Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
capraibex70 schreef:Het ene paard is gemakkelijker na te rijden dan het andere paard, denk dat je het als zodanig moet lezen. Een paard met een fijne mond loopt gemakkelijker in aanleuning dan bijv. eentje met de spreekwoordelijke (lees moeilijker) franse mond.
Yamcha schreef:capraibex70 schreef:Het ene paard is gemakkelijker na te rijden dan het andere paard, denk dat je het als zodanig moet lezen. Een paard met een fijne mond loopt gemakkelijker in aanleuning dan bijv. eentje met de spreekwoordelijke (lees moeilijker) franse mond.
Zonder meer waar, maar vraag me bij zulke mensen altijd af of dat paard na een paar maanden nog steeds zo'n fijne mond heeft......
. Opzich wel jammer want ze had hele leuke paarden, maar de manier van lesgeven was niet fijn!
Ik heb op behoorlijk groene paarden gereden, dat ging net zo makkelijk 
Yamcha schreef:Valt wel mee hoorIk heb op behoorlijk groene paarden gereden, dat ging net zo makkelijk
Een paard wat altijd op de voorhand gereden is en in de bek getrokken, díe op een goede manier rijden en laten lopen is een kunst apart..... dat duurt jaren. Al kun je er wel hulpteugels bij gebruiken om het paard het ff wat sneller door te laten hebben......
Alleen is Jan-met-de-Pet daar niet geschikt voor. De pest is alleen dat 90% van de ruiters denkt dat ze Anky kunnen verbeteren...... en daar dus prima geschikt voor zijn, waarna zo'n paard naar de slager kan.
joyce B schreef:ik zou ook vragen (en testen) of een paard makkelijk nagevelijk te rijden is... Dat maakt toch wel een heel verschil met hoe snel je met een paard verder kan komen. Heb ik met mijn eigen paard ook. Die vind het ook moeilijk om los te laten en te ontspannen. Ze wil best laag lopen met haar hals, maar als ze ronder moet lopen met mooie ronde hals vind ze het al veel moeilijker. Met veel andere paarden lukt het me veel makkelijker dan met haar, dus kan me heel goed indenken als je net een paard hebt gehad dat zich dressuurmatig niet zo makkelijk liet rijden, je dat er bijzet in de advertentie...