HELP! mijn paard is Aangereden hoe uit haar lijden verlossen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-09 23:00

het is niet om die TS zwart te maken hoor maar om de vergelijking even weer te geven bedoel waarom zou een paard meer recht op een nette en humane manier van afscheid hebben dan een konijn of wat voor dier dan ook?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 23:01

92smartie92 schreef:
Als ik jouw was zou ik een hamer pakken, en dan op je eigen schedel inslaan. :D

Geerke: :')

Ik heb nog wel een klauwhamer over hier

Donkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 23:01

MarcoBorsato schreef:
Dit topic is aangemaakt naar aanleiding van een ander topic waar iemand geen 140 euro uit wilt geven aan een konijntje wat lijdt. Dat TS een punt wilt maken snap ik, maar op deze manier vind ik dat erg laag bij de grond. Ieder heeft zijn eigen normen en waarden, en buiten dat kun je niet in de ander haar portemonnee kijken. Iemand op deze manier belachelijk maken is gewoon, en sorry dat ik het zo noem, een achterlijke actie. TS: Wat ben jij een ontzettende relschopper.

Ik denk dat TS haar standpunt even extra duidelijk wil maken :+

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-09 23:02

waarom vinden SOMMIGe mensen het wel normaal een konijn een doodklap te geven om dierenarts kosten uit te sparen?

en dit gaat niet alleen om die TS maar ik ken meer mensen die zo denken en ik kan me er heel kwaad om maken mijn paard is mij even veel waard als mijn cavia of mijn hamster of mijn andere dieren die sla ik ook niet dood als ze ernstig lijden

Fidele

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 23:02

Maar het werkt wel, kijk een hoeveel reacties in 9 minuten!!!

Urbanus

SecretLIN schreef:
het is niet om die TS zwart te maken hoor maar om de vergelijking even weer te geven bedoel waarom zou een paard meer recht op een nette en humane manier van afscheid hebben dan een konijn of wat voor dier dan ook?

Maak die vergelijking dan in het desbetreffende topic. Je maakt jezelf hier trouwens belachelijk mee, en niet dat meisje met het konijn

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Rijd er gewoon nog een keer overheen, dan issie ook dood. Lekker simpel, en je hoeft niet echt je handen vuil te maken. :j

Fidele

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 23:03

SecretLIN schreef:
waarom vinden SOMMIGe mensen het wel normaal een konijn een doodklap te geven om dierenarts kosten uit te sparen?

en dit gaat niet alleen om die TS maar ik ken meer mensen die zo denken en ik kan me er heel kwaad om maken mijn paard is mij even veel waard als mijn cavia of mijn hamster of mijn andere dieren die sla ik ook niet dood als ze ernstig lijden

Maar hoe hard moet die klap wel zijn om een paard te doden??

92smartie92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 23:04

MarcoBorsato schreef:
92smartie92 schreef:
Als ik jouw was zou ik een hamer pakken, en dan op je eigen schedel inslaan. :D

Geerke: :')

Ik heb nog wel een klauwhamer over hier

:')

asjemenou

TS: jullie hebben zeker wel een ernorme DA rekening?
Je zult maar met elke mug, vlieg, muisje ect naar de DA moeten om ze een spuitje te moeten laten geven..

Anoniem

a
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-07-23 20:27, in het totaal 1 keer bewerkt

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 23:05

Jaime_ schreef:
Kvind dit heel triest van je :\ Slaat werkelijk nergens op, daarnaast is het ook nog eens onzin dus ik TEM ook maar.

heel triest inderdaad :(:)

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-09 23:05

MarcoBorsato schreef:
SecretLIN schreef:

Maak die vergelijking dan in het desbetreffende topic. Je maakt jezelf hier trouwens belachelijk mee, en niet dat meisje met het konijn

Nogmaals misschien nu ff duidelijk
IK WIL DAT MEISJE MET HAAR KONIJN TOTAAL NIET BELACHELIJK MAKEN IEDER ZIJN EIGEN KEUS IK KEN MENSEN DIE OOK ZO DENKEN EN HET STOORT MIJ GEWOON VANDAAR DIT TOPIC

en of ik mezelf belachelijk maak hiermee boeit me niet
ik heb een dierenopvang (5000 dieren per jaar) en kom dus heel vaak dit soort situaties tegen!

Onali

Ik ben het wel eens met SL. Waarom wel geld uitgeven voor je knol, maar niet je konijn.
Er wordt zo vaak in zulk soort topics geschreven dat je niet met een mens of andere diersoort moet gaan vergelijken. Maar waarom dan niet? Verdient het konijn (kat, hond, cavia, muis, rat whatever) dan niet om uit zn lijden verlost te worden? op een normale humane manier?

92smartie92

Fidele schreef:
SecretLIN schreef:

Maar hoe hard moet die klap wel zijn om een paard te doden??

Idd, ik denk dat je een iets hardere klap moet geven als bij een konijn. :Y)

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 23:06

:') heb het topic van het konijn ook gelezen en ik kan er eerlijk gezegd wel om lachen. :))
Denk alleen niet dat het topic lang blijft bestaan...

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-09 23:06

Judith_M schreef:
SecretLIN schreef:

Dit kún je op een andere, subtielere manier ook duidelijk maken ;)

Daarbij, een konijn kun je zelf iets makkelijker uit z'n lijden verlossen dan een paard. Als jij een konijn in 1 keer uit z'n lijden kunt verlossen.. Ik zie het probleem niet als je het durft.

Maargoed, het is idd sneu als mensen dat niet durven maar ook niet naar de DA gaan omdat dat te duur zou zijn.

Hoop dat als je het zelf doet je het goed doet! en niet het beest alsnog veel meer pijn bezorgt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 23:06

SecretLIN schreef:
IK WIL DAT MEISJE MET HAAR KONIJN TOTAAL NIET BELACHELIJK MAKEN IEDER ZIJN EIGEN KEUS IK KEN MENSEN DIE OOK ZO DENKEN EN HET STOORT MIJ GEWOON VANDAAR DIT TOPIC

Oh dus je wilde haar niet belachelijk maken... Iemand dwong je om dit topic te openen?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 23:07

Ik vind het knap als jij je paard de nek om kan draaien, 500 kilo paardenvlees tegenover die 5 kilo konijn is toch wel wat anders.

92smartie92

Ik geloof dat hier in dit topic ook geen mensen zeggen dat een konijn minder waard is dan je paard. Elk dier is inderdaad gelijk, alleen je maakt een konijn iets sneller dood met een schep als een paard denk ik.

x_Mliss

Nouwwww waar slaat dit nou weer op dit kan niet serieus zijn...
Zo wel ..........................
Zo dat haal ik maar ff weg want anders ben ik meteen gebant. :+

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-09 23:07

asjemenou schreef:
TS: jullie hebben zeker wel een ernorme DA rekening?
Je zult maar met elke mug, vlieg, muisje ect naar de DA moeten om ze een spuitje te moeten laten geven..

Wij kunnen dieren zelf laten inslapen bij ons opvangcentrum
honden en katten en andere huisdieren gaan wij mee naar een dierenarts
wilde dieren kunnen wij zelf laten inslapen als dat nodig is

En inderdaad wij hebben hele hoge dierenarts rekeningen

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-09 23:08

MarcoBorsato schreef:
SecretLIN schreef:

Oh dus je wilde haar niet belachelijk maken... Iemand dwong je om dit topic te openen?

ik heb het hier niet over het konijn toch? en niet over die TS ik heb het over mijn eigen paard

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 23:09

Iessie schreef:
:') heb het topic van het konijn ook gelezen en ik kan er eerlijk gezegd wel om lachen. :))
Denk alleen niet dat het topic lang blijft bestaan...

Ja jammer hé. :Y)
Hhhm, lees net het zakmes topic door. Ook erg interessant. :P
Vers vlees op je bordje noem ik dat.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-09 23:09

92smartie92 schreef:
Ik geloof dat hier in dit topic ook geen mensen zeggen dat een konijn minder waard is dan je paard. Elk dier is inderdaad gelijk, alleen je maakt een konijn iets sneller dood met een schep als een paard denk ik.

ik zeg ook niet dat er hier geen mensen zijn die een konijn minder vinden dan een paard?
ik zeg dat ik het heel vaak meemaak