Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
MarcoBorsato schreef:Dit topic is aangemaakt naar aanleiding van een ander topic waar iemand geen 140 euro uit wilt geven aan een konijntje wat lijdt. Dat TS een punt wilt maken snap ik, maar op deze manier vind ik dat erg laag bij de grond. Ieder heeft zijn eigen normen en waarden, en buiten dat kun je niet in de ander haar portemonnee kijken. Iemand op deze manier belachelijk maken is gewoon, en sorry dat ik het zo noem, een achterlijke actie. TS: Wat ben jij een ontzettende relschopper.
SecretLIN schreef:het is niet om die TS zwart te maken hoor maar om de vergelijking even weer te geven bedoel waarom zou een paard meer recht op een nette en humane manier van afscheid hebben dan een konijn of wat voor dier dan ook?
SecretLIN schreef:waarom vinden SOMMIGe mensen het wel normaal een konijn een doodklap te geven om dierenarts kosten uit te sparen?
en dit gaat niet alleen om die TS maar ik ken meer mensen die zo denken en ik kan me er heel kwaad om maken mijn paard is mij even veel waard als mijn cavia of mijn hamster of mijn andere dieren die sla ik ook niet dood als ze ernstig lijden
MarcoBorsato schreef:SecretLIN schreef:het is niet om die TS zwart te maken hoor maar om de vergelijking even weer te geven bedoel waarom zou een paard meer recht op een nette en humane manier van afscheid hebben dan een konijn of wat voor dier dan ook?
Maak die vergelijking dan in het desbetreffende topic. Je maakt jezelf hier trouwens belachelijk mee, en niet dat meisje met het konijn
Fidele schreef:SecretLIN schreef:waarom vinden SOMMIGe mensen het wel normaal een konijn een doodklap te geven om dierenarts kosten uit te sparen?
en dit gaat niet alleen om die TS maar ik ken meer mensen die zo denken en ik kan me er heel kwaad om maken mijn paard is mij even veel waard als mijn cavia of mijn hamster of mijn andere dieren die sla ik ook niet dood als ze ernstig lijden
Maar hoe hard moet die klap wel zijn om een paard te doden??
Judith_M schreef:SecretLIN schreef:waarom vinden SOMMIGe mensen het wel normaal een konijn een doodklap te geven om dierenarts kosten uit te sparen?
Dit kún je op een andere, subtielere manier ook duidelijk maken
Daarbij, een konijn kun je zelf iets makkelijker uit z'n lijden verlossen dan een paard. Als jij een konijn in 1 keer uit z'n lijden kunt verlossen.. Ik zie het probleem niet als je het durft.
Maargoed, het is idd sneu als mensen dat niet durven maar ook niet naar de DA gaan omdat dat te duur zou zijn.
asjemenou schreef:TS: jullie hebben zeker wel een ernorme DA rekening?
Je zult maar met elke mug, vlieg, muisje ect naar de DA moeten om ze een spuitje te moeten laten geven..
MarcoBorsato schreef:SecretLIN schreef:IK WIL DAT MEISJE MET HAAR KONIJN TOTAAL NIET BELACHELIJK MAKEN IEDER ZIJN EIGEN KEUS IK KEN MENSEN DIE OOK ZO DENKEN EN HET STOORT MIJ GEWOON VANDAAR DIT TOPIC
Oh dus je wilde haar niet belachelijk maken... Iemand dwong je om dit topic te openen?
92smartie92 schreef:Ik geloof dat hier in dit topic ook geen mensen zeggen dat een konijn minder waard is dan je paard. Elk dier is inderdaad gelijk, alleen je maakt een konijn iets sneller dood met een schep als een paard denk ik.