven, maar ze waren in erg slechte conditie.

we hebben het veulen er toen uitgehaald (ja ik weet dat dat niet mag maar we waren 13 ofzo, en waren erg boos over de situatie).
het veulen was zo druk dat we het niet konden houden, en dus maar weer snel terug hebben gezet.
vriendin heeft toen DB wel gebeld, en even later stonden de paarden weer buiten..

ik denk dat jij in jou geval ook iets moet ondernemen, je weet van de situatie af, en dat geeft je een bepaalde verantwoordelijkheid richting de dieren.
die oude man heeft zelf misschien niet in de gaten dat het langzaam van kwaad tot erger wordt, of hij weet het wel maar wil er niet aan toegeven.
soms is het dan even nodig om de ogen te laten openen door derden...

geen leuke situatie voor je, succes ermee..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 13:49

Ninx schreef:
Stelletje bejaarde oude zeurvrouwen zijn jullie zeg.....
Iedereen gaat automatisch steigeren wanneer de DB genoemd wordt.

Ik zeg: ts... meldt het, laat de DB polshoogte nemen.... wanneer blijkt dat het inderdaad niet door de beugel kan heb jij die dieren een dienst bewezen... Wanneer de DB hiermee kan leven, heb je alles gedaan wat je kon doen en loopt de man geen enkel gevaar wanneer alles in de haak is nietwaar?
Deze man luistert dus niet naar jou, en zijn zoon doet er dus blijkbaar ook niets aan om de situatie te verbeteren.... tijd voor actie dus!

Hehe, ik ben blij dat jij het zegt, ik wilde een soortgelijke reactie typen.

Er is nooit een excuus voor het verwaarlozen van dieren. Die paarden hebben er geen boodschap aan dat die kerel oud en koppig is, ze hebben gewoon recht op goede verzorging en huisvesting.

Jess1435

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-09 17:03

superkelsey schreef:
TS ik heb ongeveer het zelfde,
toen ik voor het eerst bij mn oude verzorgpony kwam was ie moddervet, had knopen in zn manen, ontstoken ogen, loopneus, de vliegen zaten aan haar vast geplakt en haar vacht was gewoon te triest om aan te zien.

die zwarte pony verzorgde ik en die andere verzorgde een vriendin:

Afbeelding

mijn oude verzorgpony (die zwarte dus) :S
op deze foto had ik al een aantal pogingen gedaan om haar eeen beetje schoon te krijgen.

Afbeelding

en dit is het veulen (stond altijd met halster, halster ging op een gegeven moment snijden)

Afbeelding

en dit heb ik uiteindelijk van die pony weten te maken:

Afbeelding

Afbeelding

en dan nu over het weiland,
ze stonden in een weiland waar de grond zo slecht was
dat je MINIMAAL 5 cm naar beneden zakte,
en met slecht weer gleden de pony's uit.
het weiland lag bij een sloot en bij dat gedeelte 'brak' heel het weiland af.
en dan over het drinkwater,
ze kregen vies bruin slootwater waar spinnen inzaten
EN 1x zat er een vis in :S
ook zat er allemaal kroos in het 'drinkwater'
de paarden stonden altijd buiten, ze hadden ook geen schuilstal.
ook hadden ze geen deken.
de paarden hebben heel lang met mok, schurft en schimmel gelopen.
ik kan zo nog wel een tijdjedoor blijven gaan.
ik mocht die pony niet meer verzorgen omdat ze zogenaamd niet van al dat geborstel hield.
MAN IK HEB HEEL DAT BEEST OPGEVOED HOE DURVEN ZE.
toen heb ik er ook nog overnagedacht om de dierenbescherming te bellen.
denk ik nu nog steeds overna.

zo dit verhaal moest ik gewoon even kwijt.

Frustrerend! Ik heb daar inderdaad ook alle pony's ingereden en dergelijke. Maar ben daar altijd met plezier gekomen en het zelf gedaan. Maar de pony's zien er nu wel een heel stuk erger uit dan de pony's die jij op de foto laat zien.
Ik weet ook dat hij ze soms weleens vergat drinken te geven, of per ongeluk de kraan liet lopen zodat heel de stal weer blank stond.

Ik heb al wel voor mezelf besloten dat ik melding ga maken. Hij neemt niks aan van anderen, maar hij kan ze gewoon niet in zijn eentje verzorgen. En ik trek het mij gewoon aan omdat het mijn oude verzorgpony's waren.

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 17:12

TS, als jij voor je gevoel moet melden bij de DB moet je dat gewoon doen en je oren niet laten hangen naar een boel van die theemutsen hier die het allemaal wel beter weten. Ik denk wel eens dat men op dit forum helemaal niets goed kan doen. Staan er paarden op een weilandje kniehoog in de drek zonder water of schuilplaats dan is het huis te klein en moet de AID meteen ingrijpen, schrijf jij een stuk over paarden die niet in een potstal staan, maar gewoon niet meer worden uitgemest, dan zou dat op de man spelen zijn. Lekker hoor! Ik zou ook direct melden. Als zelfs de zoon van die man ziet dat het niet meer gaat en die man daar ook niet naar luistert, is het hoog tijd dat de DB eens een blik gaat werpen.

bonte_bente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 15:55

Diane65 schreef:
TS, als jij voor je gevoel moet melden bij de DB moet je dat gewoon doen en je oren niet laten hangen naar een boel van die theemutsen hier die het allemaal wel beter weten. Ik denk wel eens dat men op dit forum helemaal niets goed kan doen. Staan er paarden op een weilandje kniehoog in de drek zonder water of schuilplaats dan is het huis te klein en moet de AID meteen ingrijpen, schrijf jij een stuk over paarden die niet in een potstal staan, maar gewoon niet meer worden uitgemest, dan zou dat op de man spelen zijn. Lekker hoor! Ik zou ook direct melden. Als zelfs de zoon van die man ziet dat het niet meer gaat en die man daar ook niet naar luistert, is het hoog tijd dat de DB eens een blik gaat werpen.

helemaal mee eens!!!

daarbij kom ik even terug over het verhaal over de onzekere toekomst van de paarden ....
dit klopt dus niet 'de dieren die in beslag worden genomen worden vaak ondergebracht bij contacten van de DB en vanuit daar word een nieuwe eigenaar gezocht die aan de eisen moet voldoen
dieren die er zo slecht aan toe zijn worden ingeslapen....

luna schimmel in mijn profiel.. werd in beslag genomen door DB verwaarlozing stond tot aan haar knieen in de drek was moddervet en zwaar bevangen ze kon amper lopen ze was zwart van blub en stront en had hoefmaat erug lang..
na inbeslagname heb ik haar op kunnen halen..
maar weet hierdoor dus nu de procedure