joepie ik mag een pony

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nathalie1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-03 12:51

Ja hij stond samen met een vos merrie.
Franka had tegen mij gezegd dat kinderen zijn manen hadden geknipt voor spelletjesdag maar dat dat niet mog (een beetje raar).
Ze zij ook dat rebel daar al 2 jaar stond.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 13:09

Dat is dus allebei niet waar. Deze mensen doen zich ook erg aardig voor, maar ze nemen het niet zo nauw met het welzijn van de pony's. Laten ze rustig tot de knieen in de modder staan (dat weitje naast de bak).
Hij is dus echt pas eind oktober gekomen en zag er toen niet uit met die manen (helemaal kort tot op de huid). Ze handelen er echt in. Er is een vaste groep die ze hebben en een handelgroep. Rebel is tegelijk met een schimmeltje gekomen toen (othello). Stond hij met Queenie of Tara of met een andere? Ze bedonderen mensen ook een beetje, er was een vosje en dat sloeg dus erg gemeen, die hebben ze aan een klein kindje verkocht. Eerst 2 weken helemaal met een zweep in elkaar geslagen als ze sloeg en toen onder het mom van super lieve pony verkocht. Rebel is echt 200 % braaf, dus je hoeft je er geen zorgen over te maken. Je hebt geluk gehad zogezegd.

jacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 13:31

Hebben die mensen ook een website?

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 13:34

Nee, maar ik zou er in ieder geval geen pony kopen! e-mail is dacht ik desprinter@tiscali.nl dit weet ik niet zeker.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 13:39

nathalie1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-03 14:52

Sorry maar dit vindt ik een beetje onzin.
Het was daar prima.
Ze doen daar echt hele leuke dingen voor kinderen en de pony's.
De pony's zien er allemaal goed uit.
Rebel heeft goeie papieren en is goed verzorgd en is heel gehoorzaam voor een pony van bijna 5 jaar.
Als er wat met rebel is mag ik hem zo terug brengen en dat maak je niet vaak mee toch!

nathalie1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-03 15:14

wilfredlover schreef:
Hebben die mensen ook een website?

Ja ik zal het vanavond voor je opzoeken.
Lovers Er staan daar nog hele leuke dartmoore pony's Lovers

jacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 15:16

Ok, ben heel benieuwd, ben ook heel benieuwd naar de afstamming van Rebel

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 15:17

Nee dat is zo. Maar alles wat ik schrijf is waar. Ze laten het allemaal goed voorkomen, maar de pony's staan wel de hele dag in de stromende regen buiten tot de knieen in de blubber. En het is wel gek dat ze zeggen dat de manen geknipt zijn terwijl het kippenluis is geweest en dat ze zeggen dat ze hem al 2 jaar hebben terwijl het pas een 1/2 jaar is! En tuurlijk mag je hem terugbrengen, ze verkopen hem volgende week toch weer aan een ander. Zij hebben hem gekocht omdat hij goeie papieren heeft, waardoor ze hem ook weer goed konden verkopen. Dat hij gehoorzaam is klopt helemaal, dat was hij al toen hij kwam. Als pony's daar niet gehoorzaam zijn worden ze als iedereen weg is met de zweep afgetuigd. (dit is echt niet verzonnen) De pony's zien er goed uit, want ze krijgen heel veel te eten. De schuur bij de poetsplaats ligt helemaal vol met rot fruit wat ze krijgen en ze krijgen ook nog brok en hooi. Maar het meeste fruit en groente. Ze zien er dan wel goed verzorgd uit, maar in werkelijkheid is dit maar schijn.
Je hebt met Rebel een hele goeie getroffen.
Het lijkt daar allemaal prima, dat is het ook zeker als je er lessen neemt, die zijn leuk gevarieerd met spelletjes, of als je er een pony koopt, maar als je daar 5 weken lang alles meemaakt blijkt het allemaal anders te zijn. Zijn ze opeens niet meer zo vriendelijk en aardig voor mens en dier. Wat ik nu gezegd heb is echt geen onzin, ik wil alleen zeggen dat je dus niet iedereen kan vertrouwen die zich aardig voordoet. Zoals mijn baas laatst zei: ik ben nog nooit een oplichter tegengekomen die niet aardig was. Dit is helemaal van toepassing op Franka en Joyce

nathalie1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-03 15:21

oke ik begrijp jou wel maar dankzij hun heb ik nu wel een wereld pony en hij is vorige week ook nog goed gekeurd dus hij mag blijven.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 15:26

Daar heb je helemaal gelijk in! En dat het een wereldpony is klopt ook helemaal! Ik denk ook dat je dochter er erg veel plezier van zal krijgen, maar ik wilde je gewoon even laten weten hoe de werkelijkheid is. Het klinkt allemaal wel erg ongelooflijk wat is zo schrijf, maar dit is slechts een klein deel van wat er echt gebeurt.
Maar daar hebben jullie natuurlijk helemaal niets mee te maken, want jullie hebben gewoon een hele lieve pony gekocht! nogmaals veel plezier met Rebel

sprinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 23:04

Gaby, dit zegt meer over jou dan over ons. Iedereen is van harte welkom om zelf te komen kijken en oordelen.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 07:46

Als je dat vindt ja... maar het is alleen wat ik heb meegemaakt en ik ben daar heel eerlijk in... ik sla juwel niet in elkaar hoor met een zweep... en dat ik kwaaltjes zou hebben om iets niet te hoeven doen is ook onzin, alleen als ik hulp nodig heb zou ik die wel graag willen ipv gewoon wat naar beneden roepen van boven achter de computer. En is het onzin wat ik zeg dan? Ik dacht van niet, wantt ik ben niet BLIND En tuurlijk mag iedereen komen om zelf te oordelen, maar dan moet je wel eerlijk zijn en niet mensen voorliegen

Joyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 11:55

leuke pony hoor!!! veel plezier er mee.

Gabyfedde, even een vraagje, tot wanneer was die kippeluis daar en was dat afgelopen najaar? ik heb er ook stage gelopen (4 weken intern) vanaf half november. Er is mij helemaal niks verteld dat dat er was en heb er ook niks van gezien of iets. (terwijl ik er met mijn pony kwam?)
Ik ga hier niet op internet zetten wat ik allemaal precies van mijn stage vond.. Lachen

maar goed, nogmaals heel veel plezier met rebel. (ken hem trouwens niet?? en ik was er half november tot half december, othello was er wel)

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 12:12

Rebel heette Bruno in Geffen. Hij had kippenluis gehad toen hij daar aankwam. Dat was al weer weg voordat hij naar Geffen kwam, dus het is nooit in Geffen geweest!!! Hij is wel afgelopen najaar gekomen, ik ben de laatste week van oktober weggegaan.
Wat ik over de stage heb gezegd had ik ook niet moeten doen, maar het zat me nogal hoog.

Joyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 14:34

Maar ik heb ook helemaal geen Bruno gezien toen ik daar was? en dat was van half november tot half december? beetje raar verhaal over die pony dan zeg!

paardjess

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 15:17

[maar het is alleen wat ik heb meegemaakt en ik ben daar heel eerlijk in... ik sla juwel niet in elkaar hoor met een zweep... ]

hee daar, ik heb daar ook stage geelopen, en t is waar wat ze zegt over die lui.. hoe gaat t met juwel?? en waarom in godsnaam slaan ze haar? t is zon lieve pony!!!
en die pony (vos) die slaat hoe heette die?? toevallig ikara? zal me nix verbazen! Huilen

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 17:08

Ha nog een lotgenoot! Die pony was inderdaad Icara! Wanneer heb jij daar stage gelopen? Het schijnt dat het nu heel goed gaat met juwel. dat hebben ze tenminste tegen mijn school gezegd.(en ik geloof dus helemaal niets meer van wat ze zeggen!) Ik had hierboven het een en ander neergezet waar ze nogal kwaad over waren, dus hebben ze de school gebeld. Ik kreeg een telefoontje van school, franka en joyce hebben gezegd dat juwel dat slaan nodig had... en ze waren er helemaal niet blij mee wat ik hier op internet heb gezet. MAAR IK ZIT HELEMAAL NIET MEER OP DIE SCHOOL Was ook niet zo netjes natuurlijk maar heb mn excuses via een pb aangeboden waar ze niet op hebben gereageerd. Ik ben in ieder gaval heel blij dat jullie hierop hebben gereageerd. Ik weet dus nu dat ik in mijn gelijk sta. Zal ik ook tegen school zeggen (als ze nog bellen wat ik betwijfel).
Ik zal je in een PB nog wel laten weten wat ik nog meer heb meegemaakt daar, voordat ze me laten blocken!!!!
Voor joyce: bruno zal wel verkocht zijn geweest toen jij er was, icara is ook al meerdere keren teruggebracht.

Joyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 14:21

Icara was er toen ook weer. Raar dat ze verkocht word aan een klein meisje terwijl ze toen al zo was!
En ik vind het ook raar dat er aan mij niet verteld is dat er schimmel was, krijg hier echt geen goed gevoel over!! maar goed, de rest pb'n we wel!

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 14:38

Leuke pony!
veel plezier ermee! Haha!

paardjess

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 17:21

ja hoor juwel had dat slaan nodig!!! krijg het heen en weer!!!!!!!!!!!
als ze die pony met respect zouden behandelen zou dat echt niet nodig zijn... GGGGGGGGggggrrrrrrrrr..

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 20:41

Ja precies!!! Zullen we de dierenbescherming inschakelen? getuigen genoeg...

lenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 21:55

ik wens jullie veel plezier met de pony!
ik(lenny) rijd ook samen paard met mijn dochter op onze eigen knollie,kunnen jullie ook doen ,gezellig samen op stap!heel veel plezier!

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 20:53

Beste Gaby,

Niet banketstaaf bedoelt maar wat je allemaal op deze site over je stageadres neerzet vind ik eigenlijk niet kunnen.

Je snapt toch wel, dat weinig stageadressen nu om je staan te springen he? :S

Kan best zijn dat er dingen zijn gebeurd die misschien niet door de beugel konden. Maar om dat nou zo uit te meten?

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 22:40

Nee daar heb je ook helemaal gelijk in! Ik heb ook al mn excuses aangeboden aan deze mensen. Wil niet zeggen dat mijn mening is veranderd, maar ik mag het natuurlijk niet zo op het Internet zetten.