dierenmishandeling of niet?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Te laat bekappen dierenmishandeling?

Ja.
26 (22%)
Dit hangt af van het stadium.
68 (59%)
Zolang het paard er geen last van heeft vind ik het prima.
20 (17%)

Totaal aantal stemmen: 114

Miraza

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 13:48

Ik heb met de hoefsmid de afspraak dat hij 1 keer in de 8 weken zowiezo komt! Dan belt hij wanneer hij tijd heeft om langs tekomen... Mijn paard had ook last van scheuren en toen heb ik er 2 ijzers onder moeten laten zetten, wat ik eerst eigenlijk ook niet wilde omdat dat een stuk duurder is! Maar ik vind dat als je er wat aan kunt doen je het ook moet doen! Ik zou dit melden bij de eigenaar van waar het paard staat, misschien kunnen zij dan samen tot een oplossing komen... (misschien heeft hij wel geldproblemen....?)

cadootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 11:37

mee eens miraza, zo doe ik het ook. gewoon elke 8 weken een hoefsmid erbij. ik had dus ook het probleem wat jij ook had met scheuren van de hoeven dus ook ijzers geplaats tja dat kost geld. als je al geen geld hebt om je paarden te laten bekappen dan hou ik mijn hart vast als het paard een keer echt ziek wordt en er moet eigenlijk een dieren arts bij.
bij mijn vorige stal heb ik het op een gegeven moment tegen de eigenaar gezegt,daar lagen de ponys gewoon in het land zolang waren die hoeven.en toen heeft hij ze wel laten bekappen.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 11:41

Lieffiefi schreef:
Mist schreef:
Is het een grote pensionstal waarbij de namen van de te bekappen/beslaan paarden op een bord wordt geschreven voor de hoefsmid ? O:) want dan kan het voorkomen dat de naam van dit paard "per ongeluk" op het bord terecht komt he }:) is mij ook wel eens "overkomen" toen ik nog op een manege werkte...en dergelijke pensionklanten had :D

Hahaha, Geweldige actie! :D

Idd een leuke actie maar wat als de eigenaar dan niet wilt betalen omdat het volgens hem nog niet nodig was. Dan heeft je smid een probleem en zal de volgende keer het paard laten staan.

Tinks

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 23:16

Deze belangrijke vraag is tot nog toe nog niet gesteld.

Ok lang is lang dat snappen we maar eeh hoelang zit er gemiddeld tussen 2 kapbeurten?

Is dit dan 4 maanden of een halfjaar?

Dat vroeg ik me af, geeft een beter beeld van de situatie.

kladruber

Re: dierenmishandeling of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-09 21:01

Ik weet het niet exact, ene paard heeft ook meer natuurlijke slijtage dan de ander....

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 21:07

hoi,
hebben alle 3 de paarden dat?
heb je er fotos van? ben wel benieuwd

kladruber

Re: dierenmishandeling of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-09 15:44

nee ga geen foto's maken van andermans paarden...