Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Susyb schreef:BEN HET HELEMAAL MET JE EENS
maarjah je hebt paarden mensen en mensen met paarden hea?
tevens vind ik dit hetzelfde bij honden.. ik vind het gewoon mishandeling als je een dikke hond ziet van z'n oud vrouwtje omdat het haar 'schatje' is
)
BraveSpots schreef:Ik vraag me af wat je wilt bereiken met dit soort topics?
Iedereen roept alleen maar ja en amen. Er zal niet plotseling iemand opduiken die stellig beweerd dat je een paard wel als mens moet behandelen hoor...

En idd, qua positie, paard moet onder je zijn. idd om gevaarlijke situaties te voorkomen
Niks op toe te voegen! 
Ndewilde schreef:vind dat je groot gelijk hebt TS!
nog een voorbeeld vind ik bitloos rijden, en rijden zonder sporen en zweep!
ik bedoel als je er normaal mee omgaat is er nog niks aan de hand?
xCondor schreef:Of course, een paard hoeft van mij niet elke dag helemaal leeg gehaald te worden
gekvanfleur schreef:BraveSpots schreef:Ik vraag me af wat je wilt bereiken met dit soort topics?
Iedereen roept alleen maar ja en amen. Er zal niet plotseling iemand opduiken die stellig beweerd dat je een paard wel als mens moet behandelen hoor...
idd, krijg altijd zo'n ophemel gadachte bij dit soort topic.
wie gaat hier nou tegenin?
Dani62 schreef:xCondor schreef:Of course, een paard hoeft van mij niet elke dag helemaal leeg gehaald te worden
Niet elke dag? Hoe doe je dat überhaupt? Je paard leeg halen ...![]()
ONT: waar ik mij het allerallerallerergst aan erger is toch wel dat mensen denken dat paarden uitproberen. Dat is vermenselijking ten top! Bah.
Lins_nys schreef:Ik hoor heel wat interessante en goeie concepten in je tekst,
echter een toevoeging:
- Achter je paard lopen wil helemaal niet altijd zeggen dat jij ondergeschikt
bent aan hem/haar, dit is nl de positie die een hengst bv ook inneemt om
zijn kudde te drijven of om ongewenste indringers te verdrijven.
- Een tweede dingetje is dat je idd gelijk hebt met het feit dat paarden onder
mekaar best een robbertje mogen vechten, kijk echter steeds dat wanneer
jij in de buurt bent je zorgt dat die andere paarden je paard niets kunnen
doen, want wanneer jij reageert ben jij de hoogste in rang en bescherm je je
eigen kleine kudde van twee, maar wanneer je paard moet reageren wil dat in
haar wereld zeggen dat jij het leiderschap niet aankan om je kudde te beschermen
dus neemt zij die rol van je over, bij wijze van spreken...
) dit wil helemaal niet zeggen dat je paard gelijk de baas over jou is.
, maar natuurlijk ben ik wel de leider. Maar betekent leiderschap dat hij mijn maatje niet zou zijn? Welnee, in elk geval niet in mijn ogen..... Ik denk dat leiderschap van mijn kant hem juist wat meer rust geeft.....
Nessah schreef:En ik vind het jammer dat mensen die een andere mening hebben niet hun zegje doen in een topic als dit.