Toekomstig paardje kijken en rijden....

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 16:32

Ik zou ze een 1700 euro bieden....
Gna gna, die paarden handel ligt helemaal op zijn ree*t, en eh...aan zo'n beestje kan je dan nog wel wat verdienen als je ze verbeteren kan...
Je moet maar zo rekenen; niemand betaalt de vraagprijs, en niet iedereen wil zo'n paard kopen in deze staat en gedrag.
Voor dat geld loop je eigenlijk geen risico...je kan ze altijd weer voor dat geld verkopen richting handel...maar de kans dat je er ietsjes winst op pakt is redelijk aanwezig (mits gezond!), leuk, handel!

Lavanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 16:32

Leuk paardje om te zien Maar inderdaad denk er wel goed overna, want het geld kan je maar 1x uitgeven. Wij zijn ook bezig met een nieuwe pony, waarschijnlijk gaat dat wel door *LOL* , alleen we moeten het nog eens worden over de prijs Boos!

caro_vt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 17:50

ik zou echt uitkijken kleintje. zo'n slof-paard kan al serieus verreden zijn in de nek. natuurlijk kan iemand met veel geduld dit wel oplossen!

maar, als je twijfelt, zou je niet op zoek gaan naar een ander paard?

eentje die al los is, goed gereden? dan kan je zien wat voor vlees je in de kuip hebt, nu moet je dat nog afwachten...

eerlijk gezegd, vind ik het op die foto (kan natuurlijk moeilijk op basis van een foto zeggen) het maar een eenvoudig paardje zonder al te veel uitstraling.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 21:37

Tsja, lastig...

Als je zo erg twijfelt zou ik het niet doen denk ik. Maar daarentegen hoe je overkomt en alles beschrijft over jezelf zou jij wellicht degene kunnen zijn die haar wel een fijn en vertrouwd leven kan geven en haar rijtechnisch verantwoord kan rijden.

Erg moeilijk, heel erg veel succes met je keuze.

P.s. ik vind haar wel leuk om te zien trouwens

Tigger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 21:37

Ik snap wat je bedoeld, Kleintje. Ik zag het paard en dacht, goh dat is ze!! Ik vind het een leuk paard en ze heeft wat.
Ik denk ook dat je haar wat kan bieden.
Maar laat je niet leiden door de omstandigheden waar ze nu in verkeerd.

Veel succes met je keuze, ik vind het een leuk paard, met een goede uitstraling.
Ze straalt iets uit wat goed is.

Kleintje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-03 21:51

Ow... jullie maken het me zo moeilijk.
De ene kant van mij is echt verliefd en zegt echt ja!
Ik weet dat ik met rust, goede lessen, goed longeren met de pessoateugel en heel veel liefde wat leuks van dit beestje kan maken.
Ik weet ook dat ik haar zeker voor 2000 euro kan meenemen.

Maar ik weet ook dat er nog zoveel paarden te koop zijn. Alleen moet ik dan nog sparen en wachten en blijf ik toch even met dit beestje in mijn hoofd zitten.

Ze is 8, bijna 9. Dus echt oud is ze niet. En dat ze de laatste maanden verkeerd is gereden dat krijg je met een goede behandeling wel uit.
Mijn instructrice heeft de eerste 2 jaar van de NH opleiding in België gedaan. Die weet wel wat over T Touch, het doormeten van paarden (weet ik zelf geen fiets van), freestylen etc.
Dus die kan me wel helpen.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 21:52

Maar 2000 euro is wel veel geld om de ellende van een ander over te mogen nemen...

Kleintje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-03 21:55

Klopt!
Maar wat als de ellende toch nog meevalt? Dat ik het te somber inzag, dat ze zaterdag beter gaat, dat ze goed reageert op flink loswerken d.m.v. freestylen, dat er een spanning van haar afvalt?
Dan kan je er een topper aan hebben voor weinig geld....

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 21:57

hoe groot is ze?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 21:58

Ik zou een jonger paardje kopen, daar heb je ook veel werk aan, maar daarna kun je er of nog lang van genieten of haar nog goed verkopen.

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 00:36

Tsja...misschien een heel dom en makkelijk antwoord van me.
Maar als je dan zo verliefd op haar bent....probeer het dan op zijn minst.

Kijk of je iets kan regelen zodat ze die maand leasen op een andere stal door kan brengen.
En kijk hoe ze het doet tijdens de les en in die leaseperiode.
Misschien is ze niet de makkelijkste en he misschien komt het wel helemaal niet goed.
Maar echt geloven in toeval doe ik niet, en als jij tegen dit paardje aanloopt, ondanks alles toch zo verliefd wordt ben jij misschien wel DE persoon om het beessie een goed en beter huis te bieden.
En misschien lukt het niet....tsja....tis geld...dat klopt...maar niet geschoten is altijd mis?

Ik was ook meteen verliefd op mijn paardje, maar heb een proefperiode gehad omdat ze ook niet de makkelijkste was en zij is nog niet eens bereden.

Maar inderdaad wel kijken wat er uit de medische keuring komt, een "niet goed" paard kopen is niet de bedoeling, maar als ze verder niets mankeert en jij denkt dat je het kan....dan zal je zien dat dat ook positief naar je paard toe gaat werken.
Ze zal zich sowieso helemaal voor je inzetten als jij erin gelooft.
En de slof natuurlijk in de kast laten hangen Knipoog
Misschien dat ze dan al fijner gaat lopen als ze doorheeft dat dat er niet meer aanhangt.

Greetsz Sily

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 09:05

Maar een jong paard is wel wat anders als een ouder paard wat al wat te verduren heeft gehad.
Kijk voor mij is het makkelijk praten, als ik plek zou hebben had ik 1700-1800 geboden en was ermee aan de slag gegaan.
Alleen ik heb er nog een paar staan, dus mocht zoiets mislukken is het niet zo zuur.
Dat is het wel als het je enigste (en eerste eigen?) paard is.

Poohbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 09:20

Ga nou eerst zaterdag lekker met Irma kijken. Jij bent toch geen type voor een makkelijk paard, als ik alles zo hoor is dit precies een "eefpaard". Neem haar lekker op proef. Tuurlijk kun je verder kijken, maar op dit paardje ben je verliefd en straks heb je wel een jong paardje en krijg je die klik niet......
Lekker kijken meid, ik weet zeker dat het je lukt er iets moois van te maken dus daar zal het niet aanliggen

Kleintje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-03 09:26

Sjuimpje, het wordt niet mijn eerste eigen paard.
Wel kan ik maar 1 paard houden, gewoon omdat er de ruimte en het geld niet is om er meer neer te zetten.

Ik wacht gewoon zaterdag af.
Jullie horen nog van mij!

Poohbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 09:37

Succes en veel plezier Lachen

suusje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 17:24

he kleintje
wacht irma der beslissing is af en dan succes Pling

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 17:46

kleintje, tegelijkertijd kan die verliefdheid je een aankoop doen maken, waar je later misschien toch iets spijt van krijgt...........Ik houd altijd aan, bij welke beslissing dan ook "twijfelen is NIET doen"
Zoals iemand anders al terecht opmerkte: er zijn zoveel paarden!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ga er nog wat meer bekijken, berijd er nog wat meer etc. Je zult zien dat er nog veel meer zien op wie je op slag verliefd kan worden!!!
Succes!!!!

boefjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 20:06

als ik jou was, zou ik ook een dierenarts meenemen!
mischien heeft ie wel iets in zijn mond(door dat getrek van dat kind)
en ik moet oik eerlijk bekenen, dat ik het paardje zelf neit zo heeel interesant vind.

Kleintje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-03 21:31

boefjelover schreef:
als ik jou was, zou ik ook een dierenarts meenemen!
mischien heeft ie wel iets in zijn mond(door dat getrek van dat kind)
en ik moet oik eerlijk bekenen, dat ik het paardje zelf neit zo heeel interesant vind.

Heb jij het paard gezien dan in het echt?
Of oordeel jij puur van een slecht gemaakte foto of het paard interessant is of niet? Zit anders een best papier bij en als je de bewegingen zag had je wel wat anders gezegd. Het is niet voor niets dat ik nog twijfel!

Als ik het doe, waar ik nog steeds niet over uit ben, zaterdag beslis ik, dan wordt ze helemaal gekeurd, dus ook gebit. Ik wil zelfs röntgenologisch en bloedproef. Ja, voor dat beetje geld wil ik zelfs dat doen. Waarom? Omdat ze al zo lang te koop staat. Wie weet is ze al een paar keer gekeurd en kwam ze er gewoon niet door.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 21:39

Kleintje... daar kan ik duidelijk over zijn... de potentiële kopers zijn afgeketst op haar karakter... en hebben niet eens de moeite genomen om haar te laten keuren, of om nog een keer te komen kijken.....

Maar je hebt gelijk dat je haar wil laten keuren... voor de paarden hebben ze zelf Meursing als arts.... ik kan je Vollaers dan aanraden om de keuring te doen.... Lachen

En als je De Delta neemt en Pepeijn doet de keuring... dan ben ik er ook wel bij... Haha!:D da's het lekkerste ding op 2 benen... Vingers aflikken

Gracy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-03 17:16

Kleintje... Weet je wat je gaat doen?

Kleintje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-03 18:53

Ja... ik heb besloten dat ik het NIET doe.

Teveel haken en ogen. Het feit dat ik hij afwijkende afspraken heeft over het keuren, het feit dat ik haar niet op eigen terrein mag uitproberen, ja... alleen als het hele bedrag is betaald en hij wil dan niets zwart op wit zetten dat ze terug mag.
Het is maar een boer, denkt er verder niet over na, maar ik wil niet dat ik achteraf met gebakken peren zit.

Er is een land vol met paarden. Er staan er genoeg te koop die beter voldoen aan mijn eisen.

Ben ook vanmorgen niet meer wezen kijken. Heel veel over nagedacht, heel veel over gesproken en Arno had ook door dat dit niet het paard voor mij was. Ik kan me wel laten leiden door mijn gevoel dat dit paard leuk is en beter verdient, maar in principe zijn alle paarden leuk en verdienen zoveel paarden een beter tehuis. Ik kan er echter maar 1 aanschaffen en dan moet het paard ook echt dat paard zijn wat ik zoek en ik moet niet teveel concessies doen!

Dus... geen Melleny voor mij!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-03 19:02

Ik denk dat je een hele goede beslissing hebt genomen, als je nog doorzoekt vindt je er wel een die op alle punten de juiste is voor jou!!

Succes met zoeken, en met trouwen natuurlijk!!

Kleintje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-03 19:05

tnx Samsam!

Eerst trouwen, huwelijksreis en dan is het begin april... staan er vast genoeg paarden te koop!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-03 19:06

Precies, wij hebben stad en land afgeklept en bij het 15e paard dat we gingen bekijken klopte alles en waren we verlieft!!

Dat gaat jou ook nog lukken, wacht maar!!